Kova särky jaloissa levossa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei, onko täällä muita joilla sama vaiva? Lääkäriin en ole kehdannut mennä ja täs alkaa jo oma psyyke rakoilemaan.

Eli, helvetillinen särky jaloissa levossa, myös päivisin, kovimmillaan öisin. Joko molemmissa tai vain toisessa. Kipua on polvesta alaspäin tai koko jalassa. Mikään asennon vaihdos ei auta särkyä.
Vaiva alkoi n.vuosi sitten, silloin auttoi makuuasento. Nyt vain pahenee, eikä mikään tuo helpotusta.
Tää on pidemmän päälle todella raastavaa ja joka ikinen ilta joutuu psyykkaamaan itsensä nukkumaan mennessä.

Muita samasta vaivasta kärsiviä? :(
 
vierailija
Mulla on ollut samantapaisia kipuja jaloissa jo viiden vuoden ajan. Tuntuu että särky pahenee esim kylmässä ja uidessa. Kyllä tää yöunia verottaa mutta luulisin olevan vaan hermopinne. Lääkärissä oon käyny varmaan 20 kertaa samasta asiasta. Kokeita on otettu ja mitä kaikkea mutta en mitään diagnoosia ole kyllä saanut.
 
vierailija
Mulla on ollut samantapaisia kipuja jaloissa jo viiden vuoden ajan. Tuntuu että särky pahenee esim kylmässä ja uidessa. Kyllä tää yöunia verottaa mutta luulisin olevan vaan hermopinne. Lääkärissä oon käyny varmaan 20 kertaa samasta asiasta. Kokeita on otettu ja mitä kaikkea mutta en mitään diagnoosia ole kyllä saanut.
 
Itsellä polvet aiheutti paljon kipuja jalkoihin. Jalkoja ja sääriä särki varsinkin iltaisin. Yllättäen kuntosalilla käynti auttoi tähän vaivaan. Vahvemmat lihakset tukevat polviniveltä paremmin ja sitä kautta on vähemmän kipuja.
Liikuntareseptiä siis suosittelen.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Itsellä polvet aiheutti paljon kipuja jalkoihin. Jalkoja ja sääriä särki varsinkin iltaisin. Yllättäen kuntosalilla käynti auttoi tähän vaivaan. Vahvemmat lihakset tukevat polviniveltä paremmin ja sitä kautta on vähemmän kipuja.
Liikuntareseptiä siis suosittelen.
Tämä (y)
Kuntosali on auttanut mulla kanssa paljon oikean polven aiheuttamaan jatkuvaan särkyyn. Mun säryt pahenee aina vesi/lumisateella, matalapaineen aikaan...eli tää kesä oli aika hankalaa ja syksy tuntuu jatkavan samalla tyylillä.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
vierailija
Valtimotauti tyypillisimmillään diabeteksen kanssa aiheuttaa esim. pohkeiden ja jalkaterän kipuja. Lopulta haavauma voi viedä muutamassa tunnissa jalan amputaatiokuntoon.
 
vierailija
Valtimotauti tyypillisimmillään diabeteksen kanssa aiheuttaa esim. pohkeiden ja jalkaterän kipuja. Lopulta haavauma voi viedä muutamassa tunnissa jalan amputaatiokuntoon.
 

Yhteistyössä