Koululaisten kesäleiri

Tyttö on nyt kolmannella ja kovasti haluaa mennä leirille kesällä viikoksi. Minkä ikäiset lapset ovat olleet,kun ovat ensimmäistä kertaa leirille menneet? Meillä olisi niin,että kaveri menisi mukaan.
Luulen,että minä taidan jänistää asiaa enemmän kuin tyttö :whistle:

Meillä poika oli 9 (täytti sinä kesänä 10).
Se oli kansainvälinen VPK-leiri.Osallistujia n. 4000 joista 2000 suomesta ja 2000 muista maista.
Sen jälkeen on ollu kolme kertaa vuodessa leirillä. kesällä, ja kaks talvella.
Pienempi pääsee vuoden päästä (kun täyttää 10) mukaan ja alottaa samalla tavalla kansainvälisellä leirillä. Joka neljäs vuosi on suomen vuoro järjestää joten....

Mun 9-v täyttävä tyttö on käynyt leireillä jo vuosia. On sosiaalisesti rohkea ja ulospäin suuntautunut. Silloin kun hän oli pienempi, olin itse leireillä ohjaajana tai vapaaehtoisena, mutta hän oli leirillä leiriläisenä muiden joukossa. Ekan kerran oli "yksin" leirillä varmaan kuusivuotiaana, mutta silloin tuttuja ohjaajia ja lapsia mukana. Se on paljon lapsesta kiinni, että tykkääkö leireistä vai ei. Mun tyttö on aina ollut leirien unelmalapsi B) , innostunut yhteisestä puuhastelusta, ohjatusta toiminnasta, askartelusta. Vastakohtana kotona kiukuttelee, kun ei oo tarpeeksi aktiviteettia :ashamed:

Yhteistyössä