Kova polte ylävatsassa rv 34.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaas

Vieras
Olen rv 34 ja tänään tuntunut aika ajoin kovaa poltetta/pistelyä ylävatsassa. Ei lainkaan alavatsassa eikä vatsa kovetu joten eivät varmaankaan ole suppareita. Nyt kipu tuntuu pahenevan ja olen jo melko kipeä. Kyyryssä joudun kulkea ja todella tuskaista. Tuntuu siis samalta kuin olisi ilmaa vatsassa, erona vaan että nyt tuntuu vaan paljon pahemmalta. Mitä ihmettä voi olla? Äitiyspolille ei niin vaan lähdetä, matkaa reilusti yli 100km.

Mulla tuli sappikiviä raskausaikana. Ensimmäinen kohtaus rv 15 ( kipu kamala mutta lievä verrattuna mitä kohtauksia myöhemmin tuli), vasta tytön ollessa 6kk asia selvisi. Kipuja tuli ensin kerran kuukaudessa ja sitten kerran viikossa ja sitten koska vaan. Kipu oli aivan hirveää. Muutaman kerran meni ohi ennenkuin ensiapuun kerettiin mutta pahin kesti useita tunteja. Kerran jopa taju lähti kivusta. Silloin kuin vaiva paljastui olinkin jo todella kipeä ja morfiini oli ainut joka piti kivut poissa. Itselläni kipu tuntui eniten ylävatsalla ja selässä. Ilmaa oli myös paljon, mutta kipu peitti sen tunteen. Ei muuta kuin päivystykseen jos ei mene ohi ja jos vaivoja alkaa ilmaantumaan. Laukeaako kipu missään vaiheessa? Sappikohtauksessa se ei helpota missään vaiheessa ja kestää jatkuvasti kunnes kohtaus menee ohi. Särkylääkkeet eivät vaivaan auta. Olen edelleen katkera miksi ei kivun syytä saatu aiemmin selvitettyä vaikka olin jo aivan keltainen( liittyy maksan toimintaan, ei tule kaikille). Jollain sappikivet myös oireettomia.

Yhteistyössä