Kuinka auttaa itsesurman tehneen puolisoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kaverin mies (ei kyseessa siis tosi laheinen ystava, sosiaalisesti ollaan toisiamme tavattu eri merkeissa ja joulukortti listoilla ollaan molemmin puolin, hanen miehensa oli mun miehen alainen, ollaan tunnennut 7-8 vuotta) teki itsemurhan puolitoista viikkoa sitten. Kuin salama kirkkaalta taivaalta. Jatti puolison ja 2 lasta: 8v poika ja 6v tytto. Asuvat 5 tunnin ajomatka paassa minusta. Joka paiva otan yhteytta ystavaan ja tsekkaan etta kuinka menee ja tarvitseeko apua. Keskustelut ovat olleet suht normaaleja tilanteen huomioiden. Mutta se kummallinen asia on etta naen hanen olevan FBssa ja paivittaa sinne joka paiva todella kummallisia paivityksia: eilen laittoi uuden kuvan itsestaan jossa tosi kauniin ja hymyilevan nakoinen. Ihmiset kommentoivat etta oletpa iloisen nakoinen. Paivityksen myos sita etta olin ravintolassa, baarissa taman tyttojoukon kanssa ja oli toooosi kivaa, ja lapsilla kivaa, jne jne. Olen tosi huolissani hanesta - FB ja elamantilanne ovat siis aivan toisensa vastakohdat. Ymmarran kylla sen (ja samalla en edes osaa kuvitella etta milta tuollainen tilanne tuntuu) etta han varmaan voi olla tosi shokissa ja jopa todellisuuden taju heittaa. Olen tosi huolissani hanesta ja etenkin pienista lapsista. En tunne hanen muita ystaviaan enka hanen vanhempiaan tai siskoa - enka oikeen voi autoonkaan hypata ja ajaa paikan paalle. Mita voisin tehda?

Kuulostaa mun sukulaiselta, joka on psyykkisesti ihan sairas nainen, mutta miesten makuun ja ei ole koskaan elänyt yksin.
Itse epäilen että on murhannut tämän miehensä, vaikka todettiin itsemurhaksi. En usko että poliisi edes tutki tapausta, kun mies löytyi naru kaulasta. Toi mun sukulainen kertoili jo kesällä että se mies tappoi itsensä, ja jutut oli taas puuta heinää, mutta näiden juttujen jälkeen meni noin kk ja mies oli oikeasti kuollut. Mulle ja eräälle toisellekin tuli mieleen aika äkkiä, että tämä muija pohjusteli murhaa ja kertoili itsemurhatarinoita, ennen kuin tappoi miehen.
Eivät ehtineet erota vaikka muija seurusteli jo uuden miehen kanssa, joten nauttii nyt leskeneläkettä ja asuu siinä talossa mistä mies löytyi ´"itsensä tappaneena", vaikka olivat olleet asumuserossa.
Kuulostaako tutulta?

Jos kehtaisin, soittaisin poliisille, vaikka tuskinpa niitä kiinnostaa tapausta tutkia. Itse voisin todistaa yhtä ja tuosta tuon naisen jutuista ja käytöksestä, mutta oikeasti pelottaa jos tietäisi kuka hänet ilmiantoi,
Ja vaikka tapaus olisi ollut oikea itsemurhakin, tuo nainen on aivan sairas ja lapsia säälin.
Täydellinen sosiopaatti hän on, jota kuku suku vierastaa ja pelkää. Todella viehättävä, ja miehet ovat aina vahaa hänen seurassaan, eikä koskaan olekaan elänyt ilman parisuhdetta.

Ap, alkaako naisen nimi M-kirjainella? Jos alkaa, puhumme samasta ihmisestä.
Ei ole shokissa, on aina ollut samanlainen, jo lapsena aivan tunteeton ja sosiopaattinen luonne. Meisän mummokin häntä pelkäsi.
Lasten iät sopisi mun sukulaiseen, sekä hänellä on sisko.

Kaiken lisäksi kuulin hänen sisikolta vähä aika sitten, että tuo nainen antoi lapsensa löytää isän kuolleena. Siinäkin tuli mieleen että halusi että poliisi uskoo itsemurhaan, kun eihän kukaan normaali äiti vaikka tappaja olisikin, antaisi pienen lapsen löytää isiä kuolleena.
Mutta tuollanen psykopaattinen käytös sopii täysin sukulaiseeni. Hän ei ajattele lapsiaan tai ketään, ainoastaan itseään.
Ottaa myös lemmikkejä kuin tavaroita ja antaa saman tien pois. On aina ollut aivan holtiton ja tunteeton, mutta vaikuttaa ulkopuolisten mielestä erittäin viehättävältä ja ihanalta jopa hauskalta naiselta. mutta se oikea persoona on jotain muuta kun tietää miten tuo elää ja tuhoaa lähimmäisiään psyykkisesti ja ehkä jopa fyysisesti tämän aviomies numero kahden, avomies numero 12 ainakin, en ole laskenut enää moneen vuoteen.:(
Kukaan ei uskoisi kun tapaa tuon naisen, että siinä on jotain hämärää. On jopa yrittäjä.

Ei ala M-kirjaimella eika kuvaus muutenkaan sovi.
Huomasin vasta nyt että tämän sun tuttavasi mies kuollut vasta puolitoista viikkoa sitten, sori: En huomannut heti kun olin jo aivan varma kun lasten iät sekä sisko täsmäsivät.
Tää mun serkun (nyt uskallan paljastaa miten ollan sukua) mies kuoli jo syksyllä.

Mutta ehkä sulla on samanlainen psykopaatti tuttava siellä millanen mun serkku on. Ehkei sitä liikuta yhtään mikään, paitsi oma napa. Ne osaavat olla viehättäviä ja ihania ulospäin, tuskin sä tuttavana edes tajuaisit että siinä on psykopaatti tai sosiopaatti jolle lähettelet joulukortteja ja rupattelet. Ei sitä tiedä ellei tunne ihmisen henkilöhistoriaa ja ole läheltä nähnyt.
Olen tän serkkuni ansiosta tajunnut jo varhain, että kaikki ihmiset ei ole sellasia mitä ne antaa ymmärtää, vaan pahuutta voi löytyä ihan lähisuvusta.

Tai sitten se sun tuttus on "normaali" mutta ei kovasti rakastanut sitä miestä. Eihän sellaista tarvitse surra mikä ei sureta,

Yhteistyössä