Kova migreenikipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kova"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kova"

Vieras
minulla on ollut vuosia riesanani migreeni ja nytkin tunnen että nyt tulee todella kovat kivut taas. Otin juuri lääkkeet ja painun hämärään lepäämään ennen kuin pahin jysähtää päälle mutta nopeasti näin yötä vasten tahtoisin kysyä että olisiko jollakin tietoa että miten migreenipotilaita yö/viikonloppuaikaan hoidetaan päivystyksessä?
Saako sieltä kipupiikin ja sitten kotiin? Tarvitseeko saattajan että pääsee kotiin vai riittääköhän että joku minut sinne vie jos tarve vaatii?

[QUOTE="Klara";23126893]Hoidetaan päivystyksessä. Meillä vaaditaan saattaja. Käytäntöjä varmaan monia.[/QUOTE]

Meneeköhän siellä kuinka pitkään vai onko nopeasti "piikki kankkuun ja kotiin"?? Meillä matkaa 100 km suuntaan ja kauhistuttaa ajatus että jos lähteä pitää niin kuinka kauan siellä joutuu olemaan. Että lähteekö mies päästämään sitten lapsenvahdin kotiin ja minä jään sinne ja ilmottelen kun pääsen pois vai mitä tapahtuu?

Mä olen mennyt yöaikaan taksilla päivystykseen ja maksanut siitä sen omavastuun 9,25 eur. Olen saanut kipupiikin, relaksantin ja vielä usein rauhoittavan ja nukkunut sitten polilla aamuun asti. Sitten taas taksilla kotiin.

Mä kävin Tampereen Acutassa noin kuukausi sitten, 1½ tuntia jouduin odotteleen piikkiä kankkuun. Siitä vartti piti vielä odotella ja sitten sai lähteä kotiin. Yksin olin.

Riippuu päivystyksestä ja siitä kärsiikö hoitajat ite migreenistä ;) Mutta pääsääntöisesti kyllä hoidetaan nopeasti kipulääkkeet migreenipotilaalle, usein annetaan kans relaksantti joten se saattaja on hyvä olla mukana.

Yhteistyössä