Koululaisten joulujuhlista...

Kyselisin teiltä viisaammilta, että onko tapana koulun joulujuhlissa yms pitää juhlakenkiä, vai sipsuttaako lapset juhlissa sukkasillaan? En sitten millään muista, mikä oli käytäntönä silloin, kun itse olin koululainen... Sitten olen miettinyt sitäkin, että kun ekaluokkalaisellani on nyt itsenäisyyspäivänjuhla, korvaako tuo varsinaisen joulujuhlan, vai onko juuri ennen joululoman alkua vielä toinen joulujuhla? Meidän lapsen luokka myös esittää tuossa juhlassa jonkun vaihdikkaan tanhuesityksenkin, ts. sukkasillaan hyppivät lapset lavalla saa mielikuvani lentämään - kumollaanhan siten on moni lapsi kesken esityksen!... Entä milloin ne todistukset lapsille annetaan, siis joulujuhlassako vai luokan kesken "arkisemmin"? Kiitokset teille vastanneille jo etukäteen! :)
 
heippa,
meidän pojan koulussa on juhlia vietetty kengät jalassa. itsenäisyyspäivän juhlia ei ole vietetty, joulujuhla viimeisellä kouluviikolla ke tai to. Lauantaina, eli vikana koulupäivänä, ollut kirkko. Todistuksia ei jaeta jouluna, vaan ennen hiihtolomaa (tämä vaihtelee tosin kouluittain).
 
Meidän lasten koulussa on pyydetty, että lapsille laitettaisiin mukaan juhlakengät. Mutta joissain paikoissa ei esim. jumppasaliin saa mennä kengillä ollenkaan. Kysy opettajalta, jos ei tule koululta mitään ohjeita asiasta.
 
No, meillä ei olee tänä vuonna kummankaan lapsen koulussa joulujuhla vaan itsenäisyyspäivän juhla pidetään tänävuonna molempien koulujen ja päiväkodin voimin 4.12.
No, sitä nyt ei koululla muutenkaa pidetä vaan Nuorisoseurantalolla ja meidän pojilla on nahkakengät sitä varten.Mun kengät kyllä,mutta semmoset peruskävelukengät kuitenki.Joku tanhuesitys on nuoremmalla.Isomman esityksestä en tiedä muutaku et piti löytää suomenlipin siniset housut ja valkonen paita.
Pienemmällä pitää olla valkonen paita ja mustat housut.

Kannattaa varmaan lysyä kopettajalta tota kenkäjuttua.Eiköhän se osaa ksertoo mitä ovat kaavailleet
 

Yhteistyössä