Koulukiusaaminen, mitä teen?

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Menenkö yksityiselle vai omalle lääkärille?
Mihin helpoiten pääsette. Yksi vaihtoehto on ottaa yhteyttä kouluterveydenhoitajaan ja pyytää häntä tilaamaan lääkärinaika. Minusta olisi kuitenkin tärkeintä hoitaa asia mahdollisimman pian. Siis huomenna.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Menenkö yksityiselle vai omalle lääkärille?
Mihin helpoiten pääsette. Yksi vaihtoehto on ottaa yhteyttä kouluterveydenhoitajaan ja pyytää häntä tilaamaan lääkärinaika. Minusta olisi kuitenkin tärkeintä hoitaa asia mahdollisimman pian. Siis huomenna.
Niin, no tietysti voisin terveydenhoitajallekin soittaa. Välttämättä en saa aikaa huomiseksi kummallekaan noista.
 
online
Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Pieni kevennys :) Esikoistani kiusattiin myös ekalle luokalle siirtyessään. Kolme 3lk.n poikaa otti tyttäremme kiusauskohteeksi repien hiuksista ja pyörittäen repimällä ja huutelemalla törkeyksiä. Alkuun tyttö ei puhunut mitään,mutta sitten huomasin ilmeestä että jotain oli vikana. Soitin kummisedälleen ettyä veisi tytön kouluun seuraavana päivänä. No Kummisetä ,joka ei niinkään kiltin näköinen tuli harlikallaa nahkaliivissään tyttöä hakemaan ja vei kouluun. Tyttö sitten näytti sormella kiusaajat ja oli kuulema pojat säikähtänyt miestä ja kiusaus loppunut siihen.
Otettiin kyllä asia puheeksi vielä vanhempain illassa ja asia puitiin kaikkien asiaan liittyvien kanssa.
Toivon todella ,että poikasi saa jatkaa koulun käyntiään rauhassa.Pelkäämättä.
Mutta käy hoitamassa asia ja käy siellä terveyskeskuksessa näyttämässä poikaa. Voimia teille ja hali pojallesi :hug:

hei vähän samaan tyyliin on miehen koulukiusaaminen aikanaan päättynyt, aikuinen serkku kavereineen rämähti prätkillään kiusaajan pihaan pelästyttämään. mut on toi ihan hirveetä, mä oon jo sydän syrjällään kun meijän eskari ikäinen poika kertoo että joku on tyhmäksi haukkunut, tulee olo että voi kun ne olis aina vaan pieniä ja äidin "siipien alla".. =(
 
no niin
Oksettaa tuommoiset kusipääkiusaajalapset. Ja se on kans kumma juttu, ettei millään luokalla oo koskaan mitään ongelmia, vaikka mitä tapahtuu. Tänne Ouluun suunnitellaann jättikoulua, johon tulis yli 1500 oppilasta, siellä ei varmaan nähtäs yhtään kiusaustapausta?
Milloinkahan tulee ensimmäinen tapaus, kun jonkun kiusatun äiti tai isä pamauttaa jonkun kiusaajakakaran hengiltä? Voi olla jollekin yliväsyneelle se viimeinen niitti.
 
online
Alkuperäinen kirjoittaja no niin:
Milloinkahan tulee ensimmäinen tapaus, kun jonkun kiusatun äiti tai isä pamauttaa jonkun kiusaajakakaran hengiltä? Voi olla jollekin yliväsyneelle se viimeinen niitti.
totta mun veljeä hakattiin pahasti ja oikein paljonkin kiusattiin yläasteella ja mun isä kertoi myöhemmin että oli välillä öisin kävellyt siellä missä tuo kiusaaja (pahin niistä ) asui ja ajatellut että jos vastaan tulee niin varmaan kävis käsiks. Ja mun isä on niin kiltti ja ystävällinen ihminen että voin kuvitella miten saattaisi joku vähän pahantahtoisempi toimia.. tosin mustakin tuntuu etten hillitsis itteeni jos joku mun lapsia ihan tosissaan kiusais.
 
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Alkuperäinen kirjoittaja no niin:
Milloinkahan tulee ensimmäinen tapaus, kun jonkun kiusatun äiti tai isä pamauttaa jonkun kiusaajakakaran hengiltä? Voi olla jollekin yliväsyneelle se viimeinen niitti.
totta mun veljeä hakattiin pahasti ja oikein paljonkin kiusattiin yläasteella ja mun isä kertoi myöhemmin että oli välillä öisin kävellyt siellä missä tuo kiusaaja (pahin niistä ) asui ja ajatellut että jos vastaan tulee niin varmaan kävis käsiks. Ja mun isä on niin kiltti ja ystävällinen ihminen että voin kuvitella miten saattaisi joku vähän pahantahtoisempi toimia.. tosin mustakin tuntuu etten hillitsis itteeni jos joku mun lapsia ihan tosissaan kiusais.

Huomenta! No pojan pappakin jo uhkasi menevänsä joka välitunti seuraamaan jostain sivusta tilannetta ja sitten puuttuvan asiaan jos on puututtavaa. Oikein raivosi... Toivottavasti on jo rauhoittunut. Kiltti ihminen hänkin..
 
A shadieeyah
:hug: jaksuja ap:n lapselle :hug:
ihan :'( tulee kun näitä lukee. Melkein kun eläis sitä omaa helvettiä.
:hug:

ihanaa kuitenin että on papat ja muutkin jotka on valmiina poikaa puolustamaan..tai ihanaa ja ihanaa mut tulee semmonen fiilis et voi vitsi ku mullakin ois sillon ollu joku.

mulle tuli mieleen et kannattaa mahdollisessa keskustelutilaisuudessa varautua siihen että alkavat ap syyttää poikaasi. Siis uhrihan hän on mutta tietysti nämä vatipäät huomaavat vain sen että hän on muita keskimääräisesti pidempi että pitäisi pystyä pitämään puoliaan. Mutta ei se pituus sitä sano.
Ja missään nimessä ei pidä suostua siihen että sinun lapsesi vaihtaa koulua, se olisi sama kun asia lakastaisiin maton alle ja rangaistus hänelle.
Se on ne kiusaajat jotka pitäsi laittaa pois.
tulee mieleen että tarvittaisiin sitä mikkelissä ollutta vanamon koulua tai tarkkisluokkaa. Tarkkis luokka johon tommoset kiusaajat laitettiin tarkkailuun että soveltuuko normaalin koulun vai vanamon puolelle..

ja kuvauttaa kannattaa ehdottomasti mahdollisimman pian ettei mustelmat häviä. Niin ja mie ottaisin saikkupäivän tänään pojalle. Veisin lääkäriin ja hoitaisin samalla puhelut reksille jos mahdollista.
:hug: jaksuja :hug: (terv. koulukiusattu 10vuoden ajalta)
 
Häntä on siis todellakin koulussa kiusattu tai oikeammin pahoinpidelty. Pojat myönsivät. Lisäksi erään heidän luokkalaisen pojan äiti oli soittanut opettajalle kouluun pe aamuna (kun me odottelimme käytävällä että vapautuu puhelimesta), että hänen poikaansa oli kiusattu koulumatkalla (kaksi poikaa) heitelty myöskin kivillä ja kävyillä!!!Ja kuinkas ollakaan, kävi ilmi että kyseessä on samat pojat!!! :eek: Saman luokan kaksi poikaa + yksi älypää vielä silloin tällöin mukana... Huoh!

Poikani kävi näyttämässä mustelmia äitini ja siskoni kanssa lääkärille, kun itse jouduin sairaalaan... Koulusta asiaa vaan "vähäteltiin" ja rehtori suutahti kun otimme yhteyttä koulukuraattoriin ym. Oli sitä mieltä että asia on hoidettu kun pojille siitä toruivat ja sanoi että ensi kerralla vasta oltaisiin otettu yhteyttä lastensuojeluun, kuraattoriin ym. Mikä ensi kerta? Eihän sellaista saisi edes tulla! Ensi viikolla keskustelua livenä mm. kuraattorin kanssa. Aion myös vaatia poikien vanhempia koulun tiloihin keskustelemaan + poikia.
 
bbb
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
:eek: :( Yhteys koulun opeen heti. Minä varmaan menisin koulun pihalle ja ottaisin kiusaajia niskavilloista kiinni ja taluttaisin vähän vinkiää rehtorin eteen. Vaatisin vanhempia paikalle ja uhkaisin poliiseilla jos ei vanhemmat saa kersoja kuriin. Toihan on jo pahoinpitelyä!!!! |O
Mä olen itse sellanen naaras leijona emo, että jos mun pikkusiin satutaan niin se sitten ihan takuulla loppuu!!!!
minä peesaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rubiinisukat:
Todella upea rehtori teillä. :/ Onneksi lapsiemme koulussa on nollatoleranssi kiusaamisen suhteen. Asiaan otetaan heti kantaa, eikä myöhemmin. Ihan oikein teit!
Joo ja opettaja oli luvannut pojille ettei soita kotiin kuin vasta ensi kerralla :eek: Sitten oli kuulemma kuitenkin pettänyt poikien lupauksen ja soittanut. Onneksi tai mä olisin tehnyt jo jotain jollekkin, arggghhhh!!!! Ajatelkaa nyt mitä sakkia nuo "aikuiset"!!!!!! Alan ammattilaisia pitäisi olla. Onneksi siskoni on erään nuorisokodin johtaja ja osaa asiansa auttaa mua hoitamaan tätä juttua nyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Ajattelinkin soittaa nyt ja heti. Poika oli tästä sanonut jo opelle kaksi kertaa, sanoi menevänsä huomenna rehtorille. Poika on ikäisiään huomattavasti isompi, jo 148cm ja kengänkokokin jo 40-41! Arka poika!

Ajattelinkin mennä itse huomenna koululle, pitää vaan tuo 1v4kk ottaa mukaan. Pyysi poika tulemaan sanomaan niille pojille, mutta onkohan se sitten huono juttu????

Poika ei muista niiden poikien nimiä, pitää varmaan ottaa selville ja soitella heille kotiinkin????
mä huomasin tän liian myöhään jotta tästä neuvosta olisi hirveästi iloa, mutta tee lapsellesi SUURI palvelus ja tee HETI stoppi tuosta. mene lapsen kanssa koululle ja pyydä häntä näyttämään kiusaajat. VAADI heitä kertomaan nimensä ja yhteystietonsa ja käytä lapsi lääkärillä ja TEE RIKOSILMOITUS pahoinpitelystä. tee heti kerrasta selväksi KAIKILLE osapuolille ettei tuo peli vetele. jos et heti tahdo viedä asiaa poliisille niin VAADI kiusaavat lapset ja heidän opettajansa, oman lapsesi opettaja ja koulun rehtori paikalle sekä VAADI koulun ottavan yhteys vanhempiin ja kerro suoraan, että jos lasta kiusataan vielä SANALLAKIN tai lapsesta löytyy YKSIKIN mustelma tai lapsi kertoo vielä kerrankin häntä kiusattavan niin asia lähtee HETI poliiseille JA KIUSAAJIEN osalta lastensuojeluviranomaisille. VOIT myös vaatia koulua sanomaan terveiset, että jos kiusaajien vanhemmat ei ole siihen ja siihen mennessä yhteisessä palaverissa niin asia lähtee eteenpäin.

NÄIN VARMISTAT ETTÄ LAPSESI USKALTAA JATKOSSA KERTOA SINULLE JA ETTEI KYSEISET LAPSET ENÄÄ KOSKE LAPSEESI KUIN KORKEINTAAN SEN VIIMEISEN KERRAN.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja Rubiinisukat:
Todella upea rehtori teillä. :/ Onneksi lapsiemme koulussa on nollatoleranssi kiusaamisen suhteen. Asiaan otetaan heti kantaa, eikä myöhemmin. Ihan oikein teit!
Joo ja opettaja oli luvannut pojille ettei soita kotiin kuin vasta ensi kerralla :eek: Sitten oli kuulemma kuitenkin pettänyt poikien lupauksen ja soittanut. Onneksi tai mä olisin tehnyt jo jotain jollekkin, arggghhhh!!!! Ajatelkaa nyt mitä sakkia nuo "aikuiset"!!!!!! Alan ammattilaisia pitäisi olla. Onneksi siskoni on erään nuorisokodin johtaja ja osaa asiansa auttaa mua hoitamaan tätä juttua nyt.
Vanhemmille pitäisi aina ensimmäisenä saattaa tieto tällaisista tapauksista. Ja varsinkin jos kyse on pahoinpitelystä.
:eek: Kyllä minä ainakin haluan tietää samantien, jos minun lapseni tekisi jotain noin kamalaa. Silloin en todellakaan haluaisi kuulla, että opettaja, alan ammattilainen, lupaa lapselle olla hiljaa.

Meillä saatiin koulukiusaaminen sekä jäjessä mainittujen poikien tekemä koulumatkalla jahtaaminen loppumaan yhdellä käynnillä koulussa. Meillä tosiaan on nollatoleranssi, asia menee samantien kotiinkin. Yhtään kiusaamista ei siedetä. Näin saatiin sellaiset pojat kuriin, jotka yhden kerran hyökkäsivät koulumatkalla olleiden tyttöjen kimppuun. Yhden tönäisivät ojaan, toista löivät nyrkillä naamaan, siskontytön kypärän hajottivat. Pojat vielä rehvastelivat ettei kukaan voi heille mitään. Hehän ovat koulun rajojen ulkopuolella. Pojille selvisi jupakan jälkeen, että kyllä voi. Myös kouluajan ulkopuolella. Toivottavasti muistavat sen aina. :|
 
miero
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
:eek: :( Yhteys koulun opeen heti. Minä varmaan menisin koulun pihalle ja ottaisin kiusaajia niskavilloista kiinni ja taluttaisin vähän vinkiää rehtorin eteen. Vaatisin vanhempia paikalle ja uhkaisin poliiseilla jos ei vanhemmat saa kersoja kuriin. Toihan on jo pahoinpitelyä!!!! |O
Mä olen itse sellanen naaras leijona emo, että jos mun pikkusiin satutaan niin se sitten ihan takuulla loppuu!!!!
mä uhkaisin vielä lisäks et jos vanhemmat ei tule HETI koululle miettimään jatkoa kiusaamisen suhteen niin koululta lähtiessäni lähtisi soitto lastensuojeluviranomaisille ja RIKOSILMOITUS! ja voit uskoa, että niin kävisi. itsellä on sen verran rankat kokemukset koulukiusaamisesta.
 
miero
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Mä kyllä osaan puolustautua ehkä liiaksikin :kieh: Pelkään vaan etten omalta osaltani pahenna tilannetta ja miten osaan keskustella poikien kanssa asiallisesti, huutamatta.... :whistle:
tässä tilanteessa ei ole väliä vaikka huutaisit. se olisi vain paikoillaan!
 
tossuliini
Mäpäs kerron omasta kokemuksestani esimerkin. Olin myös koulukiusattu aivan ekasta luokasta lähtien ja tahti senkuin kiihtyi kun mentiin yläasteelle mutta kun 8. luokka oli loppumassa ja tiesin että mun asuinalueelle tulee yläaste (olivat rakentamassa sitä) niin pyysin koululta itse siirtoa tuohon kyseiseen kouluun koska tiesin että sinne tuli sellaiset opettajat jotka ei todellakaan hyväksyneet minkäänlaista kiusaamista. Sain siirron kyseiseen kouluun ja kiusaaminen loppui siihen ja mulla oli rauha opiskella yläaste loppuun.
Ei muuta kuin rehtoriin yhteyttä ja sitä kautta oppilaiden vanhempiin, on tuollainen kiusaaminen saatava loppumaan. Voimia sulle ja pojallesi! :hug:
 
miero
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Poika jo puhuikin poliisista. Opettaja oli kuulemma vaan sanonut pojille että noin rajujen leikkien on loputtava. Päätin jo etten vie lastani huomenna kouluun. Asia on selvitettävä, en halua tästä enää pahempaa! Poika jo sanoi haluavansa tuohon toiseen kouluun ja me kun juuri haimme poikkeusluvalla tänne koska on puolet pienempi koulu...

Älkää ensimmäisenä vaihtoehtona miettikö koulunvaihtamista vaan yrittäkää noita (ylempänä ) mainitsemiani keinoja. Koska yleensä kiusaus vaan siirtyy, näitä poikia näkee kylälle/kaupungissa ja kaikki vaan pahenee kun on "lähtenyt karkuun".
ja muutenkin, tuossa rangaistaan sitä joka sitä vähiten sitä ansaitsee. kiusausta ei saisi KOSKAAN lopettaa siirtämällä KIUSATTU toiseen kouluun vaan toimenpiteiden TÄYTYY kohdistua KIUSAAJIIN!
 
vieras
Jos olisin sinä, Tuisku, menisin poliisilaitokselle, kertoisin kaiken, niin kiusaamisesta kuin rehtoristakin yms. ja pyytäisin poliiseja käymään luokassa kertomassa, että olisi aihetta nostaa syyte näitä lapsia kohtaan ja mitä siitä seuraa yms. Kunnon pelottelua kiusaajille! Tosin tämä pitäisi tehdä jokaisessa luokassa jo heti kun koulu alkaa.
 
Minä vaan
Lasteni entisessä koulussa rehtori sanoi aina koulun alkaessa vanhempainillassa, ettei kiusaamista hyväksytä. Ja se oli siinä. Kiusaamista oli ja on, mutta päasia ettei sitä hyväksytä. Kukaan ei kyllä asialle mitään tee. Rehtori itse harrastaa sitten ala-aste ikäisten lapsien itkettämistä huoneessaan, huutaa ja uhkailee. Jokunen vanhempi on yhteyttä häneen ottanut ja rehtori hymyilee ja yrittää vakuuttaa, että lapsi on käsittänyt asian väärin. Opettajien asennekin on sitten varmaan rehtorin ansiota, koska asioihin ei puututa eikä niitä hoideta. Tämä koulu oulussa ja mielenkiinnolla odotan sitä massiivista koulukompleksia, joka ritaharjuun nousee. Millaiset ongelmat on edessä, toivottavasti tuo kauhurehtori ei sinne ainakaan pääse. Kiusaaminen on valitettavasti ollut meilläkin tuttua, kahden kohdalla alkoi jo esikoulussa. Itse otin heti yhteyttä päiväkotiin ja sain onneksi lopetettua ainakin toisen kohdalla sen heti alkumetreille. Tämän tuoreimman tapauksen kanssa asian käsittely on vielä kesken.
 
vera
nyt vasta huomasin tämän viestiketjun.

Onneksi olet ottanut heti asian hoitaaksesi, etkä anna periksi vaikka rehtori ja opettaja asiaa vähättelevätkin.
Oikein teet, kun pyydät poikien vanhempiakin puhumaan. Voisi tulla tämän toisenkin kiusatun perhe, joten kaikiki puisivat tätä asiaa yhdessä ja poikien vanhemmat huomaisivat että pojat todella kiusaavat muita.

Kun minä olin pieni, minua kiusattiin jatkuvasti. Luokasta n.5 lasta. kukaan muukaan ei tosin aknssani leikkinyt. Minua heitettiin jääkimpaleilla, ja vaikka mitä. opettaja ja rehtori vähättelivät asiaa. Antoivat vain tunnin jälkiistuntoa kiusaajille ja homma oli muka sillä ok. Opettaja otti minua tukasta ja korvasta kiinni, koska olin pois koulusta pelon takia. Lähetti jopa terveydenhoitajan meille hakemaan minut, koska en ollut kipeä. - Näin siis täällä.
Oma äitini ei hyväksynyt tuota koulun tapaa, joten koska asioihin ei saatu muutosta, minä jäin kotiin. Koulussa minua oltiin kiusattu. Minun ei annettu vaihtaa kouluakaan.
Onneksi päästivät minut sentään luokalta vaikka poissaoloja tuli todella paljon.
 
kerranelämässä
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Kiitos tuestanne. Lisää kommentteja sopii antaa. :hug:
muistan itse kun olin koulukiusattu ala-asteella niin eipä opettajat siihen puuttuneet vaikka tiesivät asiasta....mulla oli paljon poissa oloja ja sitten kun palasin takaisin kouluun niin opettaja tuli parin kiusaajan kanssa oikein painostamaan minua että mikä sinulla oli ja paljonko sitä kuumetta sitten oli ja yms.yms. eli opettaja oli tavallaan niiden kiusaajien puolella.!ikuiset arvet se jättää ja ikinä se ei unohdu.nyt sitten pelkään kun oma tyttö alkaa olla siinä iässä että kouluun meno lähestyy että jos hänelle käy samoin.eli minun mielestä opettajat ei puutu asiaan vaikka tietäisi siitä!!!
 
vera
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olisin sinä, Tuisku, menisin poliisilaitokselle, kertoisin kaiken, niin kiusaamisesta kuin rehtoristakin yms. ja pyytäisin poliiseja käymään luokassa kertomassa, että olisi aihetta nostaa syyte näitä lapsia kohtaan ja mitä siitä seuraa yms. Kunnon pelottelua kiusaajille! Tosin tämä pitäisi tehdä jokaisessa luokassa jo heti kun koulu alkaa.
NÄIN TODELLAKIN KANNATTAISI TEHDÄ!
Tuo on mennyt jo niin rajuksi, että poliisiasian voisi tehdä.
 
Laittasin rehtorin tassa tiukille. Tietenkin poikien ja heidan vanhempiensa on asiasta puhuttava, mutta se etta rehtori otti tollasen kevyen kannan pahoinpitelyyn (mita muutakaan se on jos kivitellan ja lyodaan mustelmille), on aika uskomatonta.

Ottaisin johonkin korkeampaan tahoon yhteytta jos sellaista kaytosta hyvaksytaan koulussa tai koulumatkalla. Rehtorin tehtava on ottaa vastuu eika pakoilla sita!
 

Yhteistyössä