En tiedä valitsinko oikean palstan, mutta onko kellään kokemusta koulunkäyntiavustajan opiskelusta? Millaista se on, millainen työ on ja paljonko maksetaan? Olen selaillut nettiä ja huomannut, että koulunkäyntiavustajaksi pääsee kristillisten opistojen kautta sekä oppisopimuksella. Onko tietoa miten nämä koulutukset eroavat toisistaan, koska kristillisessä oppilaitoksessa koulutus kestää lukuvuoden, oppisopimuksella 1,5-2 vuotta?!
Minä opiskelin oppisopimuksella koulunkäyntiavustajaksi. Työ on minusta kivaa ja välillä todella haastavaa. Minun palkkani on tällä hetkellä himpan verran päälle 1800 euroa.
Oppisopimuksella opiskellessahan ollaan töissä koko ajan. Siellä on ohjaaja työpaikalla, joka ohjaa työssä. Meillä oli lähiopetustunnin joka toinen viikonloppu perjantaina ja lauantaina. Pari tenttiä oli ja paljon ryhmätehtäviä. Toki on myös paljon essee-muotoisia tehtäviä joka tutkinnonosassa. Pitää tehdä neljä näyttöä ja niihin kuuluvat tehtävät.
Tykkäsin kyllä oppisopimusopiskelusta. Olihan se toki välillä raskasta kun ensin oli työ, sitten lapset ja koti ja vielä illalla/yöllä piti tehdä esseitä. meillä vielä raksa oli siinä mukana lisäämässä rasitusta. Suosittelen kyllä tuota oppisopimuspuolta