Koulukiusaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiusattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiusattu

Vieras
Katsoin just LIVin dokkaria koulukiusaamisesta ja mulle tuli mieleen, että oikeasti ne kiusaajat ei taida edes tajuta, miten ne pilaa kiusattujen elämän.
Minua kiusattiin 5. luokalta alkaen, aina lukioon asti. Vaikka lukiossa varsinkaan en sitä enää noteerannut ja eikä muut niihin kiusaajien juttuihin enää lähteneet mukaan. Mutta kiusaavat tytöt oli juuri tuollaisia suosittuja, opettejien "kulta mussuja" jotka oli niin ovelia, ettei aikuiset sitä kiusaamista nähneet.
Kuka uskaltaa tunnustaa oleensa kiusaaja tai kiusattu?
Mitä teette jos lapsenne joutuu järjestelmällisen kiusaamisen uhriksi tai paljastuu kiusaajaksi?
Meillä "olis oksat pois omenepuusta" jos kiusaisivat. Vielä ei onneksi ole sellaista paljastunut ja ovat jo murkkuja, mutta jos joku minulle ilmoittaa että kiusaavat, en ainakaan sano: ei meidän lapset.
Ja jos kertovat että kiusataan, en sitäkään vähättele.
Oli aika surullista, että kiusaajat eivät itse muista / tajua kiusanneensa niin pahasti. Mitähän niille minun kiusaajilleni kuuluu? No olen heille onneksi voinut antaa anteeksi heidän tyhmyytensä...

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
Kiusattu olen ollut... tokasta luokasta ysiin saakka. Ja anteeksi en ole antanut,enkä anna! Kiusaaminen jätti ikuiset arvet:/.

Minä olen siksi yrittänyt ja onnistunutkin antamaan anteeksi, että oma elämä on helpompaa, kun en ole katkera. Mutta helppoa se ei ollut. Nyt joskus mietin, että mitä niille kuuluu ja onko heidän lapset fiksumpia kuin vanhempansa...

Yhteistyössä