Kuinka herkästi angiina tarttuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja An Gina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

An Gina

Vieras
Mies tuli just lääkärin kautta kotiin. Sillä on angiina. Meillä on nyt viikon verran ollu samoja oireita, mulla ja miehellä. Viikonloppuna lapsistakin kaksi alkoi valitella kurkkukipua, pienin ei vielä osaa sanoa, mutta sekin on nyt pari päviää yskinyt.

Onko nyt kuinka mahdollista että meillä kaikilla on angiina vai onko meillä muilla vain flunssa?

Kenenkään muun oireista en osaa tarkasti sanoa, mutta omistani voin sanoa, että ensimmäisenä mulla turpos kipeäksi vasen rauhanen tuosta kaulalta, sitten tuli kamala kurkkukipu, joka on jatkunut nyt siis melkein viikon. Limaisuutta alkoi olla kurkussa parin päivän jälkeen, mutta muuten aika kuiva. Olen säästynyt tippuvalta nenältä. (lapsilla on tullu kirkasta räkää).

MInä ihan ajattelin että meillä on vaan tavallista pahempi flunssa.. pitäskö meidän kaikkien huomenna raahautua lääkärille, vaikkei kellään ole kuumetta. Ehkä vähän lämpöä kyllä.

Yleensä angiinassa nousee hyvin korkea kuume todella nopeasti ja kurkku on tosiaan niin kipee että ei puhua kykene.Tai kai sekin on yksilöllistö mutta mun omalla miehellä on ollu angiina ties kuinka monta kertaa ja joka kerta on aivan kuollut.Mulle ja lapsille ei tarttunut.Miehellä tosin on kita ja nielurisat aivan huikeen kokoset.

yleensä nousee kuume,mutta ei kaikille;)minä sairastan angiinaan 2-3kertaa vuodessa ja hyvin hyvin pikku lämpöä ja silti selkeät peitteet löytyy ja nieluviljelyssä on pöpöjä:(

Raahautukaa vaan, voi se olla tullu sen flunssan jälkitautina kaikille, vaikkei varsinaisesti tarttuiskaan.

Yleensä ottaen se on niin, että virus flunssat tarttuu, ja ne bakteeritaudit (kuten korvatulehdus, keuhkoputkentulehdus ja eikös angiinakin ole bakteeritulehdus) on sitten niistä tulleita jälkitauteja jotka ei tartu normaalissa kanssakäymisessä.

Kyllähän se herkästi tarttuu.Mulla tulee angiina herkästi,ja muille ei oo kuitenkaan tässä perheessä tarttunut,onneksi!On se vaan kamala tauti.Mulla ei ainakaan tule aina kuumetta.Nopeestihan sen nieluviljelyn ja tulehdusarvot ottaa.

Yhteistyössä