KUHA JA RASKAUS

• Viestiketjun aloittaja hysteerikkokoko?
  • Ensimmäinen viesti
hysteerikkokoko?
No pässinpää täällä kyselee, mutta oletteko kanssasisaret syöneet kuhaa raskaana? Itse olen näet vedellyt useampia kertoja ja nyt sitten mietin, oliko kuitenki pahasta..
Kertailin näet noita neuvolapapereita, ja maininta oli, että runsasta syömistä tulisi välttää. Ja isokokoisia yksilöitä. No hittolainen. Mikä nyt sitten on isokokoinen?? Ja millainen syöminen runsasta?? Voi pärkele. Onko tolla kersalla ny sit joku elohopea-overdose.. :(

en usko
Alkuperäinen kirjoittaja kokoko:
Max kaksi kertaa kuussa. Mutta kyllä enemmän kuin 100g kerralla.
En tod. usko, että on mitään vaaraa. Noi suositukset vedetään niin varmaakin varmemman päälle tyyliin "pieni epäilys saattaa olla, että jos joka päivä syö kilon kuhaa niin voi tulla jotain" (no vähän karrikoin, mutta ymmärtänet periaatteen ).

neito
UP!

Mul sama vika! OOn ihan kauhuissani, kun tajusin syöneni jotain virolaista kuhaa. Monta kertaa! Siis pitäskö välttää kokonaan. En ole minäkään tienny, mutta nyt eräs äiti kerto. Voiko kuhan syöminen muka olla niin kauheeta??

niin
Minuakin kiinnostaa tämä. Voiko esimerkiksi raskaana ollessa syödä vaikka kerran kuussa kuhaa tms.? Saako liikaa myrkkyjä?
Mutta uskoisin, että iso hauki kerää enemmäön myrkkyjä, kuin vaikkapa kuha. Mutta miksi juuri hauki on täysin kielletty, ja muita petokaloja melko huoletta saisi syödä?

Yhteistyössä