Kristillinen lukio , Toivonlinna.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei,
Kaipaan TUOREITA ja AITOJA kokemuksia kyseisestä lukiosta. Niin että voimme arvioida tätä lukiota oikein, kannattaako hakea sinne.
Milkainen henki, opetuksen taso ja ilmapiiri? Saako lukioikäinem asumistukea?
 
Onko oikea palsta tää
Adventistien paikka. Jos olet itse, niin kysy sun adventistikavereilta. Ei kai sinne ulkopuoliset pyri, taitaa olla vielä sisäoppilaitos. Vaikka voisihan se olla avartavaa ehkä. Itsellä ei tietoa, mutta veikkauksena että.ainakaan rällästäminen ei vie aikaa opinnoilta. Mun uskiskaveri aina huomauttaa, että adventistit eivät oikeastaan ole varsinaisia kristittyjä, mutta olen unohtanut mikä perustelu siihen on. Itse kyllä itsensä lukevat kristityiksi käsittääkseni.
 
vierailija
Adventistien paikka. Jos olet itse, niin kysy sun adventistikavereilta. Ei kai sinne ulkopuoliset pyri, taitaa olla vielä sisäoppilaitos. Vaikka voisihan se olla avartavaa ehkä. Itsellä ei tietoa, mutta veikkauksena että.ainakaan rällästäminen ei vie aikaa opinnoilta. Mun uskiskaveri aina huomauttaa, että adventistit eivät oikeastaan ole varsinaisia kristittyjä, mutta olen unohtanut mikä perustelu siihen on. Itse kyllä itsensä lukevat kristityiksi käsittääkseni.
Juu kiitos, juuri tämän kaltaisia viestejä en kaipaa. Eikä olla Adventisteja. AITOJA, OMAKOHTASIA kokemuksia kiitos! Ei ARVELUJA, MUSTAMAALAUKSIA tai "MAINOSPUHEITA", vaan aitoja rehellisiä kokemuksia olivat ne hyviö tai negatiivisia. Ei vuosikymmeniä sitten, vaan nyt ihan viime vuosilta, tuoreita!
 
vierailija
Miten toi lukio eroaa tavallisesta? Miten kristillisyys näkyy siellä?
Luokat ovat pieniä ja alakoulussa yhdysluokat. Kristillisyys näkyy hengellisissä tapahtumissa, adventismi on vahvasti koulun arjessa ( etenkin asuntolassa) ja juhlat ovat kristillisiä.

Lukiossa lukujärjestykset on valmiina, eli et voi itse valita milloin haluat opiskella minkäkin kurssin. Kurssitarjotin ei ole niin suuri, sillä opiskelijoita on vähän.
 

Yhteistyössä