Kriittisyyttä laskujen ja maksujen maksamiseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhaa rahaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhaa rahaa

Vieras
Aloin maksamaan laskuja, ja kummastutti vakuutusyhtiöltä tullut "muutoslasku". Soitin ja kysyin, että mikä tällainen lasku on. No, se oli kuulemma maksu siitä, että olimme tehneet muutoksen erääseen vakuutukseen. Sitten se vakuutusihminen sanoi, että ei tarvi maksaa sitä laskua... Eli sai heittää roskiin.

Vähän aikaa sitten olin laittamassa kuntosalikorttia katkolle. Keskeytys maksoi 30 euroa. Kun kuulin hinnan, sanoin mieluummin katkaisevani jäsenyyden kokonaan. No, asiakaspalvelija mietti hetken, ja sanoi, että ei sun tarvi maksaa sitä keskeytysmaksua, voit keskeyttää ilmaiseksi...

Mua niin kiukuttaa ja ihmetyttää tällainen tyhjänpäiväinen rahastus!! Siis nämä laskut ja maksut eivät ole todellisia, vaan hyväuskoisilta kuluttajilta yritetään joka käänteessä periä jotain ihme maksua. Tästä lähin mä alan vänkään joka maksua vastaan ja kyseenalaistan kaikki. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja turhaa rahaa:
Aloin maksamaan laskuja, ja kummastutti vakuutusyhtiöltä tullut "muutoslasku". Soitin ja kysyin, että mikä tällainen lasku on. No, se oli kuulemma maksu siitä, että olimme tehneet muutoksen erääseen vakuutukseen. Sitten se vakuutusihminen sanoi, että ei tarvi maksaa sitä laskua... Eli sai heittää roskiin.

Vähän aikaa sitten olin laittamassa kuntosalikorttia katkolle. Keskeytys maksoi 30 euroa. Kun kuulin hinnan, sanoin mieluummin katkaisevani jäsenyyden kokonaan. No, asiakaspalvelija mietti hetken, ja sanoi, että ei sun tarvi maksaa sitä keskeytysmaksua, voit keskeyttää ilmaiseksi...

Mua niin kiukuttaa ja ihmetyttää tällainen tyhjänpäiväinen rahastus!! Siis nämä laskut ja maksut eivät ole todellisia, vaan hyväuskoisilta kuluttajilta yritetään joka käänteessä periä jotain ihme maksua. Tästä lähin mä alan vänkään joka maksua vastaan ja kyseenalaistan kaikki. Piste.

Mut näinhän tää aina on. Jos olet esim. pankille "Ärhäkkä" saa ilman kuluja lainaa ja paljon pienemän marginaalin. Jos taas olet kiltti ja "Nöyrä" niin maksat paaaaljon enemmän.

Puolensa tarviikin osata pitää, mutta välillä on niin epäreilua että aina tarvii rähjätä/osata pitää puolensa ettei pissata linssiin.

Meillä oli just miniläppärin laskutussotku kun miehen puhelinlaskussa luki että käytetty ulkomailla noin 60?. Minä mekastin että *erkele, eikö siitä ole puhuttu ettet käytä läppäriä ulkomailla kun se maksaa.
Mies kielsi käyttäneensä ja kertoi että ko vehje ei toimi ulkomailla edes eri liittymäkortilla ja hän on kysynyt siitä erikseen ja varmistanut asiaan.
Soitti sitten asiakaspalveluun josta todettiin että joo, virhe on tapahtunut, olemme laskuttaneet teiltä väärin, olkaa hyvä ja lähettäkää FAKSI reklamaatio-osastolle jotta voimme korjata virheen. Ei sähköpostia eikä puhelimitse vaan FAKSILLA tai ihan tavallisella postilla.

No mies kiljui puhelimessa kunnes sai jonkun ylipäällikön kanssa asian sovittua että vähentää tämän väärinlasketun summan laskusta ja sillä hyvä. Mutta kiltimpi ihminen olisi todennäköisesti alkanut etsimään faksia naapurustosta ja kun ei sitä löydä niin antanut koko asian olla.

Puhelimeen saldorajan saaminen kesti PUOLI VUOTTA tilauksesta ja maksoin kiltisti ylimääräiset laskut kunnes mies soitti operaattorille ja oli vähän jämäkämpi, tuloksena korvattiin kaikki ylimääräiset kulut puolelta vuodelta ja saatiin ilmaiset kytkennät ja kk-maksut...ei saa olla liian kiltti!

Jep - mä olin muuttamassa Soneran laajakaistaa vuoden sisällä toiseen kertaan. Eka muutto on ilmanen, mutta toka muutto maksais 49e. Laitoin sit suoraan irtisanomisilmotuksen, selitykseksi, että "jos se muutto ihan oikeesti maksaa noin paljo, niin on etsittävä edullisempi yhtiö."

Ja kas kummaa - seuraavana päivänä tuli puhelu, että kai me nyt voidaan se veloituksetta tehdä jos kerta pysytte asiakkaina :saint:

Ja vielä kaiken kukkuraksi nuo kiinteistövälittäjien palkkiot tympäsee... Jos mä myyn 200 000 euron arvoisen omakotitalon, kiinteistövälittäjä voi vetäistä välistä n. 6000 euroa. Onkohan se kohtuullinen palkkio parista ilmoituksesta ja puolen tunnin esittelystä, kun talo on ns. todella helppo myyntikohde... Myisinköhän itse? Ehkä.

Ja jotkut paikathan lähettää sellasia "mainoksia" jotka ovat laskun näkösiä. Moni maksanut koska siinä lukee eräpäivää ja viivästyskoron määriä yms... Ja sitten jälkeenpäin selvinnyt, että se oli vaa mainos, että ei ollu pakko maksaa jos ei halua tuotetta :xmas:

Ja vielä kaiken kukkuraksi nuo kiinteistövälittäjien palkkiot tympäsee... Jos mä myyn 200 000 euron arvoisen omakotitalon, kiinteistövälittäjä voi vetäistä välistä n. 6000 euroa. Onkohan se kohtuullinen palkkio parista ilmoituksesta ja puolen tunnin esittelystä, kun talo on ns. todella helppo myyntikohde... Myisinköhän itse? Ehkä.

..mutta valitettavasti osa ostajista ei halua ostaa muilta kuin kiinteistövälittäjiltä. On kuulema turvallisempaa niin.

..tietty helposta kohteesta toi on iso raha. Mut vaikeesta välttis ei.

Itse en ole kiinteistönvälittäjä mutta sen tiedän että työ ei ole vain pari lehti-ilmoitusta ja puolen tunnin esittely. Ja kuitenkin kun suurin osa työstä tehdään "ilmaiseksi". Palkka tulee mikäli työ onnistuu.
Jokainen saa tietysti myydä asuntonsa itse mutta ammattitaitoinen välittäjä kyllä on avuksikin joskus.

Jepjep.. Mulla oli ongelma auton termostaatin korjauksessa autoliikkeen kanssa, ne eivät suostuneet mun ehdotukseen että maksavat rempasta puolet kun oli suht vanha auto kuitenkin, takuutahan on 6kk ostopäivästä, vaikka siitä ei erikseen sovittaisi. Sitten kun avokki soitti sinne ja alkoi latelemaan ehtoja pöytään, niin johan tapahtui ja maksoivat puolet korjaamolaskusta, kun ensin lähetettiin kuitista kopio heille.

Nyt itsellä meni DNAlla lasku perintätoimiston kautta, ottavat koko kännykän jäljelläolevan summan kertaheitolla. Kiva kun mulle ei ole tullut DNAlta mitään ukaasia, tai ilmoitusta, että näin tehdään. Ihan se ja sama sinänsä, saanpahan maksettua tuon pois ja katkaistua kaikki yhteydet DNAhan ikuisiksi ajoiksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Jepjep.. Mulla oli ongelma auton termostaatin korjauksessa autoliikkeen kanssa, ne eivät suostuneet mun ehdotukseen että maksavat rempasta puolet kun oli suht vanha auto kuitenkin, takuutahan on 6kk ostopäivästä, vaikka siitä ei erikseen sovittaisi. Sitten kun avokki soitti sinne ja alkoi latelemaan ehtoja pöytään, niin johan tapahtui ja maksoivat puolet korjaamolaskusta, kun ensin lähetettiin kuitista kopio heille.

Nyt itsellä meni DNAlla lasku perintätoimiston kautta, ottavat koko kännykän jäljelläolevan summan kertaheitolla. Kiva kun mulle ei ole tullut DNAlta mitään ukaasia, tai ilmoitusta, että näin tehdään. Ihan se ja sama sinänsä, saanpahan maksettua tuon pois ja katkaistua kaikki yhteydet DNAhan ikuisiksi ajoiksi :)

Minä otin DNA:lta kännykän kytkykauppana ja puhepaketin, sitä olen ihmetellyt kun kuitenkin tuntuu että joka kuukausi on melkeinpä eri summa puhelinlaskussa, ja omasta mielestäni en ole käyttänyt puhelinta sen enempää, että pitäisi mahtua sen puhepaketin rajoihin mitä on puheluita ja tekstiviestejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora78:
Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:

Minä otin DNA:lta kännykän kytkykauppana ja puhepaketin, sitä olen ihmetellyt kun kuitenkin tuntuu että joka kuukausi on melkeinpä eri summa puhelinlaskussa, ja omasta mielestäni en ole käyttänyt puhelinta sen enempää, että pitäisi mahtua sen puhepaketin rajoihin mitä on puheluita ja tekstiviestejä.

Niinpä. Laitan liittymän kiinni heti kun vain saan maksettua noi kaikki laskut, sikälimikäli liittymää ei ole jo suljettu. Internet vaihtuu paikalliseen palveluntarjoajaan heti kun vain sekin on mahdollista ja heillä on tarjous liittymän avaamisesta :) DNAn netti pätkii kokoajan tai on todella hidas. Soita sinne DNAlle ja kysy että miksi laskujen summat muuttuvat, kun kuitenkin käyttö on samanlaista. Tietty kannattaa tarkistaa että paljonko olet laskun mukaan txtviestejä kirjottanut ja puhunut :)

Yhteistyössä