Kotkan neuvola

• Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti
"pelokas"
Karhulassa eli Toivelinnan äitiysneuvola, onko siellä mukava lääkäri? Olen vasta muuttanut tännepäin, ja edellisellä paikkakunnalla huonoja kokemuksia neuvolan lääkäristä...

"öö"
Itse olen käynyt vain lasten neuvolassa siellä, joten kokemusta äitiyspuolesta ei ole. Mutta kaikki siellä tapaamani lääkärit ja hoitajat olivat hyvin mukavia :) Itse siirryn kans kohta toivelinnan äitiyspuolelle, kunhan muutto on selvä.

"pelokas"
[QUOTE="öö";22655364]Itse olen käynyt vain lasten neuvolassa siellä, joten kokemusta äitiyspuolesta ei ole. Mutta kaikki siellä tapaamani lääkärit ja hoitajat olivat hyvin mukavia :) Itse siirryn kans kohta toivelinnan äitiyspuolelle, kunhan muutto on selvä.[/QUOTE]

Kiva kuulla. :)

"Anne"
Muut kivoja paitsi odotus ja lastenneuvolan terkka(?) joka on semmoinen vanha ja harmaa kääpä.
Ainakin minua kohtaan oli ylimielinen, ei kuunnellut huoltani vaan jyräsi vaikka olin oikeassa.

kohta neljän äiti
Ainakin minusta lääkäri on kiva, jos on edelleen sama kuin oli pari viikkoa sitten. Joskus vaihtelevat useastikin, mutta aina kyllä ollut tosi kivoja ja mulla noita lääkärikäyntejä on kertynyt neljässä raskaudessa (nytkin ns ylimääräisiä käyntejä jo 4 takana) :)

Tervetuloa karhulaan :) (kuka terkkari sulla on...)

"pelokas"
Alkuperäinen kirjoittaja kohta neljän äiti;22655426:
Ainakin minusta lääkäri on kiva, jos on edelleen sama kuin oli pari viikkoa sitten. Joskus vaihtelevat useastikin, mutta aina kyllä ollut tosi kivoja ja mulla noita lääkärikäyntejä on kertynyt neljässä raskaudessa (nytkin ns ylimääräisiä käyntejä jo 4 takana) :)

Tervetuloa karhulaan :) (kuka terkkari sulla on...)
Kiitos. :) Terkkari on Eeva Suomalainen. Onko hän mukava?

"pelokas"
[QUOTE="Anne";22655422]Muut kivoja paitsi odotus ja lastenneuvolan terkka(?) joka on semmoinen vanha ja harmaa kääpä.
Ainakin minua kohtaan oli ylimielinen, ei kuunnellut huoltani vaan jyräsi vaikka olin oikeassa.[/QUOTE]

Hui, kuulostaa tosi ikävältä. Mulla terkkareista tähän mennässä vain hyvää kokemusta...

kohta neljän äiti
[QUOTE="pelokas";22655463]Kiitos. :) Terkkari on Eeva Suomalainen. Onko hän mukava?[/QUOTE]

Eeva oli mulla kaksi keskimmäistä raskautta, ekassa olin eri neuvolan asiakas ja nyt vaihtui muuton takia. Mutta Eeva on hirmu kiva tyyppi, sillä on hassu puhetapa mutta mahtava jalatmaassa asenne! Ei turhia jeesustele ja sille on helppo jutella. On oikea konkari, joten sen kanssa on kyllä hyvissä käsissä!!! Asutaan muuten melkolailla lähekkäin, kun tiedän Eevan alueen ;)

"Anne"
[QUOTE="pelokas";22655484]Hui, kuulostaa tosi ikävältä. Mulla terkkareista tähän mennässä vain hyvää kokemusta...[/QUOTE]

No ehkä se johtui tilanteesta tai minusta tai huonosta päivästä. Minulle vain aika huono kokemus kun seuraukset olisivat voineet olla huonot. Juuri ennen laskettua aikaa olin edelleen sitä mieltä ettei lapsi ole oikein päin vaikka muka pää löytynyt alhaalta koko raskauden. Ihan selvästi oli kuitenkin kallo kylkiluitteni alla. Kuulemma olin vain höpsö ja halusin ylimääräisiin ultriin niin kuin kaikki odottajat. Sanoi olevansa oikeassa että lapsi on pää alaspäin ja kaikki hyvin jos navastani kuuluu syke. Kuuluihan sieltä. Onneksi sain puhuttua toisen terkkarin kanssa vielä ja sain lähetteen koksille ultraan-> lapsi perätilassa napanuora kaulanympärillä, vähän lapsivettä eikä tilaa kääntöyritykselle enää kaksi päivää ennen laskettua eikä aikaa lantiokuvauksiin .

"asiakas"
Alkuperäinen kirjoittaja kohta neljän äiti;22655528:
Eeva oli mulla kaksi keskimmäistä raskautta, ekassa olin eri neuvolan asiakas ja nyt vaihtui muuton takia. Mutta Eeva on hirmu kiva tyyppi, sillä on hassu puhetapa mutta mahtava jalatmaassa asenne! Ei turhia jeesustele ja sille on helppo jutella. On oikea konkari, joten sen kanssa on kyllä hyvissä käsissä!!! Asutaan muuten melkolailla lähekkäin, kun tiedän Eevan alueen ;)
Tähän peesiä!!!

"pelokas"
Alkuperäinen kirjoittaja kohta neljän äiti;22655528:
Tosi kiva kuulla! :) Puhelimessa kun varasin aikaa hän kuulosti vähän "määräilevältä" joten rauhoittavaa kuulla että on tuollainen mukava tyyppi. :D Hih, ehkäpä me törmätään jossain kun asutaan kerran lähekkäin. :)

"pelokas"
[QUOTE="Anne";22655558]No ehkä se johtui tilanteesta tai minusta tai huonosta päivästä. Minulle vain aika huono kokemus kun seuraukset olisivat voineet olla huonot. Juuri ennen laskettua aikaa olin edelleen sitä mieltä ettei lapsi ole oikein päin vaikka muka pää löytynyt alhaalta koko raskauden. Ihan selvästi oli kuitenkin kallo kylkiluitteni alla. Kuulemma olin vain höpsö ja halusin ylimääräisiin ultriin niin kuin kaikki odottajat. Sanoi olevansa oikeassa että lapsi on pää alaspäin ja kaikki hyvin jos navastani kuuluu syke. Kuuluihan sieltä. Onneksi sain puhuttua toisen terkkarin kanssa vielä ja sain lähetteen koksille ultraan-> lapsi perätilassa napanuora kaulanympärillä, vähän lapsivettä eikä tilaa kääntöyritykselle enää kaksi päivää ennen laskettua eikä aikaa lantiokuvauksiin .[/QUOTE]

Huh. Hyvä että sä uskoit itseesi ja se toinen terkkari uskoi sua!

[QUOTE="mandy";22655873]ziis se mieslääkäri on gauhee :p[/QUOTE]

No mulle ei ole osunut äitiysneuvolassa mieslääkäriä nyt kolmessa raskaudessa, kertaakaan en ole nähnyt miestä siellä. Ja ainakaan nyt ei ole miestä. Joten ei sen puoleen varmaan huolta. Lastenneuvolassa on parikin miestä ollut, molemmat tosi kivoja ja asiansa osaavia.

Kalde oli aikanaan länsikotkan puolella mun neuvolan lääkäri ja siinä kohtaa kyllä oli olo, että olen ihan väärissä käsissä, ihan kauhea kokemus!

[QUOTE="pelokas";22655617]Tosi kiva kuulla! :) Puhelimessa kun varasin aikaa hän kuulosti vähän "määräilevältä" joten rauhoittavaa kuulla että on tuollainen mukava tyyppi. :D Hih, ehkäpä me törmätään jossain kun asutaan kerran lähekkäin. :)[/QUOTE]

No Eeva on sellainen napakka, kuviot on selvät ja tykkään just siitä ettei turhia jahkaile. Kun kerran osaa niin eipä sitä tarvi sitten hyssytellä :) Hyvissä käsissä olet! Eevahan on prätkämimmi, ei mikään tusinatuija!

[QUOTE="mandy";22655994]jep sitä kaldee mä tarkotinki. :p mä luulin et se juippi olis karhulassaki taiii sit halusin vaa pelotella... ;) eix se ookkaa joka paikas kotkaa kiusaamaz naisii? :p[/QUOTE]

Ei se taida enää kiusata edes länsikotkan odottajia. Muistan ikuisesti kuinka kiire sillä oli, hyvä kun ei sukkahousujen läpi alatutkimusta tehny ja heittäny ulos kalsarisilleen. Vanhempi väki rakastaa Yrjö-setää, mut mulle se on punainen vaate. Arvaas vaan olenko katkera, että kotkansaarelaisilla on neuvolanlääkärinä itse Jan Appelberg :p

Viimeksi muokattu:
"pelokas"
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;22655928:
No Eeva on sellainen napakka, kuviot on selvät ja tykkään just siitä ettei turhia jahkaile. Kun kerran osaa niin eipä sitä tarvi sitten hyssytellä :) Hyvissä käsissä olet! Eevahan on prätkämimmi, ei mikään tusinatuija!
Unelmien terkkari. :D Kohta mä menen luottavaisella mielellä Eevaa tapaamaan! :)

"mandy"
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;22656026:
Ei se taida enää kiusata edes länsikotkan odottajia. Muistan ikuisesti kuinka kiire sillä oli, hyvä kun ei sukkahousujen läpi alatutkimusta tehny ja heittäny ulos kalsarisilleen. Vanhempi väki rakastaa Yrjö-setää, mut mulle se on punainen vaate. Arvaas vaan olenko katkera, että kotkansaarelaisilla on neuvolanlääkärinä itse Jan Appelberg :p
onks se appeliberggi herkku? :p

[QUOTE="mandy";22656104]onks se appeliberggi herkku? :p[/QUOTE]

Voi elämä... ei ole herkku, vaan yksi suomen parhaita gynekologeja. Sillä on suosittu yksityisvastaanottokin. Joku aika sitten oli telkkarissa elämästään kertovassa ohjelmassa. Se on tosi mukava, sympaattinen ja ehdoton asiantuntija, etenkin kun vertaa sitten Y. Kalden tyyppiseen pösilöön.

"mandy"
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;22656166:
Voi elämä... ei ole herkku, vaan yksi suomen parhaita gynekologeja. Sillä on suosittu yksityisvastaanottokin. Joku aika sitten oli telkkarissa elämästään kertovassa ohjelmassa. Se on tosi mukava, sympaattinen ja ehdoton asiantuntija, etenkin kun vertaa sitten Y. Kalden tyyppiseen pösilöön.
ziis hyvä mieslääkäri on herkku. :p Appeliberg vaikuttas siltä sun kuvaukses perusteella. :p mageeta. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;22656166:
Appelberg on loistava. :) On ollut myös Kotkansaaren neuvolassa, kiva että neuvolat joutuvat ostamaan yksityiseltä. :D

Appelberg on loistava. :) On ollut myös Kotkansaaren neuvolassa, kiva että neuvolat joutuvat ostamaan yksityiseltä. :D
No tavallaanhan neuvola ei joudu ostamaan yksityiselta, vaan Jan on pitänyt paikkansa siellä vaikka on perustanut praktiikan. Ensin siis on ollut jo kaupungin ja koks:n palveluksessa, ennenkuin lähti yksityiseksi. Mutta tosiaankin on huippu lääkäri!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;22656265:
No tavallaanhan neuvola ei joudu ostamaan yksityiselta, vaan Jan on pitänyt paikkansa siellä vaikka on perustanut praktiikan. Ensin siis on ollut jo kaupungin ja koks:n palveluksessa, ennenkuin lähti yksityiseksi. Mutta tosiaankin on huippu lääkäri!!
Mulle joku hoitaja sanoi, että ostavat sen palveluita, onkos sitten omiaan puhunut... :D Mutta juu, on mukava, hauska ja ammattitaitoinen.

Yhteistyössä