Köyhien ihmisten kannattaisi oikeasti alkaa miettimään että mitä syö ja miten saa halvalla tehtyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!

Vieras
Itse ostin eilen paketin jauhelihaa tarjouksesta 1.25, purkin maitoa, ruokakerman, munia, lihapullia tarjouksesta 2 pakettia 1.5e. Eilisten uusien perunoiden kanssa paistoin pienen osan jauhelihasta, lihapullia, siinä tän päiväinen ruoka. Huomisen tein lopuista jauhelihoista ja perunista, uuniin kerman, munien ja maidon kanssa. 3 päivää ollaan noista jo syöty eikä montaa euroa ole maksanut. Eilen syötiin perunaa ja lihapullia kastikkeen kanssa. Kurkkua saa nyt halvalla, sitä oli eilen ja varmaan tänäänkin. Miksi ostaa niitä ranskanperunoita ja nakkeja kun ne on oikeesti tosi kalliita. Nyt ostin lihapullia kun olivat niin halpoja, ei tuolla rahalla tee noin montaa lihapullaa itse.

mä en tajua sitä et vaik olis rikaskin niin ihmiset vaan kaupassa ottaa tota ja tätä, mitä näkevät, vertaamatta j a katsomatta hintoja. mä en oo IKINÄ tehny niin vaik olis ollu varaakin. katson aina kilohinnat, ostan edullista ja käytän paljon ale- tuotteita joita myydään 30% alennuksella, vaikka pakkaseen. ja muistakaa tarkastaa kuitit! todella usein käy niin että tuote on plussakortti- tarjouksessa tai muuten alessa, niin kuitissa on normaalihinta tai aiva väärä hinta. tarkistan aina kuitin heti ja pyydän rahoja takas. monet kaupat jättävät syöttämättä koneelle nuo tarjoukset, ja ihmiset ei huomaa yhtään mitään. sit myyjät usein naama nurinpäin korjaavat virheet, ihan kun olis törkeetä asiakkaalta, ettei haluu maksaa liikaa kaupalle...

Näinhän se menee. Köyhillä ois oikeesti varaa syödä terveellisesti, se on pelkkä tekosyy että terveellinen ruoka on kallista. Meillä ruokalasku pieneni huimasti kun einekset ja herkut jäi pois. Nyt tehdään kunnon ruokaa itse ja aika paljo saa kasviksia karkkien hinnalla...

Halvalla ei aina saa hyvää, eikä ainakaan terveellistä ja ravintorikasta ruokaa. Halvalla saa lähinnä vaaleaa leipää, riisiä ja pastaa, rasvaista lihaa ja heikkolaatuista jauhelihaa, tarjouksista eineksiä ja puolivalmisteita. Perunat ja puurohiutaleet on melkein ainoita ruoka-aineita jotka ovat sekä terveellisiä että edullisia.

Kurkku ja tomaatti ei maksa juuri mitään. Eikä peruna. Halvalla saa tosi hyvää ruokaa. Joskus ostan noita eineksiäkin jos on noin hyvässä tarjouksessa. Meitä on syömässä minä plus 2 lasta, usein jää ruoasta niin, että seuraavana päivänä siitä saa tehtyä jotain muuta.

Mä olen koko kesän elänyt kymppi per päivä - periaatteella :)

eli ostan vaan 10 eurolla päivässä, tulee kyllä kiinnitettyä ruoan hintaa huomiota paljon enemmän kuin ennen

lapsia 3 , aikuisia 2

meillä ei kyllä kaupan kamara-lihapullia syödä vaikka olisivat ilmaisia :x säästän jossain muussa mielummin...

peesailen tuota perunat ja puuro ainoita mikä on halpaa ja terveellistä. Kunnon liha ja kasvikset kalliita...

Mulla meni kauppaan 23e ja sain moneksi päiväksi ruokaa, sekä paljon sellaista jota on aina kaapissa, vessapaperia, ananastölkkejä, tomaattimurskaa, hapankorppuja yms yms. Ei ihminen tarvitse kaiken maailman juustoja yms. Ne on niitä kalliita, aivan varmasti jokainen pystyy tekemään halvalla ihan hyvää ruokaa jos vain haluaa

Jotkut ovat oikeasti syömäköyhiä, koska eivät osaa suunnitella aterioida ja ruokahuoltoa.
Kotitalous pakolliseksi koko yläkoulun ajalle, se olisi ratkaisu ehkä myös ylipaino-ongelmaan

Mäkin ihmettelen, miksi pienituloiset ihmiset aina vinkuvat, ettei ole varaa kuin tonnikalaan ja nuudeleihin. Samalla hinnalla saisi neljä kiloa perunoita, kaksi kiloa porkkanoita, kolme kiloa kaalia, viisi kiloa sipulia jne. jne.

Mutta ilmeisesti köyhät/pientuloiset ovat sitten vaan niin hiton idiootteja, että ylipäänsä elämässään kulkevat laput silmillä.

ei se niin mee et epäterveellinen ruoka on vaan halvempaa. kyllä tummaa leipää saa myös edullisesti. kanaa ja lihaa myös, voi valita esim. pirkkatuotteita, ei tarvi aina sisäfilettä. kunnon jauheliha kalliimpaa, mut esim. tarjouksessa voi olla sekin kohtuuhintasta. siksi niitä ruokia kantsii ostella pakkaseen sillon kun ne on tarjouksessa..ja enhän sitä tarkottanut et ostaa vaan halpoja elintarvikkeita vaan et vertailee kaupas hintoja esim. jos aion ostaa porsaanlihasuikaleita , vertaan eri valmistajien hintoja ja hinta-laatusuhteita!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulenpa, että köyhät kyllä ovat joutuneet miettimään aina, mitä ostavat. Hyvä että sinäkin olet alkanut ajattelemaan.

Minä olen 26v, enkä ole koskaan tienannut paljoa, olen koko aikuisikäni ollut köyhä, eli olen miettinyt ihan aina. Köyhät kun vaan kertovat yleensä, ettei ole varaa kuin ranskalaisiin ja nakkeihin, minä tekisin tuolla rahalla aika paljon parempaa ruokaa josta riittäisi vielä seuraavaksikin päiväksi

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Itse ostin eilen paketin jauhelihaa tarjouksesta 1.25, purkin maitoa, ruokakerman, munia, lihapullia tarjouksesta 2 pakettia 1.5e. Eilisten uusien perunoiden kanssa paistoin pienen osan jauhelihasta, lihapullia, siinä tän päiväinen ruoka. Huomisen tein lopuista jauhelihoista ja perunista, uuniin kerman, munien ja maidon kanssa. 3 päivää ollaan noista jo syöty eikä montaa euroa ole maksanut. Eilen syötiin perunaa ja lihapullia kastikkeen kanssa. Kurkkua saa nyt halvalla, sitä oli eilen ja varmaan tänäänkin. Miksi ostaa niitä ranskanperunoita ja nakkeja kun ne on oikeesti tosi kalliita. Nyt ostin lihapullia kun olivat niin halpoja, ei tuolla rahalla tee noin montaa lihapullaa itse.

No eipä teidän ruoka toisaalta kovin häävilta kuullosta. Kai se on juuri niin, että köyhät syövät, mitä rahallaan saavat. Meillä kertomasi ruokamäärä ei pitkälle riitäisi. kolmeksi päiväksi purkki maitoa, aamiaista teillä ei kai sitten syödä ollenkaan, eikä väli- tai iltapaloja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Luulenpa, että köyhät kyllä ovat joutuneet miettimään aina, mitä ostavat. Hyvä että sinäkin olet alkanut ajattelemaan.

Minä olen 26v, enkä ole koskaan tienannut paljoa, olen koko aikuisikäni ollut köyhä, eli olen miettinyt ihan aina. Köyhät kun vaan kertovat yleensä, ettei ole varaa kuin ranskalaisiin ja nakkeihin, minä tekisin tuolla rahalla aika paljon parempaa ruokaa josta riittäisi vielä seuraavaksikin päiväksi

Ranskispussi taitaa maksaa suunnilleen euron ja nakkipaketti toisen euron. Ihan moskaahan tuo toki on, mutta mitä terveellistä herkkuruokaa sinä tekisit kahdella eurolla? Ja siten että sitä riittäisi vielä seuraavaksikin päiväksi? Jaa meille reseptisi!

Miksi kesän kotimaisia herkkuja väheksytään? Kesä menee järvikalalla, tuoreella kaalilla miltei kokonaan ja ruokalajeja on paljon mitä noista voi tehdä. Tietenkin tarvitaan hiukan jotain muutakin joukkoon. :whistle:

Sitten tulevat marjat ja sienet: luonto tarjoaa parastaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Miksi kesän kotimaisia herkkuja väheksytään? Kesä menee järvikalalla, tuoreella kaalilla miltei kokonaan ja ruokalajeja on paljon mitä noista voi tehdä. Tietenkin tarvitaan hiukan jotain muutakin joukkoon. :whistle:

Koko kesä kalalla ja kaalilla? Älä viitsi. Tuloksena eviä heiluttava kaasupallo?

Koko kesä kalalla ja kaalilla? Älä viitsi. Tuloksena eviä heiluttava kaasupallo?

Kunhan kaaliruokiin tottuu, ei niistä kummempia ilmavaivoja tule. Lammaskaalia, kaalikeittoa, kaalilaatikkoa, kaalikääryleitä, ruokaisia salaatteja, kaaliwokkia... Kalaa voi höyryttää, savustaa, keittää, paistaa, hauduttaa, kuivattaa, suolata...

Ollessani muksu kesät menivät kalaa syöden. Potut omasta maasta. Marjoja keräsivät kaikki kynnelle kykenevät, sieniäkin säilöttiin. Syksyn tullen ostivat vanhemmat myös puolikkaita/kokonaisia eläimiä, siis teurastettuina tietysti. Kilohinta jäi pienemmäksi kuin kaupassa.

Kunhan kaaliruokiin tottuu, ei niistä kummempia ilmavaivoja tule. Lammaskaalia, kaalikeittoa, kaalilaatikkoa, kaalikääryleitä, ruokaisia salaatteja, kaaliwokkia... Kalaa voi höyryttää, savustaa, keittää, paistaa, hauduttaa, kuivattaa, suolata...

Ollessani muksu kesät menivät kalaa syöden. Potut omasta maasta. Marjoja keräsivät kaikki kynnelle kykenevät, sieniäkin säilöttiin. Syksyn tullen ostivat vanhemmat myös puolikkaita/kokonaisia eläimiä, siis teurastettuina tietysti. Kilohinta jäi pienemmäksi kuin kaupassa.

Suolakala ja kaali oli suurta "herkkua" Neuvostoliitossa aikanaan. Olisiko sinun ihanneyhteiskunnassa sama ruokavalio?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mulla meni kauppaan 23e ja sain moneksi päiväksi ruokaa, sekä paljon sellaista jota on aina kaapissa, vessapaperia, ananastölkkejä, tomaattimurskaa, hapankorppuja yms yms. Ei ihminen tarvitse kaiken maailman juustoja yms. Ne on niitä kalliita, aivan varmasti jokainen pystyy tekemään halvalla ihan hyvää ruokaa jos vain haluaa

jonku ne vessapaperit ja ryynitki on sinne kaappiin pitäny ostaa..

Yhteistyössä