kova kantokoppa vs pehmeä kantokassi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pähkäilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pähkäilijä

Vieras
Listatkaas ensikertalaiselle näiden eri koppamallien plussat ja miinukset! Vaunuvaihtoehtoina parhaalla kakkossijalla Emmaljungan yhdistelmät ja Gessleinin yhdistelmät. Vauva syntyy marraskuun alussa. Aivan erilaiset vaunut vertailla ja tuota koppahommaa vielä meitin. Onko pehmeä koppa kohta pieni, kesällä kuuma jne? Luulisi ihan pienen viihtyvän taas tuossa pehmeässä paremmin kuin isossa, tilavassa kovassa kopassa? Säilytys? Että on hankalaa....

no mä en itse ymmärrä yhdistelmiä ylipäänsä :xmas: minusta paras vaihtoehto on kuomurattaat pehmeellä kopalla. Kopan käyttöikä on niin lyhyt kuitenkin, että eipä se pieneksi jää - puolivuotiaanahan jo usein se heivataan pois.

Näissä on aina kaksi puolta, toiset on sitä mieltä että vauva voi nukkua ja mahtuu ainoastaan kovaan koppaan ja toiset sitä mieltä että pehmeään mahtuu vallan hyvin ja sillä on pidempi käyttöikäkin. Meillä on ollut vain pehmeitä koppia ja niistä kun saa rattaisiin lämpöpussin, niin en näe mitään syytä ostaa kovaa koppaa.

no nuo gessleinit ovatkin sellaset kuomut pehmeällä kopalla, ja emmaljungat viralliset yhdistelmät erillisellä istuimella/kopalla.. meillä vähän säilytystilaa, siksi tuohon ekaan vaihtoehtoon kallistuisin... ja eikö niin että ensi kesänä nyytti nukkuisi jo ilman sitä kantopussia..siis kuumuus ei olis ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja pähkäilijä:
no nuo gessleinit ovatkin sellaset kuomut pehmeällä kopalla, ja emmaljungat viralliset yhdistelmät erillisellä istuimella/kopalla.. meillä vähän säilytystilaa, siksi tuohon ekaan vaihtoehtoon kallistuisin... ja eikö niin että ensi kesänä nyytti nukkuisi jo ilman sitä kantopussia..siis kuumuus ei olis ongelma?

Siitä pehmeästä kopasta saa useimmiten joko kokonaan tai ainakin osittain sen päälimmäisen kankaan pois, jolloin se ajaa saman asian kuin kova koppakin. Tai koko pussin voi ottaa pois jos haluaa.

No kesällä aikas pieni vielä on... Pelkkä ratas voi olla liian suuri ja avonainen...

no ei ole ongelma.
ja meillä on pojat syntyneet elokuussa ja lokakuun lopussa eivätkä oo ikinä palelleet pehmeissä kantokopissa. että ei se nyt ainakaan päde, että olis jotenkin kylmissään talvivauva sellaisessa :)
päinvastoin, yleensä se ongelma on liika toppaus oli sit koppa mikä hyvänsä :D

ostat kirpparilta vanhat koppavaunut joita käyttää sitten vauvavaiheessa ja myöhemmin päiväunilla, istumarattaat sitten uutena.. panosta rattaisiin, sittenhän vasta tulee enemmän liikuttua ja vauva viihtyy. tulee halvemmaski. ja totta, isossa kopassa vauva nukkuu paremmin.

No kova koppa meillä oli. Minusta se oli ihan helppo kantaa, vauva nukkui pihassa tai vieraisilla siellä. Ja siinä oli sitten se vetoketjukansi. käyttöaika kyllä oli erittäin lyhyt - max 3kk lapsi siellä viihtyi.

Gessleinin Swing FI:tä voin kehua - pitkäaikainen ostos. Vielä metrinen jäbä kyllä nukkuu siellä ihan hyvin jos uni yllättää reissussa. Poika pääsee itse kiipeämään kyytiin. Ja erittäin hyvä kävelyretkillä , kulkee kuin unelma. Eli meillä ei tarvita erikseen mitään rattaita. Tosin matkikset on ostettu reissuja varten - mutta ne tarvittaisiin vaikka olisi Ponyt.

Mutta laadukkaat kuomurattaat samoilla ominaisuuksilla on toki ihan vaihtoehto. Saako niitä muuten käännettävällä kulkusuunnalla. Emmaljungaa en ymmärrä (siis tuota irroitettaavaa istuinta, why why why)

Meillä oli pojalla kova koppa ja olin siihen oikein tyytyväinen. Se oli siitä näppärä, että sen sai vauvalle matkasängyksi aina kun oltiin jossain kylässä. Koppa kun oli helppo irrottaa vaunuista niin se oli helppo napata sisään kyläpaikkaan jos paikka oli sellainen, että en voinut nukuttaa vauvaa ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli pojalla kova koppa ja olin siihen oikein tyytyväinen. Se oli siitä näppärä, että sen sai vauvalle matkasängyksi aina kun oltiin jossain kylässä. Koppa kun oli helppo irrottaa vaunuista niin se oli helppo napata sisään kyläpaikkaan jos paikka oli sellainen, että en voinut nukuttaa vauvaa ulkona.

tämäkin onnistuu pehmeellä kopalla :D ( mie nyt sen pehmeen puolesta liputan täysin ) ...

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no mä en itse ymmärrä yhdistelmiä ylipäänsä :xmas: minusta paras vaihtoehto on kuomurattaat pehmeellä kopalla. Kopan käyttöikä on niin lyhyt kuitenkin, että eipä se pieneksi jää - puolivuotiaanahan jo usein se heivataan pois.

Olen pitkälti samaa mieltä.
Ja jos ostan vielä joskus uudet rattaat niin mä ostan pelkät kuomurattaat ja siihen lämpöpussin. Ja jos niin kova pakkanen on ettei vauva tarkene villavaatteissa ja toppapuvussa ja makuupussissa niin ollaan sitten sisällä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mutta laadukkaat kuomurattaat samoilla ominaisuuksilla on toki ihan vaihtoehto. Saako niitä muuten käännettävällä kulkusuunnalla. Emmaljungaa en ymmärrä (siis tuota irroitettaavaa istuinta, why why why)

Meillä on nyt ollu samat emmaljungan yhdistelmät viidellä. Ja vaikka olen rattaista tykänny niin ilman sitä kovaa koppaakin olis pärjänny. Lähinnä se nyt vaan vie varastossa tilaa. On tosi siisti vielä tosinko tuo rattaan kuomu ja istuin osa.

Yhteistyössä