"Köyhien" joulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kerttuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kerttuli"

Vieras
Mä alan pikkuhiljaa kyllästymään valitukseen, kuinka ei ole varaa järjestää joulua. Jokainen tietää kyllä milloin se tulee ja siihen voi valmistautua pitkin vuotta. Lahjat eivät maksa ihan maltaita jos osaa ostaa viisaasti :) Eri asia on, jos ei yhtäkkiä olekaan rahaa vaikka piti. Mutta nämä jotka ovat olleet samoilla rahoilla vuoden, niin kyllä pärjäisi jos lopettaisi valittamisen ja alkaisi toimia. En ole itsekään suurituloinen, mutta olen ostanut ensimmäisen joululahjan heinäkuussa. Ja lokakuussa oli kaikki ostettuna, loka- ja marraskuussa laitoin pari kymppiä sivuun jouluruokia varten. Minulla on 3 lasta ja kaikki saavat minulta 3 lahjaa. Muille en ole ostanut.

Niinhän se menee. me ollaan työtön pariskunta yhdellä lapsella. ja laitettiin säästöön (EI NYT PALJON PYSTYNYT MUTTA KUITENKIN). Muuten ois jolut jäänyt juhlimatta. kiitos roimien veromätkyjen. mutta ei melläkään ole vara koko suvulle ostella vaan kummilapset ja oma. saa riittää.

Kaikkein eniten ihmettelen sitä ettei jollain ole varaa ostaa mitään jouluruokia. Siis ei varaa halpoihin laatikoihin (ja ne voi kätevästi tehdä myös itse, maksaa viel vähemmän)? Mitä ne sit syö? Jotain on köyhienkin syötävä jouluna, miksi ei sitten halpaa jouluista ruokaa?

[QUOTE="emppu";25253102]Kaikkein eniten ihmettelen sitä ettei jollain ole varaa ostaa mitään jouluruokia. Siis ei varaa halpoihin laatikoihin (ja ne voi kätevästi tehdä myös itse, maksaa viel vähemmän)? Mitä ne sit syö? Jotain on köyhienkin syötävä jouluna, miksi ei sitten halpaa jouluista ruokaa?[/QUOTE]

tota mäkin mietin kun jouluruuat on oikeestaan aika halpoja! ja niistä riittää pitkäksi aikaa kun tekee kunnolla?

Yhteistyössä