kotiutumisvaatteet kesällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *tähti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

*tähti*

Vieras
Hei! Millaisia kotiutumisvaatteita olette varanneet vauvalle näin kesäaikaan? Itse tässä pakkailen kotiutumiskassia ja vähän mietityttää tuleeko pakattua liikaa/liian vähän. Olen varannut vauvalle pitkähihaisen bodyn, potkarit ja villasukat + äitiyspakkauksen narumyssyn. Pitäisikö vauvalle varata mukaan vielä joku haalari tai villapuku? Onko pakkauksen vanupuku jo liian paksu vaate? Vai pärjääkö vauva näin lämpimillä keleillä pelkästään potkareilla ja bodylla automatkan kotiin?

Ei kai siitä haittaakaan ole jos laitat kassiin esim. villapuvun. Säät voivat vaihdella näin kesällä yllättäen, eikä silloin välttämättä ole lämmintä ja hellettä kun kotiudutte sairaalasta. :)

Meillä oli viime heinäkuussa (jolloin hellettä) mukana lyhythihainen body, ja velourhupparisetti sekä puuvillatöppöset ja -myssy. Päivä oli oikein lämmin, kun kotiuduttiin, joten mietin, että huppari saattoi olla liikaa, pitkähihainen body olisi ollut parempi vaihtis. Villapuku siihen säähän verraten olisi suunnattomasti liikaa, mutta onhan nämä kelit tänä vuonna vaihdelleet laidasta laitaan, joten ei se kassissasi varmaankaan liikaa paina, ota mukaan vain. Onnea synnytykseen!

että lasten lämmönsäätely ei toimi kumpaankaan suuntaan, eli vasta syntyneellä ei ole mitään keinoja vilentää itseään. Eli yli toppausta on syytä välttää ihan yhtä lailla kuin ali-pukemistakin.

En missään nimessä laittaisi villapukua saati sitten kevyttoppista vastasyntyneelle, varsinkin kun autolla kuljette kotiin, turvakaukalossa kun tuppaa lähes joka vauvalla tulemaan kuuma!

Onnea synnytykseen täältäkin!

Mulla parin viikon päästä la ja oon pakannu vauvalle kotivaatteiksi pitkähihaisen bodyn ja puolipotkarit sekä myssyn. Muuta en aio laittaa mikäli on helle. Otan kuitenkin varalta fleesepuvun mukaan JOS on raitis.

Itse laittaisin vaipan ja pitkähihaisen kietaisupodyn ja henkselipotkarit. Tarvittaessa ihan ohuen myssyn ja ohuet tumput. Olemattoman ohuen "peiton" voi laittaa ulkonaolon ajaksi sairaalasta autoon ja autosta kotiin. Yleensä vauvat kulkevat sylissä tai kaukalossa, joten siinäkin on aika lämmintä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jeps vanhempi..:
itse tykkäsin käyttää käännettäviä "tumpullisia" bodyjä ihan pienellä vauvalla.
Ne "tumpulliset" bodyt onkin aivan loistava keksintö. Itse en vain harmikseni löytänyt niitä silloin kun pirpana oli pieni vauva ja sitten virittelin niitä puuvillatumppuja käsiin ennen kuin sai kynnet leikata. Arvata saattaa, etteivät pysyneet kovin hyvin. Saako udella mistä olet ostanut kyseisiä bodyjä?

Uusimmat

Yhteistyössä