koulunkäyntiavustajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kysyn tähän samaan ketjuun. :wave:
Mitä kaikkea koulunkäyntiavustajan työpäivä pitää sisällään? Entä millaisia ominaisuuksia koulunkäyntiavustajalla olisi hyvä olla?
*alaa harkitseva mutta sopivuudestaan epävarma*

mä opiskelen paraikaa koulunkäyntiavustajaks oppisopimuksella ja vaikka toisinaan puuduttaa ne teoriatunnit, niin on ne hirmusesti antanu ja kyllä on ihana ala :) sen teidän et tulevaisuudessa tulen työskentelemään alle kouluikästen kanssa, mut mielellään tän koulun loppuun käyn :)

mun työpäivät kuluu ihan normaaliluokassa jossa on yksi adhd-lapsi.
eniten auttelen tätä "diagnosoitua" mut toki muitakin tarpeen mukaan :)

mukavaa hommaa ja ihania lapsia joilla mukavat vanhemmat :D

ainoa ongelma luokanope joka onkin sit :headwall: |O :kieh:

Meillä oli vuoden kestävässä koulutuksessa neljä eri jaksoa;
*KKA:n työn toimintaympäristöt
*Ihmisen kasvun tukeminen
*Toimintakyvyn tukeminen
*Oppimisen ohjaaminen

Työharjoittelujaksoja oli kolme ja jokaisessa lopuksi näytöt, ja yksi näyttö vielä koululla. Kirjallisia töitä jonkin verran ja lopuksi portfolio. Aika paljon erilaisia ryhmäjuttujakin. Ei ollut mielestäni mitenkään kauhean vaativa koulutus, ihan mukava :D Ja ainakin iltapäiväkerhoissa voi vissiin myös työskennellä avustajana, siis koulujen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJones:
Meillä oli vuoden kestävässä koulutuksessa neljä eri jaksoa;
*KKA:n työn toimintaympäristöt
*Ihmisen kasvun tukeminen
*Toimintakyvyn tukeminen
*Oppimisen ohjaaminen

Työharjoittelujaksoja oli kolme ja jokaisessa lopuksi näytöt, ja yksi näyttö vielä koululla. Kirjallisia töitä jonkin verran ja lopuksi portfolio. Aika paljon erilaisia ryhmäjuttujakin. Ei ollut mielestäni mitenkään kauhean vaativa koulutus, ihan mukava :D Ja ainakin iltapäiväkerhoissa voi vissiin myös työskennellä avustajana, siis koulujen lisäksi.

tämä sama setti mulla nyt menossa paitsi 1½vuotta kestävänä :)

sosiaaliset taidot vaaditaan hommassa ja pitkä pinna :D Mä oon nauttinu tästä vuodesta ihan mielettömästi ja toivon et ens syksynä saan jatkaa jossakin koulussa koulunkäynnin ohjaajana.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Mä kysyn tähän samaan ketjuun. :wave:
Mitä kaikkea koulunkäyntiavustajan työpäivä pitää sisällään? Entä millaisia ominaisuuksia koulunkäyntiavustajalla olisi hyvä olla?
*alaa harkitseva mutta sopivuudestaan epävarma*

Minä työskentelen tällä hetkellä pienluokassa, työ on henkisesti rankkaa ja joskus ihan fyysisestikin.
Höm,, mitä pitää sisällään? ai kauheeta :D olen erotuomari, poliisi, sairaanhoitaja, psykologi, leikkikaveri, äiti, vanginvartija, hyppynaruntolppa,, kaikkea tuota sujuvasti päivän aikana. :D
Koulupäivän päättyessä jään vielä koululle ip-kerhoon ohjaajaksi, minulla on siis täydet työtunnit.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
sosiaaliset taidot vaaditaan hommassa ja pitkä pinna :D Mä oon nauttinu tästä vuodesta ihan mielettömästi ja toivon et ens syksynä saan jatkaa jossakin koulussa koulunkäynnin ohjaajana.

Mä olen nykyään ylisosiaalinen. Höpisen kaikkien vastaantulevien kanssa. :whistle: Pinna ei ole pitkä mutta kyllä se aika hyvin venyy muiden kuin oman perheen kanssa. :D

Kyllä mä voisin tuota alaa kokeilla ainakin. En ollut sitä ikinä ajatellut ennen kuin tein ammatinvalintatestin. Se ehdotti mulle koulunkäyntiavustajan hommia. Olen sitten asiaa pähkäillyt muutaman vuoden ja kiinnostus vaan kasvaa koko ajan. Ehkä se voisi olla vihdoinkin se mun oma ala. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minä työskentelen tällä hetkellä pienluokassa, työ on henkisesti rankkaa ja joskus ihan fyysisestikin.
Höm,, mitä pitää sisällään? ai kauheeta :D olen erotuomari, poliisi, sairaanhoitaja, psykologi, leikkikaveri, äiti, vanginvartija, hyppynaruntolppa,, kaikkea tuota sujuvasti päivän aikana. :D
Koulupäivän päättyessä jään vielä koululle ip-kerhoon ohjaajaksi, minulla on siis täydet työtunnit.
Täälläpäin töitä taitaisi olla lähinnä ihan tavallisissa luokissa. Hyvät näyttäisi olevan työllistymismahdollisuudet, tosin lähinnä osa-aikaisia hommia ovat. Se ei mua kyllä edes haittaisi, olisi lapsilla lyhyet hoitopäivät ainakin aluksi. :)

Tämä mun kiinnostus noita hommia kohtaan on jatkunut jo epäilyttävän pitkään, yleensä mä vaihdan mieltä parin kuukauden välein. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pepperoni:
mitä kaikkea opintoihin kuuluu? ja voiko ko.ammatin suorittanut työskennellä muualla

Mä suoritin ammattitutkinnon (näyttö ) ja koulu kesti 1v3kk sisältäen 4 harjoittelujaksoa sekä suht paljon etäopiskelua, toki lähiopetustakin oli.
Mä työllistyin heti, yhteen harjoittelupaikoistani eli erityiskouluun vaikeasti vammaisten lasten pariin. :)
Nyt olen kehitysvammaisten päivätoiminnassa, epäpätevänä tosin mutta palkka on parempi kuin koulunkäyntiavustajalla ja tykkään todella työstäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Täälläpäin töitä taitaisi olla lähinnä ihan tavallisissa luokissa. Hyvät näyttäisi olevan työllistymismahdollisuudet, tosin lähinnä osa-aikaisia hommia ovat. Se ei mua kyllä edes haittaisi, olisi lapsilla lyhyet hoitopäivät ainakin aluksi. :)

Tämä mun kiinnostus noita hommia kohtaan on jatkunut jo epäilyttävän pitkään, yleensä mä vaihdan mieltä parin kuukauden välein. :whistle:

Juu, tuon mä luen vain eduksi, mä olen tehnyt 30h/vko, 24h/vko ja nyt teen 35h/vko. :)
Liksa tietysti vaihtelee mutta mä olenkin aina sanonut että mies meillä tienaa. :D

Yhteistyössä