Kuinka helposti raskaana ollessa lähdit näytille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oho

Vieras
äitiyspolille iltaisin/öisin/viikonloppuisin kun ei neuvolaan pääse tai voi soittaa?

Minusta se lähteminen on niin kamalan vaikeaa vaikka tiedän että tässäkin tilanteessa se saattaisi ( Olisiko? ) kannattavaa?

Eilen kohdunsuulla tuntui lasta nostaessa kuin puukon isku. Jämähdin paikoilleni kun teki niin kipeää ja pelästyin kun yllätti.
Sen jälkeen ei hetkeen tuntunut mitään mutta sitten pari tuntia sen jälkeen alkoi kuukautiskivun oloinen särky alavatsalla.
Aamulla kirveli alavatsaa ja kohdunsuuta ( kai, tuolta alhaalta sisältä siis kirvelsi ). Meni ohi kun sai istuskeltua pidemmän hetken.

Nyt kun sain lapset pois pesulta ja iltahommat tehtyä niin särkee alaselkää ja alavatsaa, jalat tuntuvat heikoilta.

Raskausviikkoja 26+1.

Vieläkö tänään pitäisi lähteä vai odottaisiko huomiseen tai peräti maanantaihin?
Olen yksin lasten kanssa kotona kun mies reissussa.

Mä kävin pari kertaa päivystkses, ja siel sanovat et kannattaakin helposti tulla. Tai soittaa sinne ja kysyy kannattaako tulla. Mulla oli kans tollasia, aattelin et ne oli ns sukkapuikkosuppareita, ja ei niistä mitään vahinkoo tullu. Mut mulla ei tullu niiden jälkeen särkyy tai mitään.

Kohdunsuu tarkistettu tk.lääkärin vastaanotolla neuvolassa rv. 24+
Silloin kohdunkaulaa oli hyvin jäljellä, kohdunsuu kiinteä eikä auennut.

Se kipu tuli siis yllättäen kun nostin lasta. Siis tuntui siltä niinkuin joku olisi terävällä esineellä pistäny kohdunsuuhun. :/

Supistuksia ( harjoitus sellaisia ) on tullut jo viikkokausia. Välillä napakoita ja todella pahalta tuntuvia mutta ei mitään tälläisiä kipuja ole ollut.

Mä ramppasin äitiyspolin päivystyksessä yhtenään, milloin vatsakipujen (kohdun kasvukipujen) millon supistusten(?) ja milloin minkäkin takia. Ikinä ei mitään vakavaa ollut, mutta aina oli pakko mennä kun en tiennyt mistä oli kyse. Paitsi kaksi kertaa mut otettiin ostatolle tiputukseen oksentelun takia.. Saikulla olin jatkuvasti.

Itselläni oli helppo lähteä, esikoista odotin ja taksi sairaalaan maksoi alle 10e...

EN millään suosittelisi odottamaan ainakaan maanantaihin asti! Voithan sä soittaa sinne, mutta ne varasti sanoo että pysy kotona.

Taidan soittaa. Matkaa on kymmeniä kilometrejä ja tuntuu vaikealta pyytää isovanhempia lapsenvahdiksi vaikka lapset jo nukkuvatkin.
Ja vielä vaikeammalta tuntuu mennä sinne ilman miestä jos jotain ikävää ilmeneekin :(
Vauva kyllä liikkuu normaalisti - vilkkaasti, mutta nuo kivut on vähän pelästyttänyt ja saanut ajattelemaan.

Niin puhelimella vois saada asiantuntijan apua.
Joskus voivat olla vaan aika nihkeitä ottamaan sisälle, joten jos oikeesti kova huoli niin pidä pintasi!

Itsellä kävi niin, että yritin kipujen kanssa pärjätä ensin kotona omin voimin.
Mutta viimein kivut olivat niin ovat, että huoli kasvavasta vauvasta oli liian suuri. Sairaalassa ihmettelivät ääneen miksen tullu päivällä vaan näin yöllä pitää tulla?!
Sanoin, että yritän aina ensin kotona pärjätä jos vaikka menee ohi. Ja sairaalaan en ihan huvikseni tule!
Eikai kukaan halua sinne vapaaehtoisesti..

Alan ymmärtää miksi sairaanhoitoon menee kohtuuton määrä verorahoja; siis tämä turha osuus. AINA kannattaa mennä, jos jotain todellista hätää, tottakai ja jos epäilee sitä. Mutta sitten nämä mammat jotka juoksee ihan turhaan ja lapsen synnyttyä vie jokaisen nuhankin vuoksi lapsen lääkäriin ovat...sosiaalipummeja!

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
En oo koskaan käynyt tai soittanut ekasta raskaudesta enkä tästäkään rv 36+1 mä en oo kipuherkkä

Eihän siinä tarvitsekaan olla kyse kipuherkkyydestä, minulla on erittäin korkea kipukynnys ja 2 kertaa kävin päivystyksessä raskauden aikana. Syynä se, että kohdunsuu oli auki jo rv 22 ja herkästi käskettiin tulemaan joten 2 kertaa kävin ja silloinkin muut saivat patistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
En oo koskaan käynyt tai soittanut ekasta raskaudesta enkä tästäkään rv 36+1 mä en oo kipuherkkä

Eihän siinä tarvitsekaan olla kyse kipuherkkyydestä, minulla on erittäin korkea kipukynnys ja 2 kertaa kävin päivystyksessä raskauden aikana. Syynä se, että kohdunsuu oli auki jo rv 22 ja herkästi käskettiin tulemaan joten 2 kertaa kävin ja silloinkin muut saivat patistaa.

Joo kyllä mullakin vaivoja nyt on vaikka muille jakaa...kävely sattuu+kumartelu sattuu,nivuset tulessa,paikat jo pehmentyneet ja auki yms..mut mä oonkin mä :D

Sepä se kun en ole mitenkään kipuherkkä. Vaan useasti ajattelen että kuuluu vaan asiaan ja kovaakin kipua siedän enkä millään viitsisi mennä lääkäriin. Nyt raskauden aikana olen koettanu muuttaa sitä asennetta vähän siihen suuntaan että pitäisi ajatella myös vauvan parasta.
Pienestä kivusta en edes soita neuvolaan. Kärvistelen ja kärvistelen.
Mutta nämä kivut on niin erilaisia kuin mikään tässä tai aiemmissakaan raskauksissa. Siedän tätä kipua vielä joten kuten mutta mielessä kuitenkin kävi että pitäisiköhän kohdunsuun tilannetta tarkistaa.

Itse menisin jos ottais vastaan. Mulla oli yöllä tosi kova kipukohtaus niin että itkinkin ja eilen sama mutta eivät ottaneet vastaan vaan sanoivat että särkylääkkeitä naamaan ja jos ei mene ohi tunnin aikana ja oli kestänyt jo tunnin ni sit vasta voi tulla näytille. Mulla koko ajan ihme kipuja ja supareita mutta ei kai ne haittaa niin kauaa kun lapsivedet ei mene tai muuta vuotoa ole......tämmösen käsityksen sain.....

Yhteistyössä