Kotona synnytyksen käynnistyttyä

Kysymys voi vaikuttaa hiukan hölmöltä, mutta mitä olette tehneet kotona synnytyksen käynnistyttyä ennen sairaalaan lähtöä?
Miten olette lievittäneet kipua?
Entä tehneet supistusten välit?

Niin ja kuinka kauan olette olleet kotona ennen sairaalaan lähtöä?

=) :flower:

Arjaana 38+1

Ensimmäisen kohdalla kerkesin reilun tunnin tuskailemaan kotona. Asentoja vain vaihtelin ja laskin supistusten välejä. Muiden kanssa on tullut lähdettyä heti sairaalaan. On tullut niin kipeinä heti supistukset.

Sulla on ap hieno laskettu aika, meidän hääpäivä :D <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 23:28 Äitti-83 kirjoitti:
Ensimmäisen kohdalla kerkesin reilun tunnin tuskailemaan kotona. Asentoja vain vaihtelin ja laskin supistusten välejä. Muiden kanssa on tullut lähdettyä heti sairaalaan. On tullut niin kipeinä heti supistukset.

Sulla on ap hieno laskettu aika, meidän hääpäivä :D
Eihän sitä huonona päivänä lapsen kannata syntyäkään! ;) :D

Olin vuorokauden kotona siitä kun kipeet säännölliset supistukset alkoi. Tosin ne harveni n. 15-20 minuuttiin muutaman tunnin ajaksi. Illalla kun alkoi, mies nukkui, minä jokusen tunnin sängyssä vielä. Sitten käveleksin ympäri, keinuttelin ja pyörittelin lantiota, istuin keinutuolissa, otin selälle lämmintä suihkua. Niin, ja luin Aku Ankkoja :) Laitokselle soitin kahteen kertaan että lähdenkö vai enkö.

Olin kotona kuutisen tuntia säännöllisten supistusten alkamisesta. Synnytys merkitty alkaneeksi 20.30, sairaalaan noin klo 3 yöllä. Kynttilänvaloa, tuoksulyhty, supistusten välit lepäsin sohvalla ja supistusten tullessa nousin ylös. Liikkeellä oli helpompi olla. Lauloin matalaa aa-vokaalia supistusten ajan. Lämmin kaurapussi oli myös apuna. Sairaalaan mennessä 3cm auki, eikä kivut olleet kovin pahat.

Myös edellisenä yönä valvoin säännöllisten supistusten kanssa useamman tunnin, mutta ne laantuivat päivän ajaksi.

Niin, vauva syntyi rv 41+5.

mullao li viikkoja 38+2 ja heräsin 1.6 aamulla klo 6 mahakipuihin..nukuin siinä vielä tunnin verran ja kivut jatkuivat.menin sitten puoli 9 neuvolaan kun oli aika..kivut oli jo sellasia että tulivat 5min välein.sairaalassa olin 9 jälkeen ja poika syntyi 11;09. nyt pääsin suht helpolla avautumisvaiheella verraten noihin edellisiin..kipua lievitin ainoostaa lekurissa ilokaasulla..

Yhteistyössä