kovin aikaiset sikiön liikkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Hei vaan!

Olisi yksi ehkä vähän nolokin kysymys...

Te jotka ootte tunteneet vauvan liikkeet TOSI aikaisin niinkuin minä nyt 13. raskausviikolla, niin onko ollut normaaleja raskauksia? Meinaan vaan, että eihän se vaan ole merkki siitä että joku olisi vialla? Esim. lapsiveden vähyys tai joku muu vastaava?

Huolestuttaa. Ei ole kai normaalia tuntea niitä näin aikaisin? Ja minä tiedän tasan että ne on niitä liikkeitä, on jo neljäs raskaus. Erotan liikkeet suolen kurinoista ja ilmasta mahassa.

Joten asiallisia vastauksia kiitos. Taustalla on ongelmia edellisissä raskauksissa, siksi kyselen ja olen huolissani.

Mulla takana kolme raskautta, joista viimeisessä istukka edessä. Tunsin liikkeet vasta kunnolla viikolla 20, ja aiemmin olen tuntenut noilla samoilla viikoilla kuin sinäkin. Istukka on kuin tyyny siellä välissä. Sulla on varmaan aiemmassa raskaudessa ollut edessä ja siksi et tuntenut liikkeitä aiemmin.

On kai mahdollista myös se, että raskaus on pidemmällä kuin luulet?

Viimeksi muokattu:
Kiitos kommenteista...

ekassa raskaudessa tunsin joskus viikolla 18,
tytöstä tunsin ekat liikkeet muistaakseni 14+3... edellisestä en muista, aikaisin nekin oli.

Mut nyt... 13. viikko vasta alkanut. Kaiken sääntöjen mukaan sen pitäisi olla mahdotonta.
Mut ihanaa kuulla et ei oo merkki mistään ongelmasta välttämättä. Kehittelen kauhuskenarioita päässäni täällä...

Joo ja olen jo käynyt nt-ultrassa jossa varmistettiin raskauden kesto. Mut eilen kun istuin sohvalla vähän etukenoisessa asennossa niin tunsin liikkeet niin selvästi että säikähdin. Ja nimeomaan sellaista kevyttä hivelyä, juuri niitä perhosen siipiä mistä aina puhutaan. ei mitään potkuja... huoh. ja niitä liikkeitä jatkui sellaisen 15 min. Siinä istuessani ajattelin et olen varmaan tulossa hulluksi...

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Kiitos kaikille vastauksista! :)

Huojentaa vähän mieltä kuulla että voi olla ihan normaali raskaus vaikka liikkeet tuntuu kovin aikaisin.
Ehkä silti käväisen neuvolassa kurkkaamassa ultralla....