Kuinka avata tukkoinen nenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itku

Vieras
Kertokaa kuinka helkatissa saa 3 v niistämään? Nuha tukkii nenän jota sitten itketään ja huudetaan että nenä tukossa ja vedetään räkää sisäänpäin ja korvatulehdushan siitä tulee kun räkä ei pääse ulos. Nasolinia laitettu, sekin pakolla samoin suolaliuosta. Nenätiehyet ahtaat joten fridallakaan ei lähde mitään. Yöllä on kostutin huoneessa....

Eli ainoa vaihtoehtoko vaan antaa huutaa ja kestää kolmas korvatulehdus... vinkkejä!
Ps. uhkailu, lahjonta ei auta, vaikka lupais kuun taivaalta...

Kiukuttaa kun tietää että yöunet menee...

Liuota sitä Vick(s) salvaa kuumaan veteen ohjeen mukaan. Toimii ainakin meillä ja nuhainen 1-vuotias nukkuu yönsä heräämättä. Ei mee nenä tukkoon kun tuo "tuoksuastia" on sängyn lähellä yön.

sipulia sängyn viereen, huoneen lämpötila alhaiseksi, Nasolinia illalla kun on vähän rauhoittunut, suihkeena menee korkeammalle nenuun kuin tippoina.
Maito pois ruokavaliosta kun on flunssassa, maitoproteiini lisää limaisuutta.

Minä olen myös huomannut tehokkaaksi tuon sipulin. Pilkon sipulin harson mutkaan ja ripustan pinnasängn yläreunaan kiinni. Toimii varsinkin kun pilkkoo vasta juuri ennen kuin laittaa lapsen nukkumaan, että on tuoretta.

Myös höyryhengitystä niin että laitan lapsen kylpyyn, ja samalla käyn itse suihkussa. Kylpyhuoneessa on hyvä hengittää höyryssä, ja auttaa hetken sen jälkeenkin.

Siis eikö lapsi suostu niistämään nenäliinaan vai eikö osaa? Auttaisiko, jos selittäisit lapselle vaikka jonkun tarinan kautta, että nenä pitää niistää tyhjäksi tai muuten voi tulla korviin iso pipi. Ja sitten lapsi saa valita, niistääkö itse vai niistätkö sinä Fridalla. Nasolinia laittaisin yötä vasten, vaikka väkisin sitten. Ja suihkeena tosiaan.

Mulle muuten korvalääkäri sanonut, että parempi olisi imea se räkä sisäänpäin, menee vatsalaukkuun eikä ole siellä haitaksi kuin niistää sitä.

Itse yrittäisin avaavia lääkkeitä, pystyasentoa, höyryhengitystä ja tuota sipulikikkaakin.

[QUOTE="vieraana";22368350]Liuota sitä Vick(s) salvaa kuumaan veteen ohjeen mukaan. Toimii ainakin meillä ja nuhainen 1-vuotias nukkuu yönsä heräämättä. Ei mee nenä tukkoon kun tuo "tuoksuastia" on sängyn lähellä yön.[/QUOTE]

Tätä suosittelen minäkin. Sitähän voi pyyhkäistä hiukan rintaan yöpaidan alle, josta tuoksu tulee nenään ja avaa sen. Vanha keino jo omasta lapsuudestani asti.

Oon laittanut joka yö paidan alle rintaan ja selkään mutta ei ole auttanut, ilmeisesti sen verran räkää ja sitten ahtaat nuo nenäontelot... Onneksi nyt jo helpottanut nuha ja yskä. Ollaan lääkärissä käyty juuri tuon nenän tukkoisuuden takia, on terveenäkin tukkoinen ja flunssaisena sitten tosi tukossa ja sitä itkeekin ja kiukkuaa kun ei pysty hengittään.

meillä poika vauva 6kk. Ollut nuhassa noin 3kk ajan enemmän ja vähemmän. korviin mennyt kaksi kertaa. onkohan normaalia että kestää noin kauan? ilmankostutin huoneessa auttaa jonninverran.

Roisi annos eukalyptuksen hajuista lattianpesuainetta ja lattian pesu auttoi nukahtamaan meidän tyttöä tuossa viime viikolla. Oli jo ihan liian epätoivoinen olo, enkä muutakaan enää keksinyt, kun en tuota vickiä jostain syystä muistanu olevan olemassakaan =))

Yhteistyössä