Olen naimisissa, mutta tilanne on nyt ajautunut siihen pisteeseen, ettei parisuhdetta pelasta enää mikään. Parhaani yritin mutta mistään ei ollut apua kun mies ei halunnut tehdä mitään konkreettista suhteen parantamiseksi. Haluan erota, yritin kerran antaa eropaperitkin, mutta mies raivostui, repi ne, ja jatkoi elämää kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mieheni huutaa, raivoaa ja mahdollisesti myös tuhoaa tavaroita suuttuessaan, olen sanonut hänelle että hänen käytöksensä on pelottavaa, mutta se on kuulemma oma vikani kun ärsytän... Viimeinen niitti suhteellemme oli, kun hän sanoi, että sittenhän on vain hyvä jos pelkään häntä, niin en sitten jätä häntä. Mutta kuinka uskallan kertoa hänelle, pelkään niin hänen reaktiotaan, vaikkei koskaan olekaan käynyt käsiksi.
Meillä on lapsi, itse olen ollut kotona lapsen kanssa, mieheni opiskelee ja käy töissä. Miten lapsen huoltajuuden käy, tiedän ettei miehelläni riitä hermot lapsen hoitamiseen täysipäiväisesti, enkä siihen ikinä suostuisikaan. Mitä tukia saisin, sillä olen käytännössä lähes rahaton, kun olen lapsen kanssa kotona? Miten elatusmaksut yms sovitaan? Entä omaisuuden jakaminen ja muut asiat, entä jos sopua ei näissä synny?
Meillä on lapsi, itse olen ollut kotona lapsen kanssa, mieheni opiskelee ja käy töissä. Miten lapsen huoltajuuden käy, tiedän ettei miehelläni riitä hermot lapsen hoitamiseen täysipäiväisesti, enkä siihen ikinä suostuisikaan. Mitä tukia saisin, sillä olen käytännössä lähes rahaton, kun olen lapsen kanssa kotona? Miten elatusmaksut yms sovitaan? Entä omaisuuden jakaminen ja muut asiat, entä jos sopua ei näissä synny?