Köyhä ei kuluta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "totuus on"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Henkisen kehityksen kannalta luulen, että köyhyys on helpompi haaste kuin se, että rahaa on kuin roskaa (syntymästä lähtien, ei joudu paljoa tekemään rahan eteen).

Viimeksi muokattu:
Tämähän alkaa mennä hulvattomaksi. Loman viettäminen, lasten harrastustoiminta ja autojen omistaminen estää tunne-elämän :D

Kyllä ne materialistiset ajatukset vievät tilaa oikeilta tunteilta/oikeasta elämästä ja todellisuudesta, joka on köyhän todellisuus
Totuus on myös, että materialistilla on erilainen todellisuus kuin ei-materialistisella ihmisellä :)
Ja ihminen on materialisti, kun materialistinen elämäntapa hallitsee ihmisen elämää ja toimintoja kuten tarve lomailuun,lasten ohjattuun harrastukseen, jne...ja
mikäpä se rikkaan elämää hallitseekaan muu kuin itse raha ja kulutus?????

[QUOTE="totuus on";23534551]Kyllä ne materialistiset ajatukset vievät tilaa oikeilta tunteilta/oikeasta elämästä ja todellisuudesta, joka on köyhän todellisuus
Totuus on myös, että materialistilla on erilainen todellisuus kuin ei-materialistisella ihmisellä :)
Ja ihminen on materialisti, kun materialistinen elämäntapa hallitsee ihmisen elämää ja toimintoja kuten tarve lomailuun,lasten ohjattuun harrastukseen, jne...ja
mikäpä se rikkaan elämää hallitseekaan muu kuin itse raha ja kulutus?????[/QUOTE]

Mitä köyhempi, sitä materialistisempi - olosuhteiden pakosta.
Henkiselle kasvulle ja muun ajattelulle ei jää juurikaan aikaa kun kaikki voimat menevät perustarpeiden tyydytystaisteluun.

(Karkea yleistys mutta moiset ilmeisesti pääsisältö tämän keskustelun kulussa :) )

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="totuus on";23534551]Kyllä ne materialistiset ajatukset vievät tilaa oikeilta tunteilta/oikeasta elämästä ja todellisuudesta, joka on köyhän todellisuus
mikäpä se rikkaan elämää hallitseekaan muu kuin itse raha ja kulutus?????[/QUOTE]
Tämä alkaa kuulostaa melkein siltä, että yrität uskotella lähinnä itsellesi olevasi automaattisesti tunne-elämältäsi parempi kuin rikkaat. Että olisi edes jotain sitten.

Bullshit. Mitä ne oikeat asiat ovat?

_köyhälle edes ruoka jääkaapissa tai valmiina lautasella ei ole itsestäänselvyys
-köyhällä ei ole varaa kodinkoneisiin, varsinkaan uusiin jos jo hankittu vanha laite hajoaa (jääkaappipakastin ja liesi ovat vuokra-asunnossa kiinteinä, joten ne ovat olemassa) esim. käsin tiskatessa on aikaa ajatella/tuntea
-köyhä ei voi sairastaa elintasosairauksia, koska ne lääkkeet liian kalliita (vaikka kela korvaisikin osan)
-köyhä saa liikuntansa pakon edessä asioidessaan jalkaisin/pyörällä kelissä kuin kelissä ja jälleen ei ole muuta kuin aikaa ajatella ja tuntea .

Otetaanpa näinpäin, että väärät asiat ovat TURHAA KULUTTAMISTA JA AJAN KÄYTÖN ESINEELLISTÄMISTÄ ERILAISIN KONEIN JA LAITTEIN.

[QUOTE="totuus on";23534667]_köyhälle edes ruoka jääkaapissa tai valmiina lautasella ei ole itsestäänselvyys
-köyhällä ei ole varaa kodinkoneisiin, varsinkaan uusiin jos jo hankittu vanha laite hajoaa (jääkaappipakastin ja liesi ovat vuokra-asunnossa kiinteinä, joten ne ovat olemassa) esim. käsin tiskatessa on aikaa ajatella/tuntea
-köyhä ei voi sairastaa elintasosairauksia, koska ne lääkkeet liian kalliita (vaikka kela korvaisikin osan)
-köyhä saa liikuntansa pakon edessä asioidessaan jalkaisin/pyörällä kelissä kuin kelissä ja jälleen ei ole muuta kuin aikaa ajatella ja tuntea .

Otetaanpa näinpäin, että väärät asiat ovat TURHAA KULUTTAMISTA JA AJAN KÄYTÖN ESINEELLISTÄMISTÄ ERILAISIN KONEIN JA LAITTEIN.[/QUOTE]
Köyhä ei voi saada elintasosairauksia, koska ne lääkkeet ovat liian kalliita? :D Ihan oikeasti, what? "En saa näitä sairauksia, koska minulla ei ole varaa lääkkeisiin". Paras immuniteetti ikinä!

Ja köyhäthän ihan tutkitusti ovat vähemmän terveitä, koska raha tai tieto ei riitä terveellisen täysipainoisen ruuan hankintaan.

Mitä köyhempi, sitä materialistisempi - olosuhteiden pakosta.
Henkiselle kasvulle ja muun ajattelulle ei jää juurikaan aikaa kun kaikki voimat menevät perustarpeiden tyydytystaisteluun.

(Karkea yleistys mutta moiset ilmeisesti pääsisältö tämän keskustelun kulussa :) )

Höpö höpö. Nyt taidat puhua PELKÄSTÄÄN omasta kokemuksesta. Materialistinen ihminen pyrkii kyllä rikastumaan, silloin keskittyminen on siinä. Jos materia taas ei ole tärkeää, henkiselle kasvulle on enemmän aikaa, kuin materiaa tavoittelevilla.

(Tämäkin kyllä karkea yleistys, mutta itse näen asian ennemmin näin päin)

Yhteistyössä