Kova paineen tunne, synnytyksestä 9 päivää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja?

Vieras
Synnytin siis 9 päivää sitten normaalisti alakautta ja kaikki meni hyvin. Jälkivuoto on alkanut hiipumaan ja on ollut keltaista jo muutaman päivän.

Tänään muuttui veriseksi kun ensin alkoi tosi kovat kivut vatsalla ja järjetön paineen tunne peräsuolen luona. Jälkisupistuksia en ole juurikaan tuntenut kuin pari päivää synnytyksestä, mutta onko nää nyt sitten vaan tosi kivuliaita jälkisupistuksia vai mikä hitto? Pari panadolia tuossa otin ja odotetaan, että auttavatko.

Soittele vaikka sinne synnärin vuodeosastolle ja kysy sieltä, kerro kaikki oireet. Tai mene suoraan pävystykseen. Mulla alkoi tolla tavalla kun tulehtui toi umppari kolmannen synnytyksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
suosittelisin menemään kipinkapin lääkäriin. mulla oireili samalla tavalla 6pv synnytyksestä ja sain todella rajun kohtutulehduksen.

...joo siis tämä kuulostaa myös todennäköiseltä. Luultavasti siellä on nyt jotain vialla, joten toivottavasti otat jonnekin yhteyttä pikaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ä4:
suosittelisin menemään kipinkapin lääkäriin. mulla oireili samalla tavalla 6pv synnytyksestä ja sain todella rajun kohtutulehduksen.

...joo siis tämä kuulostaa myös todennäköiseltä. Luultavasti siellä on nyt jotain vialla, joten toivottavasti otat jonnekin yhteyttä pikaisesti.

nopeesti nopeesti sairaalaan. kohtutulehdus on tosi ilkeä juttu. tsemiä sulle ap!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Soittelin svo:lle, sanoivat, että luultavasti hyytymä yrittää ulos ja jos ei tule infektio-oireita, niin nou hätä. Eli koitetaanpa kärvistellä.

ootko mitannut kuumetta? sit sulla on tulehdus jos on. ja mulle sanottiin noista oireista että heti ensiapuun.. ja sitten olikin tulehdusarvot n.300 ja sairaalassa meni monta päivää kohtutulehduksen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Soittelin svo:lle, sanoivat, että luultavasti hyytymä yrittää ulos ja jos ei tule infektio-oireita, niin nou hätä. Eli koitetaanpa kärvistellä.

ootko mitannut kuumetta? sit sulla on tulehdus jos on. ja mulle sanottiin noista oireista että heti ensiapuun.. ja sitten olikin tulehdusarvot n.300 ja sairaalassa meni monta päivää kohtutulehduksen takia.

tota kuumeen mitaamista suosittelen. jos se panadol on auttanut , niin hyvä, mutta ei toi mun mielestä kuulosta normaalilta jälkivuodolta enää. mulla ei oo ollu kipuja jälkivuodossa kuin sen yhden kerran ja sillon olikin tosi kyseessä.

Minä synnytin 12 päivää sitten eli aika samoissa mennään :)

Minulla oli tuossa jo aiemmin (7 päivää synnytyksestä) alavatsa arkuutta ja välillä vuoto suurin piirtein loppui ja sitten taas alkoi kovempana. Vatsakivut väheni, kun tuli pari isompaa hyytymää (ei mitään kananmunan kokoisia). Soitin osastolle tuolloin 7. päivä kun vatsakivut tuntuivat ikäviltä (=haittasi kävelyä) ja minä sain ohjeeksi seurata nouseeko kuume ja haistella vuotoa. Ei kai se koskaan hyvälle haise, mutta jos selkeästi muuttuu haju (ja on siis kuulemma pahanhajuista) voisi olla merkki kohtutulehduksesta. Edelleen vaihtelee kovasti. Välillä tulee vuotoa ihan holisemalla ja välillä ei mitään. Neuvolasta sanoi, että on tavallista tällainen vaihtelu, kun jo kolmas lapsi oli kyseessä.

Olikohan tästä vastauksesta nyt mitään iloa, kun ei meillä ihan samalla kaavalla ole mennyt. No vastaanpa nyt kuitenkin.

Panadol auttoi sen verran, että pääsin sängystä pois :) Sitä hyytymää nyt olen odotellut, mutta ei ole näkynyt. Eli sais tulla jo, niin helpottais. Ei muuten, mutta on aika väsyttävää tämä jatkuva jomotus. Supistuksissa sentään sai pitää hetken taukoa kipujen välissä :/

Kuumetta ei ole, sitä se svo:n täti ekana kysyi ja sitä nyt tarkkailen sitten, ettei lähde nousemaan. Ja haistelen pöksyjä :D

Pitääpä nyt nostella tätä vielä vastaisuuden varalle. Läksin käymään svolla sunnuntai-iltana kärvisteltyäni kipujen kanssa 1,5 vrk. Tulehdusarvot koholla, alkava kohtutulehdus ja virtsatieinfektio.
Otettiin osastolle antibioottitippaan ja koitettiin cytotecien avulla tyhjentää kohdussa näkyvää tavaraa. Ei onnistunut, joten kaavinnan kautta kotiin.
Eli ei ollut ihan normaalia hyytymän ulostulokipua... Kiitos kaikille kannustuksesta, minkä avulla kehtasin lähteä päivystykseen, vaikkei kuumetta ehtinytkään nousta :)

Yhteistyössä