Kotivakuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotivakuutus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotivakuutus

Vieras
Mistä saa kotivakuutuksen kun luottotiedot menneet...
Itsehän tätä en ole aiheuttanut mutta sillähän ei ole mitään merkitystä.

Kertoisitteko vinkkejä?

Kaikkien vakuutusyhtiöiden pitää antaa kotivakuutus myös luottotiedottomalle. Ainoastaan eka vuosi pitää maksaa etukäteen.

Ihan tosi? Kysyin pohjolasta, ja heiltä tuli ensin mukava vastaus, sit tokas että eihän sulla olekaan luottotietoja... Olen joskus kuullut, että voi maksaa vuoden etukäteen, ja nyt sinäkin niin sanoit. Kysynpä heiltä uudelleen :)

Ihan tosi? Kysyin pohjolasta, ja heiltä tuli ensin mukava vastaus, sit tokas että eihän sulla olekaan luottotietoja... Olen joskus kuullut, että voi maksaa vuoden etukäteen, ja nyt sinäkin niin sanoit. Kysynpä heiltä uudelleen :)

juu, laki tuli voimaan (muistaakseni) vuoden vaihteessa. Laissa sanotaan että vammaisuus, luottotietojen menetys jne. ei saa olla este vakuutuksen myöntämiselle.

Kuluttajaviraston kanta on, että myös maksuhäiriömerkinnän omaaville on annettava kotivakuutus. Tämä ei ole laki. Ymmärrettävää on, että vakuutusyhtiön kannalta on riski vakuutuksen myöntämisessä, koska rahapulassa oleva tekee herkemmin vakuutuspetoksen ongelmissaan ja hankkii rahaa vakuutuspetoksella. Ja toisaalltaitsehän kukaan ei ole mielestään aiheuttanut masushäiriömerkintää vaan se v-mäinen velkoja, jolle ollan velkaa.

Täh. Ainahan vakuutukset maksetaan etukäteen. Se nyt ois kumma jos joku haluis maksaa vakuutukset jälkikäteen. Paitsi siinä tapauksessa jos on jo käynyt joku haaveri :)

Mutta. Älä ota Pohjolasta, hyvä ihminen. Älä myöskään Tapiolasta, Fenniasta tai Ifistä.

Kiitos vastauksistanne. Tämä aukaisi silmäni. Ja itse normaalina kansalaisena, hyvänä ihmisenä uskon ettei kukaan tahallaan tekisi ns. petoksia vakuutusyhtiöille. :( Luottotiedot meni exmiehen takia ja sille ei voi mitään muuta kuin maksella itse pois. Toivottavasti saan vakuutuksen.

[QUOTE="heh";27264276]Täh. Ainahan vakuutukset maksetaan etukäteen. Se nyt ois kumma jos joku haluis maksaa vakuutukset jälkikäteen. Paitsi siinä tapauksessa jos on jo käynyt joku haaveri :)

Mutta. Älä ota Pohjolasta, hyvä ihminen. Älä myöskään Tapiolasta, Fenniasta tai Ifistä.[/QUOTE]

Siis mistä kannattaa ottaa? Minulla ei ole vakuutuksia nyt missään.. Auto on mieheni nimissä joten hän keskittää ifiin.

Hyvä vakuutustapa
Asiakkaita ei saa ilman hyväksyttävää syytä kohdella eri tavoin ja jos ei ole velkaa kyseiselle vakuutusyhtiölle, niin vakuutus tulisi myöntää. Käytännössä voivat vaatia etumaksua.

Hyvä vakuutustapa on vakuutusyhtiölain (1062/1979 ) käsite, jota käytetään vakiintuneesti vakuutusalalla. Hyvä vakuutustapa tarkoittaa sitä, että toiminnan ja päätöksenteon vakuutusalalla tulee olla muodollisesti lainmukaista ja sen lisäksi myös eettisesti kestävää, kohtuullista ja oikeudenmukaista. Hyvää vakuutustapaa ei voida asian luonteen vuoksi määritellä täsmällisesti, mutta esimerkiksi Suomen Vakuutusyhtiöiden Keskusliiton (nykyisin Finanssialan Keskusliitto) hallituksen 10.6.2002 hyväksymissä kuluttajien vapaaehtoisia vakuutuksia koskevissa vastuunvalinnan yleisissä periaatteissa linjataan hyvää vakuutustapaa. Periaatteiden mukaan vakuutusyhtiön syy kieltäytyä vakuutussopimuksen tekemisestä voi liittyä joko vakuutettavaan riskiin tai asiakkaaseen.

Pohjolasta en itse ottaisi, mutta if:stä ja Tapiola:sta on vain hyiä kokemuksia. :)

Hoidan työssäni ihmisten raha-asioita ja itsekin on tullut selvitettyä vakuutusasioita. Pahimmat ovat Pohjola ja Tapiola. Niissä on vaikeuksia saada ehtojen mukaisia korvauksia. Fenniassa ja Ifissä puolestaan on huonot ehdot. Ei noita paljon jää. Pohjantähti on ainakin hyvä, muista en tiedä (Aktia?) Turva on jollain tavalla tekemisissä Tapiolan kanssa joten sieltäkään en ottaisi.

Yhteistyössä