Kuinka saisin? Aina se vaahto näyttää lätsähtävän parin minuutin jälkeen. Kiitos jos joku osaa auttaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Teeppä vaahto Flora Vispistä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Teeppä vaahto Flora Vispistä
tää on mun suosikki myös
Yhdyn tähän =)Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Teeppä vaahto Flora Vispistä
tää on mun suosikki myös
mun suosikki myös...
ja ku muistat sit vatkata tarpeeksi kauan...
Tässäpä on hyvät perussäännöt kermavaahdolle. Lisään vielä, että sokerina kannattaa käyttää tomusokeria, koska tavallinen kidesokeri löysyttää vaahdon sulaessaan. Ja toinen lisäys, vähälaktoosisesta kermasta saa paremman ja kovemman vaahdon, kuin ei-vähälaktoosisesta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuohkea ja kestävä kermavaahto syntyy kun
valitsee kerman, jonka rasvapitoisuus on vähintään 25 %
kerma on jääkaappikylmää
puhtaat välineet
vatkaa kerman kuohkeaksi, ja lisää sokerin loppuvaiheessa
lopettaa ajoissa vatkaamisen
Niinhän minäkin tuossa ylempänä neuvoin... Ja olen suorittanu kondiittorin ammattitutkinnon.Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:Minulla neuvoi kondiittori laittamaan tomusokeria kermavaahtoon.
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Niinhän minäkin tuossa ylempänä neuvoin... Ja olen suorittanu kondiittorin ammattitutkinnon.Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:Minulla neuvoi kondiittori laittamaan tomusokeria kermavaahtoon.