Köyhiltä viedään viimeinenkin mahdollisuus tienata elantonsa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taisi olla toissailtana kun tuli dokkari aiheesta. Kyllä aukaisi silmät täysin koko touhulle.

Lapset joutuu varastaan ja kerjäämään aikuisille ihmisille. Rahoilla rakennetaan sitten älyttömät palatsit Romaniaan. :(

Toivoisin ettei kerjääämistä kielletä. Itse olen kerjännyt kaupan edessä kolikon ostoskärryyn, kun mukana ei ollut rattaita ja kaksosvauvoja varten piti saada ostoskärryt mutta ei ollut yhtään kolikkoja matkassa. Eräs nainen antoi mulle 50cent ja kauppareissu pääsi alkamaan.

Työryhmä kieltäisi kerjäämisen julkisilla paikoilla
24.6.2010 11:05
A A Kimmo Oksanen

Kirjoittaja on uutistoimituksen toimittaja.

Sähköposti Kimmo Oksanen
Helsingin Sanomat
Martti Kainulainen / Lehtikuva

Romanikerjäläinen Helsingin keskustassa toukokuussa. Sisäasiainministeriön työryhmä esittää kerjäämiselle rajoitteita.

Sisäasianministeriön työryhmä esittää väliraportissaan, että kerjääminen julkisella paikalla itseään elättääkseen kiellettäisiin järjestyslailla.

Päätavoite on organisoidun kerjäämisen ja siihen liittyvän kerjäläisten hyväksikäytön torjunta, kerjäämisen kieltämistä selvittänyt työryhmä sanoo.

Työryhmä ei ollut esityksessään yksimielinen. Eriävän mielipiteen jättivät sosiaali- ja terveysministeriön sekä oikeusministeriön edustajat.

Työryhmä esittää selvitettäväksi, tulisiko rikoslain 17. lukuun lisätä erityinen sääntely, jolla kiellettäisiin kerjäämisen organisointi. Luvattoman leiriytymisen kieltämistä järjestyslailla tulisi myös harkita.

Työryhmän mukaan ihmiskauppaa koskevat säännökset tulee huomioida laajemmin viranomaistoiminnassa, jotta mahdolliset ihmiskaupan uhrit pääsevät auttamisjärjestelmien piiriin.

Sisäasiainministeri Anne Holmlund (kok) asetti 21. toukokuuta työryhmän selvittämään kerjäämisen kieltämistä. Työryhmän tehtävänä on selvittää mahdolliset järjestyslakia koskevat lainsäädännölliset muutostarpeet.

Tänään jätetty alustava selvitys saa jatkoa syyskuun lopussa, kun työryhmä jättää lopullisen selvityksensä.

Puheenjohtajana toimii valtiosihteeri Antti Pelttari.

Työryhmässä on edustus oikeusministeriöstä, sosiaali- ja terveysministeriöstä, sisäministeriön poliisiosastolta sekä Helsingin kaupungilta.

Romaniassa koulunkäynti ja töitä tekemista on IHAN VAPAA KAIKILLE.Tässä on vain mustalais rotuvika,kuin koulun ja töittä EI KELPAVAT heille KOSKAAN....Totuus on että löytyy myös kunnollisia mustalaisia,muuta siitä on harvinaista,ehkä yksi tuhannesta(1/1000).Romaniassa on millionia eläkeläisia mitkä elävät 100-200 euroa/kuusaa/eläketta.Oletekko nähnyt Suomessa kaduilla romanialaisia eläkeläisia kerjämässä?Minä en.Muuta olen nähnyt paljon tyhmiä suomalaisia mitkä ovat antaneet rahaa mustalais kerjälaisille,ja näin olen nämät ,,sydämeliset,, ihmiset tuovat lisää Suomeen satoja mustalaisia seurava vuoden...ikävä mutta totta....
Olen nähnyt myös paljon romanialaisia Suomessa,mutta he ovat rakennus ja metalli-alalla homille 7-10 eurolla/h/palkka ja pitkiä päiviä töissä.Muistakaa että MUSTALAISET HALUAVAT SAMAT OIKEUDET KUIN MEILLEKIN,MUTTA LAKI NOUDATTAMISTA,KOULUNKÄYNTI,TYÖNTEKO,EI KOSKAAN KELPAA HEILLE!!!!OLLAAN VIISAAMPIÄ TULEVAISUUDESSA,JA TÄSSÄ SUURI HALOOOOOOO SUOMALAIS POLIITIKOLLE,EIKÖ TÄRKEIN TEIDÄN TEHTAVISSA OVAT KANSALAISTEN TURVALLISUUSASIAT VALVOMISTA

Ihan oikein!!!

Romaniassa koulunkäynti ja töitä tekemista on IHAN VAPAA KAIKILLE.Tässä on vain mustalais rotuvika,kuin koulun ja töittä EI KELPAVAT heille KOSKAAN....Totuus on että löytyy myös kunnollisia mustalaisia,muuta siitä on harvinaista,ehkä yksi tuhannesta(1/1000).Romaniassa on millionia eläkeläisia mitkä elävät 100-200 euroa/kuusaa/eläketta.Oletekko nähnyt Suomessa kaduilla romanialaisia eläkeläisia kerjämässä?Minä en.Muuta olen nähnyt paljon tyhmiä suomalaisia mitkä ovat antaneet rahaa mustalais kerjälaisille,ja näin olen nämät ,,sydämeliset,, ihmiset tuovat lisää Suomeen satoja mustalaisia seurava vuoden...ikävä mutta totta....
Olen nähnyt myös paljon romanialaisia Suomessa,mutta he ovat rakennus ja metalli-alalla homille 7-10 eurolla/h/palkka ja pitkiä päiviä töissä.Muistakaa että MUSTALAISET HALUAVAT SAMAT OIKEUDET KUIN MEILLEKIN,MUTTA LAKI NOUDATTAMISTA,KOULUNKÄYNTI,TYÖNTEKO,EI KOSKAAN KELPAA HEILLE!!!!OLLAAN VIISAAMPIÄ TULEVAISUUDESSA,JA TÄSSÄ SUURI HALOOOOOOO SUOMALAIS POLIITIKOLLE,EIKÖ TÄRKEIN TEIDÄN TEHTAVISSA OVAT KANSALAISTEN TURVALLISUUSASIAT VALVOMISTA

MUTTA MITÄ VÄÄRÄÄ ON KERJÄÄMISESSÄ

No onhan se ihan karseeta ja saa Suomen näyttämään samanlaiselta paskapaikalta kun muutkin "kerjuu-maat". Aina vihannut sitä ulkomailla ja tuun aina vihaamaan sitä vielä enemmän täällä kotomaassani. Enkä tule antamaan ikinä heille rahaa, menkööt töihin. Kyllä mollin sivuilta löytyy työpaikkoja jos vaan suostuisivat tekemään. Tuo mikään työ ole!!

Yhteistyössä