Kova kipu emättimessä ja peräsuolessa

  • Viestiketjun aloittaja sattuu!
  • Ensimmäinen viesti
sattuu!
Mistä voi johtua? Koko päivän ollu todella kovia viiltäviä/pistäviä kipuja emättimessä ja peräsuolessa. Välillä tulee oikeen kauhea kipukohtaus, jolloin tuntuu, että taju lähtee eikä voi muuta ku nojailla käsien varassa pöytää vasten (mikään muu asento ei onnistu siinä tilanteessa). Ei auta kipulääkkeet eikä lämpöpussi.
 
sattuu!
[QUOTE="mä";23963561]Paha ummetus? Kohdun ulkoinen raskaus?[/QUOTE]

Ei oo ummetusta. Eikä voi olla minkäänlainen raskaus mahdollinen. Endometrioosi kyllä on, mutta ei ikinä oo tämmösiä kipuja ollu. Oiskohan nää sit kuiten sitä...? Hemmetti ku muutenki on kipuja niin nämä kyllä vie voiton. :(
 
"vieras"
Itselläni ei ole endometrioosia, mutta ystävälläni oli ja paha olikin. Etenkin menkkojen aikaan kivut olivat sietämättömät. Joutui syömään kovia kipulääkkeitä ja olemaan poissa töistä kipujen vuoksi. Pahimmillaan ei saanut pissattuakaan.
 
minulla myös
Tiedän tasan tarkkaan millaista kipua tarkoitat. Olen itse kärsinyt samanlaisista 'kipukohtauksista" niin kauan kuin muistan. Välissä on ollut myös noin parin vuoden tauko. Kivut ovat tulleet todella epämääräisin aikavälein (viikkoja, kuukausia, vuosia) enkä ole saanut mitään selkeää linjaa muodostettua esim. kuukautisten aikaan tms.

Kipua on vaikea sanoin kuvata, mutta se tuntuu jokseenkin siltä että alkaisi synnyttämään omat sisuskalunsa. Kivun aikana ei pysty edes huutamaan, koska hengityskin lamaantuu. Yhtenäistä sinun kivuillesi omiini on että se tulee yllättäen ja ehdin ottamaan vain tukea jostakin.

Olen synnyttänyt kerran kuusi vuotta sitten ja kipuja oli ennen ja jälkeen sen.
 
minulla myös
Piti sanoa vielä etten ole asiasta lääkärille puhunut. Vaikka kipu on todella kamala, se katoaa yhtä äkkiä kuin tulikin ja tuntuu oudolta mennä sanomaan lääkärille että "mua eilen sattu". Ainakaan meidän terveyskeskuksessa ei tykätä ellei satu juuri nyt. Muuten sut luokitellaan joko terveeks tai vainoharhaseks...
 
Mulla on myös samanlaista kipua, ollut muutaman vuoden ajan enkä ole minäkään saanut selville mitään tiettyä kaavaa, mistä johtuis... Välillä on viikkojen taukoa ja välillä tulee sitten päivittäin. Kestoltaan nuo on vaan minuutin-pari mulla.
 
sattuu!
Alkuperäinen kirjoittaja Hölynpöly;23965155:
Mulla on myös samanlaista kipua, ollut muutaman vuoden ajan enkä ole minäkään saanut selville mitään tiettyä kaavaa, mistä johtuis... Välillä on viikkojen taukoa ja välillä tulee sitten päivittäin. Kestoltaan nuo on vaan minuutin-pari mulla.
Mullaki on aiemmin ollu monesti tuollasia lyhyitä kipukohtauksia. Nyt alko huolestuttaan ku kesti koko eilisen päivän ja tänään heti aamulla tuli kauhea kipukohtaus. Sain ajan lääkäriin eli sen jälkeen viisaampana.
 
"Jouskari"
Kannattaa käydä tarkistuttaa, mulla leikattiin viime marraskuussa koteloitunut, kohdun ulkopuolinen suolen ja kohdunkaulan välistä. Samoja kipuja, eniten ulostuksen yhteydessä. Ei endoa. Ihan tuskaa oli. Näkyi vasta 5 ultrauksen jälkeen 5 cm möykky väärässä paikassa.
 

Yhteistyössä