Meillä miehellä ei kovin paljoa omia menoja ole (mutta kun on, niin lupaa yleensä heti ajatellen, että TOTTAKAI minä lapsen hoidan). En omaa siippaani voi laiskimukseksi syyttää. Hoitaa kyllä paljon asioita ihan oma-aloitteisesti esim. auton huoltoa, pihahommia, väliin siivoaa ja laittaa ruokaa. Enin osa kotitöistä ja lapsenhoidosta on silti minun vastuullani, mikä ajoittain kyllä katkeroittaa ja harmittaa.
Miehelläni on vuorotyö, mistä johtuen perheen yhteisiä viikonloppuja on ehkä 1x/kk. Etuna siinä on se, että arkivapainaan sitten hoitaa 1v 4kk esikoista. Itse olen juuri palannut hoitovapaalta töihin ja itseäni harmittaa, että isännän lastenhoitovuoro loppuu tasan siihen hetkeen, kun itse tulen väsyksissä töistä )= Ei auta vedota siihen, että eihän se toisin päin toimi ollenkaan samalla tavalla eli kun kotona ollessani hoidin lasta miehen työvuorojen ajan, niin kyllä ne iltahommatkin äidin niskaan kaatuivat.
Ärsyttää, että pitää aina pyytää/käskeä, jos haluaa apua esim. lapsen iltapuuhiin. Tai jos haluan ns. "omaa aikaa", niin on pakko lähteä pois kotona ja "käskeä" mies lapsenvahdiksi. Joskus olisi ihan kiva vaan olla ja esim. lueskella kotosalla, kun mies puuhaisi lapsen kanssa. Utopiaako?
Mies kyllä katsoo tuntikausia iltaisin telkkaria, lukee huolella aamulla lehteä ja tekee mitä milloinkin huvittaa. Tähän kaipailisin vähän tasa-arvoa vallankin, kun toinen lapsi on tulossa.