köyhät kyykkyyn, köyhiltä edut pois yms. keskustelun avaukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raadollista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raadollista

Vieras
Tuleeko teille koskaan mieleen, että niillä köyhillä ihmisillä on lapsia? he eivät voi tilanteisiin millään tavalla vaikuttaa!

Itse olen alkoholistiperheestä, jossa vanhempien rahat menivät ryyppäämiseen, sossuun tehtiin lukuisia ilmoituksia, mutta koskaan meitä lapsia ei otettu huostaan, ei hommattu tukiperheitä tai muutakaan apua meille lapsille. kurjaa oli olla osallistumatta koulun liikkatunneille, kun vanhemmilla ei ollut rahaa suksiin, luistimiin yms. liikuntavermeisiin, saati sitten koulun retkiin, muotivaatteisiin..

onneksi kuitenkin pääsin pois suht nuorena muuttamaan ja sain koulun ohelle työn, jolla kustansin itse elämäni. Tänä päivänä mulla ja sisaruksillani on kuitenkin asiat hyvin, kaikilla menee työelämässä ja taloudellisessa tilanteessa hyvin, silti en missään nimessä kannata ideoita, että köyhiltä viedään kaikki ilmaiset avut pois, koska aina kärsijöinä on kuitenkin ne lapset, vanhemmat voi vetää murheet viinalla hetkellisesti alas, lapsi taas kärsii koulussa haukut vanhemmistaan ja siitä, että perheellä ei ole sitä rahaa.

Ikävä juttu, mutta jos vanhempien rahat menee viinaan niin vaikka sitä rahaa annnettaisiin tuplasti enemmän niin menee se silti viinaan. Kyllähän tuet suomessa on hyvät. Tälläkin palstalla on rollot ja muut, jotka kehuvat hyvin tulevansa toimeen eikä tulevaisuus huoleta yhtään.

[QUOTE="vieras";29068837]Ikävä juttu, mutta jos vanhempien rahat menee viinaan niin vaikka sitä rahaa annnettaisiin tuplasti enemmän niin menee se silti viinaan. Kyllähän tuet suomessa on hyvät. Tälläkin palstalla on rollot ja muut, jotka kehuvat hyvin tulevansa toimeen eikä tulevaisuus huoleta yhtään.[/QUOTE]

jos kaikki tuet lopetetaan, mitä luulet että lapsille käy? laitoshoito? kuka sen maksaa?

Yhteistyössä