Kuin tää käytännös menee?

Eli, kävin eilen paikallises kangaskaupas ja ostoksia maksaessani pankkikorttiyhteys jumittui enkä saanut ostoksiani maksettua. Tai niin myyjä väitti. Ja lähdin hakemaan tililtä käteistä, maksoin käteiseltä ja nyt kun kävin katsomas tililläni, niin se sama summa on katevarauksessa. Kuittia ei löydy yhtäkkiä mistään :headwall: Toki luulisin että myyjä muistaa, koska oon käynyt siellä monta kertaa tällä viikolla ja se jumitus tapahtui tosiaan juuri mun kohdallani. Mites mä saan rahani takasin, onnistuuko se kuititta?
 
H
Katevaraus ei oo maksu, et voi saada rahoja takaisin kun ei niitä ole vielä minnekään mennyt. todennäköisesti se varaus poistuu parin päivän kuluessa. kauppa ei voi tehdä mitään ennen kuin rahat siirtyy johonkin suuntaan.
 
näin
ainakin nordean tilillä se näkyy ensin katevarauksena (on siis maksuvarauksena jo tililtä) ja korvautuu automaattisesti maksuna..
HETI YHTEYS LIIKKEESEEN JA PANKKIIN

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Katevaraus ei oo maksu, et voi saada rahoja takaisin kun ei niitä ole vielä minnekään mennyt. todennäköisesti se varaus poistuu parin päivän kuluessa. kauppa ei voi tehdä mitään ennen kuin rahat siirtyy johonkin suuntaan.
 
näin
näin se ainakin meillä on ollut..
katevaraus ikäänkuin varaa rahat tähän maksuun ja ottaa tililtä sen rahan, mikä siihen on varattu..
toivottavasti saat rahat takaisin ja saathan sinä - niin toivon

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No liike aukenee vasta huomenna, joten sinne en saa nyt yhteyttä. Nordeaan voisin tietty soittaa mitä on mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
ainakin nordean tilillä se näkyy ensin katevarauksena (on siis maksuvarauksena jo tililtä) ja korvautuu automaattisesti maksuna..
HETI YHTEYS LIIKKEESEEN JA PANKKIIN

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Katevaraus ei oo maksu, et voi saada rahoja takaisin kun ei niitä ole vielä minnekään mennyt. todennäköisesti se varaus poistuu parin päivän kuluessa. kauppa ei voi tehdä mitään ennen kuin rahat siirtyy johonkin suuntaan.
Katevaraus on todellakin varaus, eikä maksu. Voi tulla tosiaan noinkin, että jotain häikkää maksaessa, mutta maksu se on vasta sitten kun rahat lähtevät tililtä. En usko että tässä tulee niin käymään. Katevaraus kun voi poistua ilman että tiliä lopulta veloitetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
näin se ainakin meillä on ollut..
katevaraus ikäänkuin varaa rahat tähän maksuun ja ottaa tililtä sen rahan, mikä siihen on varattu..
toivottavasti saat rahat takaisin ja saathan sinä - niin toivon

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No liike aukenee vasta huomenna, joten sinne en saa nyt yhteyttä. Nordeaan voisin tietty soittaa mitä on mieltä.

No se on saatava :eek: Enhän minä nyt tuotteistani kahta maksua perskules maksa :eek:

 
Ja electronilla siis maksoin, sehän varaa maksun etten pääse ylittämään tilisi saldoa joten kyllä mä pahasti pelkään et se sieltä katoaa ellen yhteyttä liikkeeseen/pankkiin ota. Käytettävissä se summa nyt ei ainakaan ole.
 
pankkineiti
se on liikkeen osalta lähtenyt maksu..
eihän nyt juma pankki tiedä varata rahoja, että jospa tää nyt on varaus vaan..
PANKKIIN ON TULLUT MAKSU PÄÄTTEEN KAUTTA JA PANKKI VARAA MAKSAJAN TILILTÄ KATETTA MAKSUN SUORITUKSEEN

[/quote]

Katevaraus on todellakin varaus, eikä maksu. Voi tulla tosiaan noinkin, että jotain häikkää maksaessa, mutta maksu se on vasta sitten kun rahat lähtevät tililtä. En usko että tässä tulee niin käymään. Katevaraus kun voi poistua ilman että tiliä lopulta veloitetaan.[/quote]

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Odota nyt ensin että lähteekö ne rahat tililtä vai poistuuko vain katevaraus. Ennen kuin otat yhteyttä mihinkään.

Minä olen täysin varma ettei maksua veloiteta.
Enkä odota, otan huomenna aamusta heti yhteyttä. Kai se on helpompi tässä vaiheessa korjata jos näin on kun sitten vasta jos se onkin veloitettu.

 
nnnn
pankkiin - et missään tapauksessa jää odottamaan..
mutta ota yhtettä myös liikkeeseen..

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Odota nyt ensin että lähteekö ne rahat tililtä vai poistuuko vain katevaraus. Ennen kuin otat yhteyttä mihinkään.

Minä olen täysin varma ettei maksua veloiteta.
Enkä odota, otan huomenna aamusta heti yhteyttä. Kai se on helpompi tässä vaiheessa korjata jos näin on kun sitten vasta jos se onkin veloitettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Huomenna aamusta sitä tuskin enää siellä näkyykään.
Niin sitä rahaa, veikkaan mä :whistle: Mä en oikein usko et se myyjä hoksas sitä tarkistella enää et olis ottanu pois varauksesta kun oli muutenki vähä öö sen masiinansa kans.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Huomenna aamusta sitä tuskin enää siellä näkyykään.
Niin sitä rahaa, veikkaan mä :whistle: Mä en oikein usko et se myyjä hoksas sitä tarkistella enää et olis ottanu pois varauksesta kun oli muutenki vähä öö sen masiinansa kans.
Ei, vaan sitä varausta tahi sitä maksua. Minullekin on käynyt näin. Ei sitä voi oikein varauksesta erikseen pois ottaa. Se on varaus, mutta se ei tarkoita että sinulta se veloitettaisiin jos ja kun tapahtuma on keskeytetty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Huomenna aamusta sitä tuskin enää siellä näkyykään.
Niin sitä rahaa, veikkaan mä :whistle: Mä en oikein usko et se myyjä hoksas sitä tarkistella enää et olis ottanu pois varauksesta kun oli muutenki vähä öö sen masiinansa kans.
Ei, vaan sitä varausta tahi sitä maksua. Minullekin on käynyt näin. Ei sitä voi oikein varauksesta erikseen pois ottaa. Se on varaus, mutta se ei tarkoita että sinulta se veloitettaisiin jos ja kun tapahtuma on keskeytetty.
No sitähän ei kukaan tiedä missä kohtaa se masiina sammahti, ehtikö se jo veloittaa sen vai oliko se vasta veloittamassa. Sen näkee onko raha huomenaamuna lähtenyt tililtä. Myyjä ei sitä sen kummemmin seurannut, kun vasta hetken kuluttua että ai jaa tää on pimeenä jonka jälkeen paineli niitä nappuloita, punaista, keltaista, siinä vieressä. No nähtäväksi jää.
 

Yhteistyössä