köyhää sorretaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ievaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ievaliina

Aktiivinen jäsen
04.08.2007
1 904
1
36
Laitampa uusiksi tämän,laitoin otetaan vastaan-palstalle ilm.:otetaan vauvalle vaatetta vastaan,tulikin yhteydenotto josta ilahduin,raha on tosi,tosi tiukalla :( .Tarjouduin kuitenkii maksamaan postarit lahjoittajalle,no alko tulla epämääräisiä viestejä,en kerennyt,en jaksanut katsoa vaatteita läpi.Siis kuvineen päivineen niitä mulle eka tarjos!No nytpä huomasin et kyseinen nikki onkin laittanut ne vaatteet tänne kirppikselle myyntiin ja tuli ihan tosi,tosi hyvä mieli!!!Miksi sinä ihminen huijasit?Annoit ymmärtää mut siihen se jäi,oisit edes ilmoittanut minulle ettet lahjoitakkaan niitä vaatteita.Miksi ei voida olla rehellisiä vaan HUIJATAAN KÖYHÄÄ?
Tulikohan hyvä mieli "lahjoittajalle"...

no,onneks sain lainattua kaverilta rahaa ja ostettua edes jtn vaatetta vauvalle ja itelle,pitää vaan jostain nipistää ,että saan maksettua takasin... ja lisäks iso kiitos rehellisille vaihdetaan-puolen ihmisille josta myöskin on tulossa vaihtokaupan mukana jtn vaatetta pikkuiselle,mutta suututtaa tällanen ihan kunnolla :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Laitampa uusiksi tämän,laitoin otetaan vastaan-palstalle ilm.:otetaan vauvalle vaatetta vastaan,tulikin yhteydenotto josta ilahduin,raha on tosi,tosi tiukalla :(

Hassua sinänsä, että tuolla toisessa ketjussa kysyit meandi vaatteiden myyjiä. Tulee vaan helposti sellainen olo, ettei ne rahat niin hirveen tiukalla olekaan. Ymmärrän kyllä, että joskus on kiva saada vaikkapa vaan yksi uusi vaatekappale ja se mahdollisimman hyvä, kiva ja kestävä.

No mä kyllä ajattelen asian niin, että jos jollain ei ole aikaa tai kiinnostusta tai muuten vaan pitää heitellä kuperkeikkaa ennen päätöksen tekoa, niin silloin se tarvitsija ei oikeasti ole mikään tarvitsija ja silloin voin lahjoittaa/myydä tavarat jollekin toiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Laitampa uusiksi tämän,laitoin otetaan vastaan-palstalle ilm.:otetaan vauvalle vaatetta vastaan,tulikin yhteydenotto josta ilahduin,raha on tosi,tosi tiukalla :(

Hassua sinänsä, että tuolla toisessa ketjussa kysyit meandi vaatteiden myyjiä. Tulee vaan helposti sellainen olo, ettei ne rahat niin hirveen tiukalla olekaan. Ymmärrän kyllä, että joskus on kiva saada vaikkapa vaan yksi uusi vaatekappale ja se mahdollisimman hyvä, kiva ja kestävä.

mies opiskelee,mie oon kroonisesti sairas ja leikkausjonossa,ei rahat riitäö mtnkään mihinkään.kerroin myös tälle ihmiselle elämäntilanteeni ja jos valehtelisin niin minkä ihmeentakia täällä omalla nikilläni kirjoitan?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No mä kyllä ajattelen asian niin, että jos jollain ei ole aikaa tai kiinnostusta tai muuten vaan pitää heitellä kuperkeikkaa ennen päätöksen tekoa, niin silloin se tarvitsija ei oikeasti ole mikään tarvitsija ja silloin voin lahjoittaa/myydä tavarat jollekin toiselle.

miepä olin kiinnostunu mut tää ihminen yhenäkin kääns kelkkansa...hupiahan käyn hakee noita eu-pkttejakin :( ,on ees jtn murusta 10 vuotiaalle...

Joku siis tarjosi, mutta "et kerennyt, et jaksanut" käydä tarjousta läpi. Jos et vastaa jonkun yhteydenottoon tms, ettekä olleet mitään sitovia sopimuksia tehneet, toki tarjoajallakin on oikeus muuttaa mieltään. Mistä hän voi tietää kiinnostuksesta, jota ei kuitenkaan selvästi ilmaista vastaukseksi tarjousviestiin? Ei kai se niin yksipuolista voi olla, että vain vastaanottaja päättää mitä tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joku siis tarjosi, mutta "et kerennyt, et jaksanut" käydä tarjousta läpi. Jos et vastaa jonkun yhteydenottoon tms, ettekä olleet mitään sitovia sopimuksia tehneet, toki tarjoajallakin on oikeus muuttaa mieltään. Mistä hän voi tietää kiinnostuksesta, jota ei kuitenkaan selvästi ilmaista vastaukseksi tarjousviestiin? Ei kai se niin yksipuolista voi olla, että vain vastaanottaja päättää mitä tehdään.

Eikun se tarjoaja laittoi minulle viestiä,että sori en jaksanut,kerennyt!En minä!Ja mie vastasin ,että ei ole hengen hätä katso sitten ,kuin joudat,työssä käyvä ihminen kuitenkin,tein kiinnostukseni kyllä hyvin selväksi.Ja hyvänen aika jos mie jo osoitteenikin laitan ,ku hän on kysyny et otatko varmasti kaikki ja sen toppapuvunkii?ja mie vastaan kyllä,ehdottomasti niin eikös tää ole aika sitova vastaus?vai mitä?
olin eilen niin pahalla mielellä tästä ja muista hlökoht.asioista jotta en jaksanut tulla tänne enää kirjoittelemaan,mut jokatapauksessa,mikään mitä sie oot kirjoittanut ei pidä paikkaansa,mutta tulin siihen tulokseen etten kerjäile mtn,ollaan ennemmin ilman mtn ja toivon ,että teen hyviä vaihtareita jotta sieltä kautta saisi tarvitsemansa.en rupee näppejäni polttaa enää toista kertaa.miulle riitti,kiitti!

mitä sinä tarvihtisit?ootko viellä jotain vailla?meillä isot kasat 9 lapsen vaatteita
sais vaikka rekalla hakea.kerrohan jotain niin ehkä minäkin voisin auttaa?minkäkokoiunen itse olet?
lelujakin ja pelikoneitten pelejä isot kasat joutavana.

Pakko tunnustaa, että mullekin on joskus käynyt niin, että olen jotain luvannut antavani, mutta ei ole sitten tullut lähetettyä. Joko siksi, että olen tullut katumapäälle postimaksujen kanssa tai tavara on tuntunut niin vähäpätöiseltä, etten ole kehdannutkaan sitä postitella. Tai muutaman kerran olen vain saanut niin tylyn vastauksen, ettei olekaan enää huvittanut. Joskus olen vilkaissut pyytäjän muita viestejä ja muuttanut mieleni siinä vaiheessa. Eräs mm. kävi viestittelyä erään antajan kanssa siitä, miten huonokuntoista tavara oli. Silloin en tosin tainnut ilmoittautua lahjoittajaksikaan. Itse mieluusti lahjoittaisin tarvitsijalle, mutta valitettavasti useammin tuntuu, ettei tarve ja lahjoitus ihan osunut kohdalleen. Ja huutiksestakin on joskus löytynyt seuraavana päivänä. Tällaiset tekevät homman hankalaksi niille, jotka todella apua tarvitsisivat.

Kiitos vaan Teille kaikille jotka ootte miulle vaatteita tarjonnu.Mie päätin pärjätä omillani niin ei tule enää turhia odotuksia ja pettymyksiä.Miulle oli iso kynnys laittaa ylipäänsä se ilmoitus,tosi pitkään mietin sitä ja kävi sitten näin :( .Mutta sieltä löytyy varmasti muitakin apua tarvitsevia jotka ovat kiitollisia avustanne ja mie yritän sitten kuhan nousen täältä p***asta ylös jonain pvänä, auttaa ja lahjoittaa myös apua tarvitseville vauvanvaatetta mitkä jääpi pieneksi pojalle.
Y.T.Eveliina

Eikun se tarjoaja laittoi minulle viestiä,että sori en jaksanut,kerennyt!En minä!Ja mie vastasin ,että ei ole hengen hätä katso sitten ,kuin joudat,työssä käyvä ihminen kuitenkin,tein kiinnostukseni kyllä hyvin selväksi.Ja hyvänen aika jos mie jo osoitteenikin laitan ,ku hän on kysyny et otatko varmasti kaikki ja sen toppapuvunkii?ja mie vastaan kyllä,ehdottomasti niin eikös tää ole aika sitova vastaus?vai mitä?
olin eilen niin pahalla mielellä tästä ja muista hlökoht.asioista jotta en jaksanut tulla tänne enää kirjoittelemaan,mut jokatapauksessa,mikään mitä sie oot kirjoittanut ei pidä paikkaansa,mutta tulin siihen tulokseen etten kerjäile mtn,ollaan ennemmin ilman mtn ja toivon ,että teen hyviä vaihtareita jotta sieltä kautta saisi tarvitsemansa.en rupee näppejäni polttaa enää toista kertaa.miulle riitti,kiitti!

Sori, sori, mutta ton sun aloituksen kyllä luki tasan tarkkaan niin, että sinä olit se osapuoli joka ei ehtinyt eikä jaksanut käydä tarjouksia läpi, etkä ilmoittanut mielenkiinnostasi tai sen puutteesta vaatteita tarjonneelle.
Sori, tulkintavirhe, vilkaisepa aloitustasi niin näet miksi en ollut ainoa, joka sen väärin ymmärsi.

Pakko tunnustaa, että mullekin on joskus käynyt niin, että olen jotain luvannut antavani, mutta ei ole sitten tullut lähetettyä. Joko siksi, että olen tullut katumapäälle postimaksujen kanssa tai tavara on tuntunut niin vähäpätöiseltä, etten ole kehdannutkaan sitä postitella. Tai muutaman kerran olen vain saanut niin tylyn vastauksen, ettei olekaan enää huvittanut. Joskus olen vilkaissut pyytäjän muita viestejä ja muuttanut mieleni siinä vaiheessa. Eräs mm. kävi viestittelyä erään antajan kanssa siitä, miten huonokuntoista tavara oli. Silloin en tosin tainnut ilmoittautua lahjoittajaksikaan. Itse mieluusti lahjoittaisin tarvitsijalle, mutta valitettavasti useammin tuntuu, ettei tarve ja lahjoitus ihan osunut kohdalleen. Ja huutiksestakin on joskus löytynyt seuraavana päivänä. Tällaiset tekevät homman hankalaksi niille, jotka todella apua tarvitsisivat.

Joo,tuo on miusta niin väärin ,että ollaan muka apua vailla ja sitten laitetaan lahjoitettu huutikseen myyntiin :headwall: .Mie en oo mikään merkkivaate-ihminen ja tuo aiempi juttu tuosta meandi-paidasta,kaveri sattu olee meillä silloin ku se oli myynnissä ja mie kiroilin et mie en ikinä voi ees haaveilla vaikka kallishan se ei sinänsä ollut.No,kaveri sanoi et laita viestiä ,että ostat sen,hän maksaa,olin kuulemma hänen mielestään ansainnut piristystä ja siinä hän on oikeessa,mie oon 3 kuukautta hoitanut yksin tuon pojan palleron,ei ole mtn tukiverkkoa tai ketään joka edes tunnin vahtisi poikia,tää kaverini ei uskalla jäädä vielä hoitamaan vauvaa ,kun hällä ei ole lastenhoitokokemusta laisinkaan,mutta kuhan poika kasvaa niin sitten.Toivossa on hyvä elää.Ja kyllä kummasti piristi se tunika :)
mutta mie oon jo niin tottunu tähän ,että minuu potkitaan vähän väliä joka suunnalta...

Alkuperäinen kirjoittaja sorry:

Sori, sori, mutta ton sun aloituksen kyllä luki tasan tarkkaan niin, että sinä olit se osapuoli joka ei ehtinyt eikä jaksanut käydä tarjouksia läpi, etkä ilmoittanut mielenkiinnostasi tai sen puutteesta vaatteita tarjonneelle.
Sori, tulkintavirhe, vilkaisepa aloitustasi niin näet miksi en ollut ainoa, joka sen väärin ymmärsi.

Sori,miun moka,tuli tunnekuohussa kirjoitettua,itku silmässä, ja näkyy menee sitten kaikki päin peetä,mikä ei ole ollenkaan uutta.Oisin varmasti ihan samalla tavalla vastannut niinkuin siekin.Miehellekkin ratkutin ,kun hän on ollu pitkään jo tosi kiree,että mene kavereiden luo niin piristyt ja tuut kotiin paremmalla mielellä,miehen mielestä mie oon kieltäny häntä menemästä mihinkään :ashamed: ja tällasesta sitten tapellaan ja kinataan koko ajan.Tää elämäntilanne tekee tuon miehenkii niin kireeks etten kehtaa pyytää hältäkään vauvanhoitoapua,ei hän jaksa seurustella vauvan kanssa ja mie en jaksa kuunnella sitä ukon kiroiluu ja vauvan itkuu...

Alkuperäinen kirjoittaja oisin auttanut:
et sitten apua tarvinnut?

Kyllähän sitä apua oisin tarvinnu,en muuten sitä ilmotusta oisi tehnytkään,meni vaan taas kaikki niin poskelleen ,että yritän pärjätä sillä mitä miulla on.Näin tuppaa käymään,tein mitä tahansa.Ja eihän se avun tarve mihinkään tosiasiassa hävinny,tuli vaan niin paha mieli jotta päätin etten enää kerjää keltään mitään :'(

Mäkäänen ikinä laita ilmotusta otetaan vastaan palstalle... mä koitan selailla nuita lahjotetaan ja vaihdetaan juttuja.Hyvinäkuukausina myydään palstojakin. Nytkin mie muutaman kivan ihmisen kanssa teen vaihtokauppoja meille pieniks jääneistä vaatteista jotta saisin tuolle nysälle isompaa ja samalla vaihdan omiani jotta saan naapurin neitillekkin isompia vaatteita.

Mä en vaan kehtaa laittaa ilmoa sinne... tulee sellanen olo, että vaan haluanhaluan... tai siis että muut ajattelee näin, vaikka menee tosi tarpeeseen. Ne mitä meille ei kokonsa puolesta sovi menee joko naapuriin tai veljen lapsille, joita on 5. Ikinä en ole mitään laittanu myyntiin mitälahjotetaan palstalta olen saanu enkä laita!

Muoks. tuolla hyvä sydän kerhossa olen lahjoitellut omiani ja lasten vaatteita ja myös saanut. Myös ruoka apua yms. olen saanut ja antanut aina varojen mukaan :) Se on ihanaa, kun saa hyvän mielen, kun joku on kiitollinen muutamasta kuivaruoka aineesta yms. ja mikä ilo on ollut kun on ollut tosi tiukkaa itse saada esim. mannaryyni paketti sitä kautta :heart:

Eli nyt pahan mielesi vuoksi lapsillasi ei ole riittävästi vaatteita? Eikö kannattaisi aikuisena nyt niellä ja kestää se paha mieli ja ottaa apua vastaan niiltä, jotka tässä ketjussa apua tarjoavat. Uskon, että heiltä apua saat ihan varmasti. Eli unohda nyt se paha mieli ja ota vastaan, sillä eikös se lapsen riittävä vaatetus ole sinun pahaa mieltäsi tärkeämpi asia? Koita jaksaa!

Taas näitä vinkujia. "Oisin ottanu mutku ei se antanu ja nyt ku joku muu antas nii en ota et varmaan riittää valitusta vielä ens viikolleki et mulla menee aina kaikki näin ja on paha mieli.. kukaan ei hoida mun lasta ja mihkään en pääse.. "On sitä muitaki jolla on pari lasta ja krooninen sairaus, muitaki ongelmia vaikka kuin mutta asenteestahan se on kii jaksaako tehä muutaki ku vaan valittaa!

no sehän on aina positiivista jos joku päättää pärjätä omillaan! =) niitä jotka eivät sellasta päätöstä tekisi edes unissaan, on ihan liikaa tälläkin palstalla. :/

Jossain viestissähän tää ap kyseli meandi myyjää...kun oli ensin käytettynä paidan ostanut ja nyt haluis uutta meandi vaatetta (ei oo halpaa vaatetta)??? Sosiaalihuoltoon varmaan tointas mennä jos on noin tiukkaa..... Huutiksestakin löytää käytettyä vaatetta halvalla!

Yhteistyössä