ku jaksais maanantaihin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttismönkiäinen

Vieras
Nuorin on tällä viikolla öisin herännyt tunnin välein, joten mä en oo nukkunyut öisin juuri mtn. Päivällä oon puolen tunnin-tunnin torkut ottanut jonain päivänä.. mies ajaa nyt öisin postia, ja joutuu sit päivällä nukkuun. Onneksi nyt ei oo majoittujia jotka ottais aamupalaa (alkuviikosta viideltä aamulla aloin tekeen aamupalaa työläisille)
Mitä ihmeellistä maanantaissa sit on. Ensiksi kolme poikaa lähtee justeerileirille (vpk) Toiseksi: mulle tulee kodinhoitaja, joten voin nukkua päivällä vaikka kuinka pitkään :)
Kuhan nyt jaksais tän viikonlopun yli.. ja poikien leiriinlähtöjännittämiset, vaatteidenetsimiset ja jännityksestä johtuvat kiukuttelut

poika on oppinut käveleen, joten sillä on vauhtia päällä. Sit tekee takahampaita (ei auta supot) ja sääsket on kupanneet sen tosi pahasti (vessanräppänöistä/tuulettimesta tms tulleet sisälle ja kupanneet eniten nuorinta, tuoreinta ja puhtainta verta.. vaikka meitä on useampi samassa huoneessa) täällä tosi äkäsiä ja kipeesti pistäviä sääskiä nyt :/
Nuo on todennäköisimmät syyt, koska sillä ei oo kuumetta, eikä henkeä ahdista, eikä korvat näy vaivaavan. tai en mä muita syitä oo vielä huomannu7keksinny

ei tää muuten oiskaan ni pahaa, mutta mulla masennus ja uupumus dg, ja vasta oon tuosta suosta toipumassa eli voimat vähissä. Valvominen ei oikeen tee hyvää

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
poika on oppinut käveleen, joten sillä on vauhtia päällä. Sit tekee takahampaita (ei auta supot) ja sääsket on kupanneet sen tosi pahasti (vessanräppänöistä/tuulettimesta tms tulleet sisälle ja kupanneet eniten nuorinta, tuoreinta ja puhtainta verta.. vaikka meitä on useampi samassa huoneessa) täällä tosi äkäsiä ja kipeesti pistäviä sääskiä nyt :/
Nuo on todennäköisimmät syyt, koska sillä ei oo kuumetta, eikä henkeä ahdista, eikä korvat näy vaivaavan. tai en mä muita syitä oo vielä huomannu7keksinny

Meillä vaivaa kans takahampaiden tulo, mutta hain eilen reseptillä särkylääkettä pojalle ja ei vaivannu hampaiden tulo yöllä (tosin vasta 1 yö takana tämän lääkkeen kanssa) mutta uskon siitä olevan apua, moni on ainakin tykänny että tuo auttas. Soita ma lääkäriin ja käske kirjottaa reseptillä semmosta kun pronaxen, jos auttas....

Zyrtekkiä ei vuodenikäiselle saa antaa. muistaakseni. mut pitää supoilla ja miedolla kortisonisalvalla yritää pärjätä.

Meillä puolitoistavuotiaalla on tippoina annosteltavaa Zyrtekiä allergiaoireisiin.

Lähin lääkäri on 100km päässä, samoin lähin apteekki. Hankalaa ja vaarallistakin lähteä väsyneenä ajaan tuommosta matkaa

jos mie pääsen kodinhoitajaksi opiskelemaan niin saanko tula teille harjoittelemaan, palkkaa ei tarvitse maksaa, mutta yösijan tarvitsen =)

meille ois tullut yksi lähihoitaja-opiskelija harjoitteleen aikoinaan, mutta koulu ei antanut lupaa. Mun ois pitänyt ohjata ja arvioida sitä, joten multa ois vaadittu joku kurssi siihen. No, saman kesänä kyllä ohjasin sitä kesätyöpaikassani. Muistaakseni hän opiskeli just rovaniemellä (opettajilla tulisi pitkä matka harjoittelupaikallekkin) mutta kiitos tarjouksesta, pistetään korvan taakse :)
joko sulla tulee milloin tieto että pääsetkö lukeen kodinhoitajaksi? kauanko koulu kestää, mitä perhe mieltä ammatinvaihdosta ja kouluunmenosta? Sä varmaan tykkäisit tuosta työstä :)

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
jos mie pääsen kodinhoitajaksi opiskelemaan niin saanko tula teille harjoittelemaan, palkkaa ei tarvitse maksaa, mutta yösijan tarvitsen =)

TÄYSIN MAHDOTONTA! Kodinhoitjia kun ei nykyään missän kouluteta, ei ole koulutettu enää vuosiin.