köyhä joulu tiedossa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2 lapsen yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2 lapsen yh

Vieras
meillä on rahallisesti aika tiukkaa nyt remonttikulujen takia,kaikki rahat menee mitkä tulee siihen ja laskuihin,saatiin soskusta 70e lahjakortti kauppaan ja kirkolta samansuurunen kyllä niillä saa jouluruuat mut ite en saa keltään lahjoja vähä tuntuu pahalta jotenki..lapset saa molemmat 2 kalliimpaa lahjaa, poika saa cars rekan ja lauri auto kilparadan ja tyttö saa baby born nuken ja jonkun toisen mut harmittaa ku ei oo varaa ostaa itelle mitään ja olis ollut kiva lapsilleki ostaa enemmän..ollaan kolmestaan joulu. tulee varmaan sukulaisilta ja mummuilta ja papoilta pakettei mut tunnen itteno niin surkeeksi.

tervetuloa joukkoon...jo monta samanlaista joulua takana ja varmasti edessä...
ei olla mies ja minä lahjoja saatu, lapselle jotain koitettu vähistä rahoista kehittää

Ei jouluna saisi olla paha mieli mutta semmoiseen tama kvartaaliyhteiskunta on meidat vienyt. Mita jos yrittaisitte nauttia yhdessaolosta. Suoraan sanoen minua ei ole ikina haitannut aikuisialla etten saa jouluna lahjoja. Usein ollaan niin sovittukin ettei me suvun aikuiset lahjota toisiamme eika aina lapsiakaan. Silti aina jostain on lahjoja lapsille ilmestynyt. Itselle voi ostaa sitten joulun jalkeen alesta. Nyt ryhtia ja nautitaan jouluna yhdessaolosta, leikeista ja peleista seka terveydesta jos luoja sellaista on suonut.

Meillä ei ole vuosiin ostettu aikuisille lahjoja, koska kaikki olisi lapsilta pois.
MUn vanhemmat antaa meille joululahjarahaa j akehottavat aina ostamaan esim. vaatteita yms itsellemme. Mutta ikinä ei näin ole käynyt, kaikki menee odottaviin laskuihin eikä riitäkään.
Mutta en minä itselleni mitään kaipaa, pääasia että lapsilla on kivaa.

Minusta kyllä pääasia tuo että edes lapset saa jotain. Itelle ei niin väliä. Jouluaattona kun lahjat jaetaan niin mulle ainakin itelle paras lahja on se kun lapset avaa omansa ja kun näkee heidän iloiset ilmeet. Ei ole pääasia lahjojen määrässä vaan siinä kuinka lapset arvostaa sitä kun saavat edes sen yhden lahjan. Ja osaavat nauttia siitä mitä saavat. Hyvää joulun odotusta sinulle ja lapsillesi. : )

No, anteeksi, mutta ei voi mennä pelkkiin jouluruokiin yhden aikuisen ja kahden lapsen taloudessa tuo avustus-140e :whistle: Vai onko se laitettu pelkkiin ruokiin, vai saako ostaa myös just esim.lahjoja?

ööö kaikilla ei ehkä ole laittaa sivuun, meillä ainakin kaikki mikä tulee niin meneekin ja silti olen tosi nuuka, kaksi huonopalkkaista aikuista ja laskuja hirveesti ja kun kaikki vaan maksaa niin hirveesti :hug:

Oikeasti sinulla, ap, on kuitenkin kaikki kunnossa, on ruokaa, sinulla on rahaa kodin remonttiin, lapset saa muutaman toivomansa lahjan. Aikuiselle sen lahjapuolen ei pitäisi olla niin tärkeä.

Minä en tänä vuonna varmaan saa lahjaa koska en ole keksinyt mitään mitä tarvitsisin josta vihjata miehelle. Ja miehelle en ole keksinyt mitään jännää.

Yhdessäolo, joulurauha, kynttilänvalo ja muutama suklaarasia, se on tärkein. Sitä toivon teille kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
ööö kaikilla ei ehkä ole laittaa sivuun, meillä ainakin kaikki mikä tulee niin meneekin ja silti olen tosi nuuka, kaksi huonopalkkaista aikuista ja laskuja hirveesti ja kun kaikki vaan maksaa niin hirveesti :hug:

Ei edes sitä kymmentä euroa kuukaudessa ??

Alkuperäinen kirjoittaja 2 lapsen yh:
meillä on rahallisesti aika tiukkaa nyt remonttikulujen takia,kaikki rahat menee mitkä tulee siihen ja laskuihin,saatiin soskusta 70e lahjakortti kauppaan ja kirkolta samansuurunen kyllä niillä saa jouluruuat mut ite en saa keltään lahjoja vähä tuntuu pahalta jotenki..lapset saa molemmat 2 kalliimpaa lahjaa, poika saa cars rekan ja lauri auto kilparadan ja tyttö saa baby born nuken ja jonkun toisen mut harmittaa ku ei oo varaa ostaa itelle mitään ja olis ollut kiva lapsilleki ostaa enemmän..ollaan kolmestaan joulu. tulee varmaan sukulaisilta ja mummuilta ja papoilta pakettei mut tunnen itteno niin surkeeksi.

Mulla ei oo viel tietoo noistakaan?

ja jos menee tiukalle niin oman seurakunnan diakoniatyöntekijään kannattaa ottaa yhteyttä.avun saat heti, ei tarvitse odotella. ruokalapuilla saa paljon aikaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
No, anteeksi, mutta ei voi mennä pelkkiin jouluruokiin yhden aikuisen ja kahden lapsen taloudessa tuo avustus-140e :whistle: Vai onko se laitettu pelkkiin ruokiin, vai saako ostaa myös just esim.lahjoja?

Ne on yleensä vain ruokaan kelpaavia avustuksia

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei edes sitä kymmentä euroa kuukaudessa ??

No ei kaikilla ole todellakaan varaa laittaa edes kymppiä säästöön, ei minullakaan. Jouluna en osta kellekään MITÄÄN, kortit saa.

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Älä sitä lahjaa sure. Se on jo suuri lahja kun on ruokaa pöydässä ja lapsilla suuret hymyt. :hug:

Peesi tähän.

Eläköön epämaterialistinen joulutunnelma; se lämmin, läheinen, se joka tuo hyvän olon.
Voi kun sais vielä miehenkin tuon ymmärtämään.

No aivan varmasti se 10e on varaa laittaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:

No aivan varmasti se 10e on varaa laittaa!

no ei ainakaan joka kk :)

Jos ap:lle kelpaa itse tehty lahja, niin luo tunnus ja laita yv:tä. Mielelläni lähettäisin jotain pientä. :)

Itsekin olen pienituloinen, mutta jouluihminen, jolta ei edes lahjoitta jääminen vie hymyä.

Minusta on jotenkin surullista se, että joulu on meilkein elämää suurempi tapahtuma, jota varten eletään koko vuosi. Tai välillä tuntuu sellaiselta. Hamstrataan ruokaa aivan sekopäisinä niinkuin mikään ei riittäisi eikä kaupat olisi enää auki sen jälkeen ikinä. Syödään päivätolkulla kuin possut. Ja on ihan pakko ostaa mahdollisimman paljon joululahjoja (joista suurin osa turhia) vaikkei olisi oikeasti varaa, niin ja tietysti täytyy uusia kodin sisustus joulua varten. Tämä kärjistys ehkä kertoo alkavasta joulustressistä vaikka olen päättänyt olla stressaamatta. Tarkoitan vaan, että kyllä mielestäni joulutunnelmaan voi päästä vähemmälläkin.

No mutta lapsesihan saavat jo lahjoja. Ymmärrän tuon tunteen siitä, kun haluaisi, että asiat olisivat vielä paremmin. Mutta pääasiat ovat ehdottomasti jo hoidossa. Ruokaa ja lapsille muutama lahja, jotka on kyllä parhaimmasta päästä! Voikaa iloisesti joulunaika.

täh.
Aika vaativainen olet. lapset saavat sulla järkyttävän kalliita lahjoja ja sulla on varaa pitää asuntoa. Käytkö edes töissä?

En minä ole moneen vuoteen saanut yhtään lahjaa. Meillä on 4-henkinen ydinperhe. Mummot eivät tuo kuin yöpuvun ja sukat.

eikä seurakunta eikä sossu, vaikka asumiskulujen jälkeeen jaa noin 1000 euroa neljälle ruokaan ja kaikkiin muihin kuluihin.