Ä
äsh!
Vieras
No niin. Kerrostaloasunto ostettu 2000-luvun alussa ja viime vuosina lapset sairastelleet paljon. 2011 korjattiin kylpyhuoneen rakennusvirhe, joka oli aiheuttanut kosteutta. Se kuivattiin ja tehtiin koko kylppäri uusiksi katosta lattiaan. Lapset oli hetken oireettomia, viime syksynä sairastelu alkoi uudelleen. Myös minä olen ollut kipeä. Isännöitsijä suostui vihdoin ja viimein tutkimuksiin, sisäilmaa tutkittiin viikko jollain putkella ja kosteutta mittailtiin sieltä täältä. Sisäilmasta löytyi jotain häikkää, kosteutta ei ollut missään, mutta jotain muitakin näytteitä otettettiin ja niissä oli jotain. Nyt kuulemma tutkitaan vielä tarkemmin tilannetta.
Mutta mitä nyt tapahtuu? Kukaan ei ole kertonut mitään mitä tehdään, mitä pitäisi tehdä ja mikä olisi suositeltavaa. Olen itkenyt silmät päästäni toisaalta onnesta, kun vihdoin jotain tapahtuu ja asia ehkä voidaan saada päätöksen, toisaalta kauhusta. Kuka tällaisen asunnon enää ostaa, jos täällä on ollut hometta? Meillä on velkaa asunnosta vielä vaikka kuinka paljon. Mihin me mennään asumaan, mitä tapahtuu tavaroille, apua, osaako kukaan kertoa?
Mutta mitä nyt tapahtuu? Kukaan ei ole kertonut mitään mitä tehdään, mitä pitäisi tehdä ja mikä olisi suositeltavaa. Olen itkenyt silmät päästäni toisaalta onnesta, kun vihdoin jotain tapahtuu ja asia ehkä voidaan saada päätöksen, toisaalta kauhusta. Kuka tällaisen asunnon enää ostaa, jos täällä on ollut hometta? Meillä on velkaa asunnosta vielä vaikka kuinka paljon. Mihin me mennään asumaan, mitä tapahtuu tavaroille, apua, osaako kukaan kertoa?