Kuina paljon maksaa YEL:liä että saa äitiypäivärahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Kuinka paljon siis kannattaa kk maksaa Yel:lliä että saisi äitiylomalle jäädesä edes joku 500-700e/kk äippärahaa. Ja mikä siinä on se raja et kuinka kauan sitä on pitäny maksaa?

Äitiyspäivärahaa saa vaikka YELiä ei maksaisikaan. Minä maksoin 4 vuotta sitten 20 000 € tulon perusteella YELiä ja äitiypäiväraha jäi verojen jälkeen alle 500 €. Että aika paljon sitä saa maksaa. Aikaa en muista, kun olin ollut jo lähes kymmenen vuotta yrittäjänä. Mutta puolen vuoden maksut otetaan huomioon, jos esim. korotat YELiä.

Kiitos vastauksesta. Mistä se äippäraha sitten katsotaan jos ei Yeliä maksa?
Minulla on pieni yritys(sivutoiminen) ja oon lasten kanssa vielä kotona.Haaveissa olisi vielä yksi lapsi mutta harmittaa se jos joutuu tässä välissä menemään johonkin toiseen työhön ihan vain sen takia että saisi parempaa äitiyspäivärahaa:((

[QUOTE="Lissu";25172676]Kiitos vastauksesta. Mistä se äippäraha sitten katsotaan jos ei Yeliä maksa?
Minulla on pieni yritys(sivutoiminen) ja oon lasten kanssa vielä kotona.Haaveissa olisi vielä yksi lapsi mutta harmittaa se jos joutuu tässä välissä menemään johonkin toiseen työhön ihan vain sen takia että saisi parempaa äitiyspäivärahaa:(([/QUOTE]

Siis minimiäitiysraha tietenkin. YEL on niin kallis, että jos on mahdollisuus mennä hetkeksi töihin, kannattaa mennä. Ja siis päätoimiselle yrittäjällehän YEL on pakollinen.

[QUOTE="Lissu";25172746]Mitäs se minimi äippäraha on? oon mä tässä välissä silloin tällöin tehnyt töitä,mutta ne on päiviä silloin tällöin...[/QUOTE]

22,13 /päivä.

Yhteistyössä