kuinka helpolla sektio?

Hei! Raskaustesti on näyttänyt positiivista, ensimmäinen neuvola edessä maanantaina. Kolmas lapsi olisi tuloillaan, ensimmäinen syntyi kiireellisellä sektiolla, toinen alakautta. Nyt haluaisin ehdottomasti suunnitellun sektion. Kuinka "helpolla" sellaisen saa? Millä syyllä?
 
Ekan sektion jouduin "taistelemaan", lääkäri kieltäytyi, mutta sairaalan ylilääkäri suostu, tätä tappelua kesti n. 3kk, mutta toisen sain, kun pyysin, mutta mulla oli painavat syyt (ei terveydelliset).
 
Eipä ole kokemusta ihan tollasesta sektiosta. Esikon synnytys meni sektioon kun ei alkanut tulemaan ja tokasta röntgenin jälkeen lääkäri ilmoitti et suunniteltu sektio, lantio liian ahdas. Ei ne taida sitä kovin helposti siihen suostua jos kerran on normaali synnytyskin onnistunut. Riippuu varmaan lääkäristä.
 
No en mä ainakaan saanut sektiota vaikka ihan syytäkin olisi ollut, kun lapsi oli perätilassa ja tuleva äiti peloissaan :| Sanoivat vaan, että hyvin mahtuu alateitse tulemaan. Ei auttanut hysteerinen kohtauskaan, kun laittoivat jonkun piikin persukkeeseen niin lapsi syntyi tunnin kuluttua siitä, siinä ei sitten ehditty enää sektioon.. Onneksi kaikki sujui hyvin ja terve lapsi syntyi :)

Kaiken kaikkiaanhan alatiesynnytys on parempi vaihtoehto kuin sektio, jos tilanne vain sen sallii.
 
No, multa ei oikeestaan edes kysytty haluanko.Se oli selvää alusta lähtien koska esikoinen ei meinannu mahtua pienestä (2526/47) koostaan huolimatamun lantiostani ulos...

Samassa paikassa halusin toisen synnyttää sen takia koska justiin tietävät miten on edellinen pmennyt.. vaikka olinki eri sairaalan alueella.Tosin samassa sairaanhoitopiirissä
 
Kaikki kolme lastani olen synnyttänyt sektiolla: ensimmäinen lapsi perätilassa enkä halunnut ensisynnyttäjänä synnyttää alakautta, vaikka laskivat, että olisi mahtunut tulemaan... toinen lapsi myöskin perätilassa alkoi tehdä tuloaan jo viikolla 31, leikattu viikolla 34 ja kolmas lapsi oli kyllä jo pää alaspäin, mutta koska kaksi aiempaakin oli leikattu, ei muusta synnytystavasta edes puhuttu! =) Että ei ole tarvinnut tapella.
 

Yhteistyössä