Koukussa osamaksuihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ssss

Vieras
Olen nyt muutaman vuoden tilaillut muutamista eri paikoista osamaksulla ja nyt haluaisin eroon näistä. Mutta tuntuu että miten koska lyhennän kuukausittain velkoja joten ei jää rahaa sitten ostaa muuten kuin noilla osamaksuilla!
Yhteensä eripaikoista minulla on velkaa noin 900 euroa. Onko muita joilla on suhteellisen paljon velkaa osamaksujen takia? Kokemuksia kaipailisin :)

[QUOTE="mievaan";27212161]Itsellä osamaksulla velkaa noin 500e... kun saan maksettua uudestaan en koskaan osta. Korot on perseestä ja ne erät vaan toistuu ja toistuu.[/QUOTE]

Näinpä! ja itselläni menee kuukaudessa noihin maksuihin melkein satanen, joten kyllä tympäsee..

Mulla on kans jotain nelisen sataa. Ottaa päähän, että piti mennä mitään osamaksuja ottamaan, mutta myöhäistä se nyt on pyllistää, kun pa*kat on housissa. Ei auta kun maksaa, mutta harmittaa, kun kyse ei kuitenkaan tuota suuremmasta summasta, ja senkin maksuun menee vaikka kuinka kauan...

No et vaan osta mitään osamaksulla etkä muutenkaan ennen kuin edelliset on maksettu pois. Tuskin sun ruokaa ja päivittäistavaroita on tarvinnut ostaa osamaksulla. Meillä oli joskus muutama osamaksu päällekäin ja se oli kyllä perseestä kun niihin meni iso raha joka kuukausi. Nykyään jos otetaan niin otetaan vain yksi kerrallaan sillai että tiedän ettei loppu summasta tuu ärsyttävän paljon per kuukausi. Yleensä kyllä säästän tarvittavat rahat etukäteen.

[QUOTE="vieras";27212188]Mulla on kans jotain nelisen sataa. Ottaa päähän, että piti mennä mitään osamaksuja ottamaan, mutta myöhäistä se nyt on pyllistää, kun pa*kat on housissa. Ei auta kun maksaa, mutta harmittaa, kun kyse ei kuitenkaan tuota suuremmasta summasta, ja senkin maksuun menee vaikka kuinka kauan...[/QUOTE]

Ostitko jotain todella tarpeellista vai jotain kivaa huvin vuoksi?

Itse olen shoppailut vaatteita, meikkejä ja muuta ei niin tärkeää.. Olen opiskelija joten ei todellakaan ole varaa maksaa velkoja parissa kuukaudessa pois :/

Olen kyllä sitä mieltä että osamaksujen ikäraja pitäisi nostaa jokaisessa paikassa 20 vuoteen! Moni 18 vuotias ei oikeasti tajua, en itsekkään tajunnut sillon..
Ensin oli yksi lasku, sitten toinen ja sitten velkaa jo satoja euroja..

Ostitko jotain todella tarpeellista vai jotain kivaa huvin vuoksi?

Itse olen shoppailut vaatteita, meikkejä ja muuta ei niin tärkeää.. Olen opiskelija joten ei todellakaan ole varaa maksaa velkoja parissa kuukaudessa pois :/

No en mitään elintärkeää, vaatteita ja lakanoita lähinnä. Ja mä oon yleensä järkevä rahankäyttäjä, tiesin kyllä todellakin etukäteen, ettei osamaksulla pitäis mitään ostaa ja silti tilanne on nyt tämä. No eipä tarvi tehdä samaa virhettä toiste :D

[QUOTE="vieras";27212273]No en mitään elintärkeää, vaatteita ja lakanoita lähinnä. Ja mä oon yleensä järkevä rahankäyttäjä, tiesin kyllä todellakin etukäteen, ettei osamaksulla pitäis mitään ostaa ja silti tilanne on nyt tämä. No eipä tarvi tehdä samaa virhettä toiste :D[/QUOTE]

Itsekkin pidän itseäni fiksuna rahankäyttäjänä, tai ainakin pidin.. Opintolainaakaan en ottanut vaikka kuinka olisi ollut tarvis ja ikinä en halua keneltäkään ottaa lainaan rahaa vaan mieluummin kituuttelen.. nyt sitten oon tälläisessä sopassa!
Mutta ainakin opin virheistäni :) voi että olen iloinen kun saan maksettua kaikki pois!

Mäkin olen vähän hurahtanut... tosin olen kyllä töissäkäyvä ja maksujen kanssa ei sillai ole ollut ongelmia, mutta vähän harmittaa kun palkasta menee sit aina aimo osa niihin osamaksuihin eikä muuhun shoppailuun jää rahaa :D nyt viime kuukausina mäkin olen ottanut uuden linjan enkä ole ostanut netistä mitään enkä muutenkaan osamaksulla, joulukuuhun mennessä maksan kaikki pois, osan maksan veronpalautuksilla. Muutenkin ajattelin rajoittaa shoppailua, olen vähän niinkuin kyllästynyt siihen ja tavaramäärään. Olen myynyt kaiken ylimääräisen roinan pois. Puhdistavaa!

Mie olen ostanut osamaksulla isompia juttuja, ja periaatteena on ollut maksaa aina edellinen pois, ennen kuin olen ostanut uutta. Silleen on saatu hankittua paljon hyvää meidän perheeseen. Mutta yhtä aikaa ei kannata olla monta, koska silloin ajautuu vaikeuksiin.

Kyllä se yleensä tulee silti edullisemmaksi maksaa vain yhtä rahoitusta pois, niissä kun on aina ne kertakulutkin.

Ap:lle sanoisin että nyt jätät kaikki osamaksut jatkossa väliin ja makselet ne vanhat pois. Onneksi summa nyt ei ole mikään mahdoton, kunhan et osta nyt mitään enää velaksi. Ostat vaan sen mihin rahat riittää.

No mulla on osamaksuja, mutta ei todellakaan ole ollut varaa ostaa tiettaria tuosta noin vaan. Ei tee tiukkaakaan maksella takasin, kun siihen on asennoitunut. Aina kun yksi osamaksu loppuu, toinen alkaa. Jotain kalliimpaa tarvii koko ajan hankkia.

Tunnen yhden aloittelevan äidin, joka otti uudet isot telkkarit, sohvat, keittiönpöydät, tietokoneet ja järkkärikamerat osamaksulla samoihin aikoihin ja jätti kaikki maksamatta ekoista eristä lähtien. Jätti myös nettilaskut, puhelinlaskut ja jopa lapsen hoitomaksut maksamatta, ja tietty vuokrat. Luottotiedothan siinä meni ja nyt reilusti yli 40 000e ulosotossa. Ikää 22v. Läks muuten äijä ja otti lapsen mukaansa. Mut tais äiti olla vaan tyytyväinen kun ilmoitti että haluaa nähdä lastansa vain jokatoinen viikonloppu, koska "hänellä on muutakin tekemistä". : /

En nyt tiiä liittyykö tää tähän mitenkään, mutta tää nyt oli tälläin surullinen esimerkki tyhmästä päästä ja osamaksuhelvetistä..

Itselleni kertyy varmaan n. 150e kuussa pelkkiin osamaksulaskuihin, mut mielummin ostan tietokoneen ja sitä maksan puolivuotta kun että maksan sen samantien ja ollaan syömättä kuukausi.. :cool:

Yhteistyössä