Kuinka hemmetin pitkämielinen mun pitää olla elareiden suhteen?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emmie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emmie"

Vieras
Tässä on varsin tuore tapaus kyseessä, eli 1.10. lähtien ex on velvoitettu (siis allekirjotti paperit) maksamaan elarit joka kuun 1.pv.
No viimekuussa sain rahan tiukan väännön jälkeen 15pv.
Nyt eletään marraskuun 19.päivää ja arvatkaa ovatko rahat tilillä? No eivätpä tietenkään.
Alukuusta lupasin että voi maksaa vasta seuraavasta tilistä kun hällä oli vuokranmaksu ja isoja laskuja....Nyt on sitten kaikkee muuta, isoa visaa kuulema yms. Mitä hemmettiä se mulle kuuluu? Pitääkö mun olla tässä se joustava osapuoli koko ajan? Ilmeisesti aiheutin itse tämän lähtemällä tähän hyvää hyvyyttäni joustan -juttuun.
Tänään tosiaan saanut tilin ja nyt kyseli että paljon mulla on laskuja että jos sen verran antaa....Täh?!?! Eikö se ole se summa x mikä on määritelty lastenvalvojalla.
Hitonhitto.
Miten mä tässä etenen jos ex ei todellakaan ala sitä summaa maksamaan aina sillon kun pitää? Mihin otan yhteyttä?

[QUOTE="Anne";22490439]Ei tarvi olla pitkämielinen. Kun ei rahat ole tilillä sovittuna päivänä niin yhteys Kelaan.[/QUOTE]

Siis marssin vaan suoraan sinne ja kerron asian? Ok sitten.

[QUOTE="a p";22490470]Siis marssin vaan suoraan sinne ja kerron asian? Ok sitten.[/QUOTE]

Juu, sinne vaan kävelet ja kerrot asian. Kyllä ne neuvoo eteenpäin. Ja miehelle voit sanoa, että lasten nälkä ei odota sen tilipäivää jne...

Kela maksaa ensin sen minimin, sitten perii etävanhemmalta koko elatussopimuksessa vaaditun summan ja jos sen saa niin maksaa vielä erotuksen sinulle myöhemmin samassa kuussa.

Otat sen lastenvalvojan vahvistaman ekarisopimuksen mukaan kelaan. Siellä on vamis kaavake asiaan - saa varmaan netistäkin tulostettua valmiiksi-.
Perustelet siihen, että etä ei maksa ja jos maksaa niin millo saattuu.
Elari tulee 10 pv tilille, 149.45 €/per ipana. Jos isompi sopimus, niin kela yrittää periä loppusummankin ja tilitetään 26. pv.
Ja tulee joka kuukausi.

Kela yrittää joskus, etä hakisit itse suoraan ulosotonkautta, mutta sano, ettei onnistu ja haluat, että kela hoitaa sen.

Yhteistyössä