Koulu alkaa ja vanhemmat on heti väsyneitä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Aina se homma menee niin, että vaikka tietää miloin se arki iskee ja vaikka itsellä lomatkin menee ihan eri tahtiin ja oma arki on jo aikaa iskenyt niin silti jotenkin vaan 'lomailee' ja valvoo kunnes sitten se KOULU alkaa! No nyt se sitten alkoi. Olisi taas luullut, että se on se lapsi joka koulua käy, mutta mitä vielä! Minä laitan kouluvaatteita valmiiksi, pakkaan reppua, täytän lomakkeita, päällystän kirjoja, pesen pyykkiä, kirjoitan lappuja, laittelen herätyskelloja soimaan, soittelen aamulla varmistussoittoja töistä, että oletko herännyt jne. Ei siis riittänyt, että varustelin ajoissa ennen koulun alkua kaikki ne vaateostot, reppuostot, kynät, kumit, penaalit, lenkkarit, sadevaatteet jne.jne. Nyt viedään rahojen lisäks kaikki fyysiset ja henkisetkin voimavarat :D ja silti on se vaan niin hienoa kun koulut taas alkoi ja arki! :D :D :D Ja toi ryökäle lapsonen ei ole yhtään väsynyt vaan intoa piukassa, on se niin väärin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja sarppus:
Ihanaa ihanaa, että jollain ihan samat fiilikset kuin täällä, nytkin pitäisi kirjoja päällystää ja tehtäviä tarkistaa....koitetaan kestää :hug:

Ja mehän kestämme, kohta tämä sujuu rutiinilla.

kyllähän se raskasta on päällystää kirjoja... ;) Se on tälläista ulinaa kun nainen täyttää elämänsä lapsilla niin kyllähän tälläisetkin asiat tuntuvat mainitsemisen arvoisilta...

mä inhoon kirjojen pääällystämistä. Sinällään onni, että lukukirjoja kierrätetään, vaikka laps saakin paskan piirretyn kuluneen kirjan (mikä on kurjaa. ) niin onnekkaasti ne on enimmäkseen päällystettyjä. Toi on ainoa mistä mä stressaan.
ha treenikyydeistä esikoiselle klo 21 jälkeen, silloin pienempien pitäs päästä nukkuun, mutta pakko ottaa ne mukaan jos mies iltavuorossa. ...

Oikeestiko tämmösestä aikuiset valittaa? Vai että kirjoja PITÄISI päällystää ja tehtäviä PITÄISI tarkastaa ym. Siis häh, sehän on jokaisen vanhemman VELVOLLISUUS eikä mikään pakkohomma mistä sitten naristaan kun on niin kauheeta ja rasittavaa ja sitä sun tätä. Ihan ihme touhua nykypäivänä! Kaikesta tarvii valittaa vaikka ne lapset on ihan tietosesti hankittu ja varmasti oltu tietosia mitä kaikkea siinä vuosien varrella siihen lapsiperhe elämään sisältyy, esim juuri nuo kouluun menot ymt. Johan siinä lapsikin tuntis itsensä vain suureksi vaivaksi kaikille, jos aikuisten kaikki puheet ja tunteet tietäisi :/
nyt tsemppiä vaan kaikille, nautitaan niistä lapsista, ne kun kasvaa niin nopeasti ja sitten muistellaan kaikkea kivaa haikeana!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeestiko tämmösestä aikuiset valittaa? Vai että kirjoja PITÄISI päällystää ja tehtäviä PITÄISI tarkastaa ym. Siis häh, sehän on jokaisen vanhemman VELVOLLISUUS eikä mikään pakkohomma mistä sitten naristaan kun on niin kauheeta ja rasittavaa ja sitä sun tätä. Ihan ihme touhua nykypäivänä! Kaikesta tarvii valittaa vaikka ne lapset on ihan tietosesti hankittu ja varmasti oltu tietosia mitä kaikkea siinä vuosien varrella siihen lapsiperhe elämään sisältyy, esim juuri nuo kouluun menot ymt. Johan siinä lapsikin tuntis itsensä vain suureksi vaivaksi kaikille, jos aikuisten kaikki puheet ja tunteet tietäisi :/
nyt tsemppiä vaan kaikille, nautitaan niistä lapsista, ne kun kasvaa niin nopeasti ja sitten muistellaan kaikkea kivaa haikeana!!

Ei kyllä ihan varmastikaan kukaan lapseton ihminen ole oikeasti tietoinen mitä vanhemmuus on. Hankki lapsia sitten tietoisesti tai ei :D :D Sulle nyt asian pointti ei oikein auennut ollenkaan, mutta eipä siinä mitään :D :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Heh heh, ja kun olet kerran ne lapset hankkinu niin älä koskaa ole surullinen,aina iloinen, nauravainen kun tiesit, mitä lasten kanssa tuleeman pitää. toi on niin naurettavaa lässytystä et hohhoijaa.

Tuttua. Niin kauan kun on lapset koulua käyneet, olen kesälomista nauttinut sydämmenkyllyydeltä. Me vedettiin kesäloma ihan loppuunasti ajattelematta koulua ja vasta eilen illalla, kun kympinaikaan saavuttiin reissusta kotiin, pengottiin viimevuotiset reput kaapeista ja jo viimetalvena ostetut kynät paketeista, vaatteiksikin riitti ne kesäiset shrtsit ja t-paidat onneksi vielä.

musta on ihanaa päällystää kirjoja, katella lasten kanssa uusia koulukirjoja jne. en osaa ressata sellaista.

meillä päälle tulee vielä lasten harrastukset joita on 4krt/vkossa. kiirettä siis pitää mutta mä nautin siitä. musta on ihan kamalaa ajatella kuinka tyhjää tulee sitten joskus olemaan kun tätä ei enää ole.

Ihan justiinsa niinku minäki ajattelen :D On ollu hommaa parina päivänä taas ihan eri tavalla kun lomalla. Ja vaikka mä olen vielä itse viikon lomalla niin tuntuu että mullakin loma loppu...

Mutta kuten sanottu on kiva että arki taas alkoi.

Yhteistyössä