koulunkäynti raskaana

  • Viestiketjun aloittaja huolissaan koulusta
  • Ensimmäinen viesti
huolissaan koulusta
Onko mahdollista käydä peruskoulun viimeistä luokkaa välillä kotona ? Olen siis 15v ja raskaana. Lapsi syntyy elokuussa. En oikein tiedä miten pystyn keskittymään koulussa kun on maha kipeä... Ja tietysti muiden sanomiset harmittaa kun maha alkaa kasvaa.... Mutta aborttia en tee ! :)
 
hmm.. enpä tiedä,sitä sun pitäisi kysyä koulusta,että saisitko opiskella kotona,mut en usko että raskaus on syy kotiopetukseen,ainakaan näin suomessa.. muistan kun ite olin 7 luokalla ja meidän koulussa yks 9-luokkalainen tyttö oli raskaana ,ja suoritti kyllä opinnot loppuun ja oli joka päivä koulussa vaikka raskaana olikin,ei saanut erikoiskohtelua tai muutakaan..
 
"vieras"
Eiköhän se onnistu, kun ei sitä koulupakkoa ole olemassa.

http://www.oph.fi/koulutus_ja_tutkinnot/perusopetus/oppivelvollisuus_ja_koulupaikka/oppivelvollisuuden_suorittaminen_muulla_tavoin
 
Miksi sulla on maha kipeä? Ei se kuulu noin normaalisti raskauteen..

Sä voit todennäköisesti ihan hyvin koulun loppuun asti jos la on vasta elokuussa, sehän menee ihan hienosti aikatauluhin..

Tietty kavereiden kohtaaminen voi olla kurjaa, mutta meet vain pystyssä päin, etkä välitä jos joku naljailee. Lapsen kanssa joudut moniin pahempiinkin paikkoihin.

Tsemppiä!
 
[QUOTE="aloittaja";25265750]Osaatko sanoa kuinka iso maha on 5kk päästä ? Raskaana olessa muutenkin mielialat vaihtelee joten on se ikävää jos sen takia aletaan kiusaamaan... :/[/QUOTE]

Mahan suuruus vaihtelee niin paljon, että sitä ei voi sanoa kuinka iso olet 5kk päästä. Onko oma ruumiinrakenteesi millainen, kasvaako lapsi "selkään päin" vai "ulos päin", onko iso/pieni vauva, paljon/vähän vettä jne..

Eikä ne mielialat nyt niin vaihtele, että sen takia alettais kiusaamaan..
Raskaus ei ole sairaus, eikä sen vuoksi saa erityiskohteluja tms, ellei lääkäri määrää vuodelepoon, jolloin syynä on jokin raskauden tuoma komplikaatio.
 
Se on hirveän yksilöllistä ja riippuu vähän siitäkin minkä kokoinen olet itse. Jos olet esim. pitkä tai vähän pyöreä, niin raskaus ei välttämättä näy niin äkkiä. Mutta kyllä sen varmaan jo huomaa keväällä.
 
häh
hmm.. enpä tiedä,sitä sun pitäisi kysyä koulusta,että saisitko opiskella kotona,mut en usko että raskaus on syy kotiopetukseen,ainakaan näin suomessa.. muistan kun ite olin 7 luokalla ja meidän koulussa yks 9-luokkalainen tyttö oli raskaana ,ja suoritti kyllä opinnot loppuun ja oli joka päivä koulussa vaikka raskaana olikin,ei saanut erikoiskohtelua tai muutakaan..
Jokaisella on oikeus kotiopetukseen oli raskaana tai ei.
 
miunmau
Itselläni on laskettu aika huhtikuussa ja tällä viikolla otin masutuubin käyttöön, koska pidemmätkin aluspaidat ovat jo niin lyhyitä, että maha vilkkuu välistä.

Ole ylpeä mahastasi ja lapsestasi ja muista pitää kiinni niistä ystävistä, joita sinulla on. Lapsen kanssa kahdestaan (vaikka isä olisikin mukana) olo on kovin yksinäistä puuhaa.
 
Onko mahdollista käydä peruskoulun viimeistä luokkaa välillä kotona ? Olen siis 15v ja raskaana. Lapsi syntyy elokuussa. En oikein tiedä miten pystyn keskittymään koulussa kun on maha kipeä... Ja tietysti muiden sanomiset harmittaa kun maha alkaa kasvaa.... Mutta aborttia en tee ! :)
Koulunkäynti raskaana sujuu varmatsi hyvin, jos vain itse sitä kyllin haluat.
Pienen vauvan kanssa olisi vaikeampaa.

Itse sain esikoiseni kun olin lukiossa, eikä siitä kyllä kukaan kiusannut.
Päinvastoin.
:)
 
huolissaan koulusta
[QUOTE="aloittaja";25265789]Kiitos paljon vastauksista ! :) Tarkoitin että jos kiusataan niin saatan alkaa itkemään helposti mikä ehkä lisäisi kiusaamista. :/[/QUOTE]

Nol älä itkuiita vastaile toiste avauksii :D

ja muuttele nikkiäsi!
 
-
Tsemppiä ap.

Mä ihmettelen tän palstan tasoa...Miten ihmeessä tänne jaksaa vaivautua kirjottelemaan jotku idiootit ja ääliöt, joilla on ihan selvästi vaan tarkotuksena pilata kaikki ketjut mitä täällä on. Te yläkoululaiset, joilla ei oo mitään asiaa tänne, painukaa muualle. Teille on ihan omat palstat olemassa, menkää sinne harjoittelemaan miten netissä käyttäydytään.
 
huolissaan koulusta
Tsemppiä ap.

Mä ihmettelen tän palstan tasoa...Miten ihmeessä tänne jaksaa vaivautua kirjottelemaan jotku idiootit ja ääliöt, joilla on ihan selvästi vaan tarkotuksena pilata kaikki ketjut mitä täällä on. Te yläkoululaiset, joilla ei oo mitään asiaa tänne, painukaa muualle. Teille on ihan omat palstat olemassa, menkää sinne harjoittelemaan miten netissä käyttäydytään.
Kiitoksia

Ni, ja vielä sellaisia idiootteja ovat ,etteivät uskallakaan varastaa avaajan nimimerkkiä "reilusti" ....

Mix pitää olla tollainen "avaaja" - idiootti?

Joulua, toivoo AITO ja ap. huolissaan koulusta
 
Villiomena
Kotikoulu on mahdollista, jos vanhempasi siihen suostuvat. Eli heidän vastuulleen jää opintojesi "valvominen". Toivottavasti sinulla kuitenkin on ystäviä joita voit edelleen tavata, ettet liikaa eristäydy heistä. Niin ja toivottavasti saat vanhemmiltasi muutenkin tukea tilanteeseesi.

Onnea vaan!
 
huolissaan koulusta
Kotikoulu on mahdollista, jos vanhempasi siihen suostuvat. Eli heidän vastuulleen jää opintojesi "valvominen". Toivottavasti sinulla kuitenkin on ystäviä joita voit edelleen tavata, ettet liikaa eristäydy heistä. Niin ja toivottavasti saat vanhemmiltasi muutenkin tukea tilanteeseesi.

Onnea vaan!
Onnea? Kun olisi vielä isäkin tiedossa..muttei ole. Helppo sun o vittuilla siinä..
 
"vieras"
En tiedä voitko, mutta kannattaa varmaan puhua opon ja rehtorin kanssa asiasta että voisitko suorittaa peruskoulun loppuun kotona. Kysy voisitko suorittaa esim. täällä sen vaikka se onkin tarkoitettu aikuisille. http://www.nettiperuskoulu.fi/fi/sisalto/01_etusivu

Tärkeää kutenkin olisi että saisit peruskoulun hoidettua loppuun ja siitä todistuksen, jolla voit hakea jatko-opiskelemaan.
 
No tehdäänhän sitä töitäkin raskaana ollessa, miksi ei koulunkäynti onnistuisi? Jos olet välillä kipeä(esim. pahoinvoinnin takia) niin olet sitten poissa ja pyydät saada tehdä tehtävät kotona, ihan kuin muutenkin jos olisit kipeä. Sulla on sentään onnea että lapsi syntyy elokuussa, eikä jo vaikka huhtikuussa, jolloin koulunkäynti jäisi juuri ikävästi kesken... Ja saat jäädä kesälomalle lepäilemään jo reilusti ennen laskettua aikaa! :)
 
"vieras"
Mä oletan ettei se ole ap joka tuonne väliin on heitellyt kommenttia siitä ettei isää ole, tässä ketjussa kun taisi joku muukin käydä säätämässä.

Pahvikannu: kyllä ysillä olo raskaana ollessa voi olla oikeasti aika kamalaa, en oikein töissä oloon vertaisi. Varsinkin jos on yhtään kiusattu aiemmin, ja varsinkin jos raskaus tekee kovin itkuherkäksi.
 
[QUOTE="vieras";25543195]Mä oletan ettei se ole ap joka tuonne väliin on heitellyt kommenttia siitä ettei isää ole, tässä ketjussa kun taisi joku muukin käydä säätämässä.

Pahvikannu: kyllä ysillä olo raskaana ollessa voi olla oikeasti aika kamalaa, en oikein töissä oloon vertaisi. Varsinkin jos on yhtään kiusattu aiemmin, ja varsinkin jos raskaus tekee kovin itkuherkäksi.[/QUOTE]

Ja varsinkaa kun tuon ikäsien ei todellakaan kuuluis olla raskaana.
 

Yhteistyössä