Kuin usein teillä siivotaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siivous-hulluko? =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siivous-hulluko? =)

Vieras
Pisti miettimään kun täällä oli nuita nujakoita "siisteys vastaan sotku"
että kui usein siivoatte, ja mitä siihen siivoukseen kuuluu?
Miten usein pesette seinät?

Minä imuroin päivittäin, luutuan vähintään jokatoinen pv. Matot ulos vähintään kerran viikkoon. Seiniä pesen kuukauden-parin välein.
Pölyjä pyyhin viikottain, ja jos on jotai selvää likaa seinässä pyyhin tietty sen hetimmiten pois...
MUTTA: Ei tää meiän koti kyllä silti oo siisti ;-)
Mulla vilisteleekin täällä 4 lasta...oisko osuutta asiaan =)

teillä olisi kivaa minun miehen kanssa. hän on aivan samaa sorttia kuin sinä, saisitte siivota kilpaa.

Ei vainen, hän siivoaa meillä kovin perusteellisesti kerran viikkoon, harjaa lattiat päivittäin mutta tuosta seinien pesusta en tiedä.

Hmm, jokapäivä jotain yleensä. Imurointi kerran viikossa ja toisen kerran pikapikaa. Lattioiden pesu kerran viikossa tai kahdessa, matot ulos saman verran. Tiskaus tapahtuu käsin ja vähän väliä.. Keittiö joka päivä. Kph noin kerran viikossa tai useammin..
Seiniä pyyhin silloin tällöin, en oo koskaan käyttänyt sanamuotoa "pessyt seinät" muuten kuin kylppäristä, kuulostaa hassulle :D Kylppärissä toki oikein pesen seinät.

Muoks. kirjoitin vähän väärin.. Siis tiskataan vähän väliä jotain, silti tiskiä on lähes aina tiskipöydällä jonkin verran. :/

Et haluis tulla meillä käymään? :D Yritän tässä motivoitua kämpän totaalisiivoukseen taas kerran että voi sitten hyvällä omallatunnolla lähteä sairaalaan jos alkaa siltä tuntumaan, mutta vatsasta kuului äsken sellainen "ritinä" etten uskalla nostaa peräpeiliä tästä koneelta! :laugh:

Mä imuroin liki joka päivä ja kerran viikossa isompi siivous: pölyt, matot ulos, petivaatteet tuulettuu,lattiat pesen, kylppärin, saunan ym....siinä ne menee kaikki samalla kun aloittaa, eikä se loppujen lopuksi kauan ota, 3h+k on asuntona, sitten paljon kivempi olla kun saa siivottua ja kyllä se huoneilmakin kummasti raikastuu =)
Kamujen mielestä siivoan koko ajan :laugh: :laugh: :laugh: siitä toi nimimerkki Moppi :laugh: :laugh: :laugh:

No viikkosiivous tehään (eli siis tapahtuu kerran viikossa jos joku ei tajua ;) jollon vaihetaan lakanat ja imuroidaa, pestää lattiat ja pyyhitään pölyt, wc-pesu ym. perusjutut. Ja joka päivähän tässä täytyy siivota millon mitäkin, iltaisin tehdään iltasiivous eli kaikki tavarat paikalleen ja lastenhuone siistiksi niin on kiva aamulla herätä siistiin kotiin sotkemaan :D

kerran viikossa imuroidaan kunnolla ja tarvittaessa pikaimurointeja,lattiat pestään kerran viikossa mutta tarvittaessa pesen pahimmat,pölyjä pyyhitään kerran viikossa ja onneksi matot odottavat pesua vessassa(koskakohan nekin sais pestyä).Seiniä pitäs kanssa alkaa pestä samoin ovia.

nykyään joka päivä..montakin kertaa. imuroin yleensä joka päivä ja lattiat pesen kerran viikossa. yleensä siivoon sitä mukaan kun tulee sotkua. meillä 3 lasta + se isoin ja epäsiistein, mies. |O ei meiänkään kämppä siisti silti oo. aina löytyy jotain mitä vois siivota mutta elämässä pitää olla jotain muutakin. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Herää kysymys; millainen asumismuoto ja paljonko asuinpinta-alaa... ???

okt ja himppusen verran alle 100 neliöö =)

Ja siis kaverit sanoo et siivoon kokoaika...en mä siivoo, en =)
Mut mä koitan pitää talon siistinä, enkä oikee onnistu siinä, aina tääl on paikat sekaste vaik mitä tekis

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Mut mä koitan pitää talon siistinä, enkä oikee onnistu siinä, aina tääl on paikat sekaste vaik mitä tekis

On muuten ihan eri asia on sekaista vai likaista. Eiköhän se niin ole, että aina lapsiperheissä on sekaista, eihän koti ole koti jollei siellä voi elää..

Ite imuroin kolmasti viikossa ja yritän kerran viikossa pyyhkästä lattiat jos likaa näkyy, en muuten. Tiskipöydän siivoan joka aamu, likaset astiat koneeseen niin paljon kuin sinne mahtuu ja loput tiskaan käsin. Pölyt pyyhin sitte kun on tarvis. En ole koskaan ollut mikään himosiivooja mutta kyllä mä siististä kodista tykkään ja siivoan kun inspis iskee. Meillä neliöitä n. 100 ja omakotityyppinen asumismuoto (toisessa päässä taloa liikehuoneisto). Mutta ei meillä hirveen sotkuistakaan ole paitsi tytön huone mutta kun sen siivoaa niin se on korkeintaan viikon siisti ja sitten taas samanlainen kuin ei olisi koskettu ollenkaan eli menee maku sen huoneen siivoamiseen ja arvatkaa vaan saanko tytön siivoamaan huonettaan, en todellakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

On muuten ihan eri asia on sekaista vai likaista. Eiköhän se niin ole, että aina lapsiperheissä on sekaista, eihän koti ole koti jollei siellä voi elää..

no niinpäs on. Kotona pitää näkyä lasten käden jälki myös =)

Yhteistyössä