Koululaisten vanhempia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääärgh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääärgh!

Vieras
Onko mussa joku vika vai meneekö muilla hermo lomalaisiin jotka vinkuu koko ajan tekemisen puutetta?2 kpl koululaisia löytyy ja kaikki tekeminen on tuota vinkumista,kiukuttelua, tappelua jatkuvasti. Nuorimmainen on kipeänä joten en ulos pääse.

Mun tekisi mieli sulkea noiden kahden suu pariksi tuntia teipillä,kun mikään ei kelpaa mitä ehdottaa ja tapellaan vaan. Telkkaria kyllä tuijotettais!

Meidän 9 ja 11v olivat pari päivää sitten puoli tuntia sohvalla istumassa arestissa.tappelivat koko ajan.Saivat sitten istua siinä tekemättä mitään ja ilman telkkaria tietty :kieh:

Ei sussa ole vikaa etkä ole ainoa.. Mä kans mietin et mikä kiva loma kun telkkaria katottais ja jos ei saa niin sit riidellään siitä ettei oo mitään tekemistä..
No, tänään pelailtiin yhdessä ja kai se tästä taas kunhan lapsi tottuu lomalla olemiseen.:)

Pystyisitkö usuttamaan koululaiset tekemään jotain ihan uusia asioita? Laitat hoitamaan ne kauppa-asioita, jos suht lähellä kauppa, tekemään muita poikkeavia juttuja, tutkailemaan lähiseutuja kartta kädessä, annat rahaa mukaan ja lähetät pitkälle pyörälenkille. Meillä 9-vuotiaan päiviin tuli kummasti uutta ilmettä, kun aloitin käyttämään häntä pienten kauppa-asioiden hoitajana : )

Meillä 7vuotias tekee mielellään oikeita hommia esim ruohonleikkuu täysin hänen vastuullaan, omasta tahdostaan tietty. Ootkos kysynyt, minkälaista tekemistä kaipaavat?

Tääl on ainakin viimeiset kaks viikkoa vain koululaiset tapelleet keskenään. Aamu alkaa sillä, että aamupala on tyhmää ja toisen naama siinä vieressä ärsyttää, lisäksi kaapissa ei mukamas ole mitään päälle pantavaa.
Lounalla sitten kiukutellaan, kun ruokana edellisen päivän jämiä. Ruoka kun kuulemma on tyhmää p:tä. Välipalaksi ei kelpaa mikään ja viimeistään tässä vaiheessa ollaan jo ekalla jäähyllä. Eilen iltapäivästä nappasin olohuoneen sulakkeen irti sähkötaulusta, kun isommat halusivat vain katsoa tv:tä (olivat katsoneet jo yli 2 tuntia putkeen). Tämän jälkeen lähtivät kiukusta mutisten ulos leikkimään. Ja vajaan puolen tunnin päästä pihalla täystappelu käynnissä hiekkalapiosta, joita tästä talosta löytyy ainakin 6 kpl, vaikka lapsia on vain 3...
Eilen päivällisellä mies sitten hermostui, kun lapset jälleen valittivat ruuasta (muusia ja jauhelihakastiketta, jota olivat itse pyytäneet) sekä kävivät jonkilaista tuuppimistaktiikkaa toisiaan vastaaan koko ruokailun ajan. Koululaiset pääsivät sitten yöunille jo klo 18.00. Nuorimmainen sai sitten iloisesti riehua isin kanssa ilta kahdeksaan asti.

Tänään on onneks vähän rauhallisempaa, kun ovat molemmat isommat kavereillaan kylässä :) Nyt vielä yritän nakittaa heitä miehen matkassa illasta hänen kaverilleen, jonne menee puuhasteleen jotain pihahommia. Saisi edes yhden päivän meikäläisen hermot levätä.

Meillä koululaiset yrittävät kotona hetken ollessaan maastoutua näkymättömiksi ja kuulumattomiksi yläkertaan etten saa nakitettua heitä leipomaan, siivoamaan, hakemaan ruohosipulia tai raparperia, hoitamaan pikkusisaruksia tai tekemään muuta kotona tarpeellista.

Eli sanoisin, että joka päivä kun tekemisen puutetta itketään, niiin kotitöitä kehiin, kyllä sitä ikkunoissa, kaapeissa ja varastoissa jotain siivoamista löytyy. Ja jossain vaiheessa he kai tajuavat vaieta, ei niin tyhmiä kersia ole, jotka eivät viime lopussa tajua pitää suutaan kiinni ja keksiä itse tekemistä.

Tällä hetkellä meidän yksi koululainen on mummollaan renkinä, yksi on junassa välillä Varsova-Krakova ja yksi yrittää maastoutua yläkertaan, koska tietää missä kunnossa kuisti on.

Just meinasin, et alotan keskustelun samasta.. meillä 2 poikaa ja koko ajan hirvee nahistelu ja riehunta. Eivät ees usko, ku niitä komentaa, pikkasenko hermoja kiristää!! Oon jo ihan valmis lähettämään nuo kuuhun. Vanhempi tapaa kyl kavereitaan, mut vasta illalla tyyliin klo 20, mikähän ihme siinäkin. No, on 14 v.. Nuoremman kaverit on vissiin jossain lomalla, kun tuo nysvää vaan tässä. Mikään tekeminen ei kiinnosta, tietokone vaan kumpaakin. Meiänki vauva on kipee, joten minnekään ei voi ite lähtee ja kaikenlisäks oon valvonu puol yötä tän kaa. Voivoivoi.... :D

En olekaan ainoa, jolla hermot menny koululaisten kesälomasta.
Mulla siis 9v kaksoset, tyttö ja poika ja koko ajan ei ole mitään tekemistä, tappelua, aamusta iltaan katottais telkkaa ja välillä ollaan tietokoneella, ei ole varaa mennä mihinkään huvipuistoon lasten kanssa, ei ole mökkiä minne vois mennä kesäksi, isovanhemmat ei ota lapsia, on kuulemma mun ongelma ja minä ne lapset olen tehny, lasten isällä tuntuu olevan koko ajan tekemistä, siis sellaista mihin ei perhe kuulu, kaverin mökille viikonlopuksi, lappiin kahdeksi viikoksi poikien kanssa ja sit rentoutuneena töihin lapin reissun jälkeen, kiva, koskahan mulla sitten loma? Muutenkin hermot kireellä tän työttömyyden takia, niin siihen soppaan vielä tappelevat ja nahistelevat lapset. Onko mikään ihme, että hermot on riekaleina? Ja niin, kaikki lasten kaverit on kesälomareissuilla, isovanmpien luona, siis kaikkialla muualla, mutta ei kotona.

Yhteistyössä