Kreikka vs turkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pidän enemmän Kreikasta koska en ole ikinä suostunut menemään Turkkiin enkä mene. Takapajuinen maa mm. naisten kohtelussa. Kuulopuheella myös enemmän limaisia äijiä siellä kuin Kreikassa. Kreikka melko puhdas, mukava ja turvallinen. Tosin en enää (kolmen kerran jälkeen) taida mennä Kreikkaankaan. Mutta siellä on siis oltu mm. alle vuoden ikäisen kanssa.

Kreikka ihan ehdottomasti!

Turkin lomakohteissa meininki on kuin missä tahansa Euroopan turistikaupungeissa, mutta silti Kreikka on 100 x viehättävämpi. Kreikalla mielenkiintoinen historia, sivistyshän on Antiikin Kreikasta osin kotoisin.

Turkki on muslimivaltio, joka kyllä näkyy ja kuuluu. Itsessään se ei tietenkään Turkkia maana pahenna, mutta juuri tuo mm:n mainitsema naisien kohtelu ärsyttää ajoin. Peräänhuutelijoita on paljon paljon enemmän kuin Kreikassa. Kaupittelijoita on Kreikassa vähemmän.

Minä olen käynyt Turkissa Istanbulissa ja Kreikassa Ateenassa, Kreetalla, Aeginan saarella sekä Delfoissa. Kaupungeista Istanbul on paljon mielenkiintoisempi kuin Ateena, joka tosin sekin on ihan kiva kaupunkikohde. =) Molemmissa maissa on paljon historiaa ja nähtävää, itse muistan kuulleeni, että antiikin Kreikan aikaisia nähtävyyksiä on itseasiassa Turkissa enemmän kuin Kreikassa. Itse valitsisin ihan sillä perusteella, että kumpi maa kiinnostaa enemmän. Rantakohteet varmaan aika samanlaisia kummassakin, toki Turkki on hintatasoltaan vielä halvempi, ainakin Istanbulin ja Ateenan välillä tämän huomasi. Turkin rantakohteista en tiedä.

Kreetan saaren tunnen aika hyvin ja jos sinne menette niin parhaimmat kohteet ovat mielestäni Rethymnon sekä Hania. Tosin Hanian kaupungissa ei monellakaan matkanjärjestäjällä taida olla hotelleja vaan ne on sitten noin 10 km päässä Hanian lomakylissä, josta täytyy aina kulkea esim. taksilla tai bussilla kaupunkiin. Itse Hanian kaupunki on sitten hyvin viehättävä. Samoin kuin Rethymnon ja sieltä löytyy hyvä ranta ihan keskustan vierestä. Agios Nikolaoksesta en hirveästi tykännyt. Hersonissos ja Malia taas ovat kohteita, joissa on vaan ranta sekä hotellia ja turistikauppaa ja ravintoloita sekä yökerhoja vieri vieressä.

No mä olen vieraillut (veneellä) noin 20 Kreikan saarella ja matkustellut myös ympäri Turkkia, ja mun mielestäni Turkki on tosi mielenkiintoinen maa, ja Kreikkaa edullisempi ja ehkä myös mukavampaa porukkaa. Ja parempaa ruokaa. Ja mielenkiintoisempia matkailukohteita.

Mutta siis sehän riippuu paikasta minne menee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
KREIKKA ihan ehdottomasti.

Turkki on muslimimaa, jonka kyllä huomaa.

Kreikka on eurooppalaisempi, ja Turkissa huomaa musmiliuden, mutta silti Turkki ei ole lähelläkään OIKEITA ählymaita, joissa saa oikeasti liikkua pelko persuksissa.

Kreikka on eurooppalaisempi, ja Turkissa huomaa musmiliuden, mutta silti Turkki ei ole lähelläkään OIKEITA ählymaita, joissa saa oikeasti liikkua pelko persuksissa.
Sinä mitä ilmeisemmin et ole sellaisissa koskaan liikkunut :D Olen asunut ja matkustellut (yksin) esimerkiksi Jemenissä, Syyriassa, Iranissa, Libanonissa, Palestiinassa, Egyptissä ja Irakissa (ennen sotaa), enkä IKINÄ ole pelännyt. Sen sijaan Etelä- ja Itä-Euroopassa olen kyllä kulkenut yksin iltaisin pelko persuuksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:

Sinä mitä ilmeisemmin et ole sellaisissa koskaan liikkunut :D Olen asunut ja matkustellut (yksin) esimerkiksi Jemenissä, Syyriassa, Iranissa, Libanonissa, Palestiinassa, Egyptissä ja Irakissa (ennen sotaa), enkä IKINÄ ole pelännyt. Sen sijaan Etelä- ja Itä-Euroopassa olen kyllä kulkenut yksin iltaisin pelko persuuksissa.

Riippuu vähän asenteesta varmaan. Mulla on sen verran huono asenne noita muslimeja kohtaan, jotka ei anna meidän edes pilapiirrellä miten me halutaan, että ei huvittaisi heidän maitaan koluta. Eikä todellakaan kiinnosta peitellä milloin mitäkin ruumiinosia heidän sääntöjensä mukaan.

Riippuu siis vähän siitäkin, mitä pelkää. Minä pelkään enemmän naisten systemaattista alistamista kuin satunnaista väkivaltaa ja rikollisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Turmaliini:
Minä olen käynyt Turkissa Istanbulissa ja Kreikassa Ateenassa, Kreetalla, Aeginan saarella sekä Delfoissa. Kaupungeista Istanbul on paljon mielenkiintoisempi kuin Ateena, joka tosin sekin on ihan kiva kaupunkikohde. =) Molemmissa maissa on paljon historiaa ja nähtävää, itse muistan kuulleeni, että antiikin Kreikan aikaisia nähtävyyksiä on itseasiassa Turkissa enemmän kuin Kreikassa. Itse valitsisin ihan sillä perusteella, että kumpi maa kiinnostaa enemmän. Rantakohteet varmaan aika samanlaisia kummassakin, toki Turkki on hintatasoltaan vielä halvempi, ainakin Istanbulin ja Ateenan välillä tämän huomasi. Turkin rantakohteista en tiedä.

Mä taas pidin Ateenasta paljon paljon enemmän kuin Istanbulista. Makuasioita nämäkin. Mä olen ihan hurahtanut antiikin kreikan tarustoihin ja käynti Ateenassa oli kuin pyhiinvaellus :D Istanbul oli kyllä myös kaunis kaupunki, mutta ärsytti suunnattomasti ne kaupustelijat!!!! :o

Alkuperäinen kirjoittaja fd:
kumpi parempi lomakohde ja miksi?

Kreikka ehdottomasti. Siistimpi, turvallisempi, enemmän nähtävää, vähemmän päällekäyviä sisäänheittäjiä jne. Turkista harva selviää ilman mahatautia, hygieniataso on niin surkea.

Olen ollut Kreikan lomakohteista Kreetalla, Rodoksella ja Korfulla.
Turkissa olen ollut Alanyassa, Marmariksessa ja Kemerissä.

Ensi kesänä lähdemme ensimmäistä kertaa reissuun pienten lasten kanssa ja valitsimme kohteeksi Turkin.
Siellä on hyvä ruoka ja todella lapsiystävällistä. Itse menemme vain rantalomalle rentoutumaan, joten emme kulttuurista ja historiasta tällä matkalla perusta.

Riippuu vähän asenteesta varmaan. Mulla on sen verran huono asenne noita muslimeja kohtaan, jotka ei anna meidän edes pilapiirrellä miten me halutaan, että ei huvittaisi heidän maitaan koluta. Eikä todellakaan kiinnosta peitellä milloin mitäkin ruumiinosia heidän sääntöjensä mukaan.

Riippuu siis vähän siitäkin, mitä pelkää. Minä pelkään enemmän naisten systemaattista alistamista kuin satunnaista väkivaltaa ja rikollisuutta.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä