Koulunkäyntiavustajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei!

Kertokaa te koulunkäyntiavustajat, jotka olette työskennelleet myös ip-kerhossa, kummasta työympäristöstä pidätte/piditte enemän ja miksi? Nyt plussia ja miinuksia kehiin!

Mä oon aiemmin ollu koulunkäyntiavustajana ja nyt viime syksystä ip-kerhon ohjaajana (erityislasten).

Ja mä tykkään. Työaika on kiva, klo. 11-17. Ja se että saa suunnitella koko iltiksen toiminnan ihan vapaasti. Perusrunko tulee valmiina (tyyliin mihin aikaan on välipala) mutta kaiken muun saa itte suunnitella. Eli ei oo kenenkään "käskytettävänä". Mä oon vastaavana ohjaajana nyt joten se tuo myös paljon lisää suunnittelua, vanhempien kans asioiden selvittelyä ja vastuuta. Mulla on ainaki ollu nyt syksyn aikana isoja asioita selvitettävänä ja monenlaista palaveria ja kaikkee. Rankkaa hommaa on mutta niin palkitsevaa :)

Enemmän tykkään tästä iltishommasta. Ja eilen kuulinkin (ku oon määräaikainen) että mun toivotaan jatkavan töitä iltiksessä myös ens syksynä :D

Ainut huono puoli on mun mielestä se että työaika on niin myöhään eli klo. 17 asti. Mutta me pystytään tuleen aamusta aikasemmin ja tekee tunteja sisälle joten kotiin pääsee ku vika lapsi haetaan. Työparin kans on sovittu että joka toinen päivä toinen pääsee neljältä lähteen. Eli homma toimii hienosti :) Ja kaikkee ei voi saada, näinhän se on :D

Kerho oli mukava vastapaino kouluympäristölle, paljon vapaampi ja sai itse ohjaajana paljon vaikuttaa päivän kulkuun. Minä olen ollut sekä erityis että ns normaali iltiksessä. Meillä oli 'normissa' kolme ohjaajaa ja koko koulun tilat käytännössä oliu meidän käytössämme. =)
Lisäys: olin siis erityisluokassa 9-12 tai 9-13 ja loppuaika päivästä klo 17 asti iltiksessä.

Mä oon ollut syksyn avustajana yläasteella erityisluokalla ja ens ke menen ekan kerran iltikseen. Katotaan kummasta pidän enemmän. Olen kyllä tykännyt tosi paljon avustajan hommista vaikka aluksi ajattelin, että olen varmaan ite hoidossa jouluun mennessä. Olen kasi luokalla ja kasiluokkalaisethan ovat vaikeimmassa/levottomimmassa iässä. Jos hyvin käy saan jatkaa samalla luokalla ysin loppuun.

Uusimmat

Yhteistyössä