Koulu kyytien ylinopeudet!

Eskari vuoden katsoin hurjistuneena välinpitämätöntä toimintaa, kun poikani kaverit olivat kyydityksessä. Ylinopeutta, ylinopeutta ja ylinopeutta. Silloin asiaan jo hain apua muiden tienkäyttäjien turvallisuuden puolesta.

Nyt jututuin poikaani tuonutta kuskia, joka ei mielestään ajanut ylinopeutta.. murr. (Ajoin itse perästä, joten huomasin kuskin ajavan ylinopeutta. ) Mitä hittoa asialle teen? Miten saan välinpitämättömyyden loppumaan? Reissuvihkoon laitoin jo viestiä, mutten tiedä taitaako opettaja asialle mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ota yhteys kuntasi koulutoimistoon ja siellä henkilöön jonka vastuualueeseen kuuluvat koulukyyditykset.
Mitä hyötyä? Kesän aikana eivät toimittaneet meille kuuluvia papereita asian suhteen ja jouduin itse soittelemaan taksin perään. Sitten eivät neuvoneet että itse pitää hoitaa pojan nimi taksiluetteloon, jos meinas saada pojalle kyydin takas. Onneks oli kotiväkeä kattomassa perään ja poika pääs kyydissä kotiin. No eilen soitettua rehtorille, oli pahoillaan jo tapahtuneista töppäilyistä ja nyt vielä tää. Käsitys on ettei mitään apua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ota yhteys kuntasi koulutoimistoon ja siellä henkilöön jonka vastuualueeseen kuuluvat koulukyyditykset.
Mitä hyötyä? Kesän aikana eivät toimittaneet meille kuuluvia papereita asian suhteen ja jouduin itse soittelemaan taksin perään. Sitten eivät neuvoneet että itse pitää hoitaa pojan nimi taksiluetteloon, jos meinas saada pojalle kyydin takas. Onneks oli kotiväkeä kattomassa perään ja poika pääs kyydissä kotiin. No eilen soitettua rehtorille, oli pahoillaan jo tapahtuneista töppäilyistä ja nyt vielä tää. Käsitys on ettei mitään apua.
no sitten suoraan siihen taksifirmaan tms. joka kyydin järjestää.
 
Noh mun lasten koulumatkat on suuremmalta osin 80km/h pientä mutkaista hiekkatietä, joten tuskin ylinopeutta pystyvät ajamaan..., tosin hurauttavat taksit ja bussit sellaista haipakkaa, että silloin tällöin saa niitä ojasta poimia.
 
Mina
Sama tuli mieleen kuin kkklla, että mistä tiiät tän ylinopeuden tarkkaan? Autokoululla oli ihan uus Peugeot, siinä mittari kusetti 7km/h alle. Itellä suht vanha auto ja mittari väittää 10km/h alle.. Eli siis mittari näyttää 80km/h oikea nopeus 70km/h
 
Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Ja millä perusteella mielestäsi ajoi ylinopeutta? PerusyhCorolla tms siitä veikeä että nopeusmittari valehtelee.
Satuin ajamaan perästä. Harmi etten oo yh tai etten aja corollalla. Golffin mittari valehtelee alas päin nopeuden, ainakin radan nopeusnäytön mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HAHAAA:
Kyllä mua vituttas ottaa kyytiin penska, jonka vanhempi ajaa autolla perässä mittailemassa nopeutta... huh. paljos kaveri ajoi yli ??
No mutta jokainen ammattinsa valitsee ja jos ei pysty ammattiaan harjoittamaan lain puitteissa, ni kannattas vaihtaa alaa. Varsinkin, kun vastaa toisten lapsista!!
Mä en halua välittää omilleni enkä toistenkaan lapsille tätä välinpitämättömyys paskaa, joten omalla toiminnallani haluan vaikuttaa asiaan.
Jos ei pysty turvaavaan lapseni koulumatkaa, ni ennemmin hoidan sen itse!
 

Yhteistyössä