Kotityöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähtityttösein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tähtityttösein

Vieras
Teetkö sinä yksin kaikki kotityöt koska olet kotona vauvan kanssa, vai jaatteko kotityöt puoliksi..? Meillä tehdään aika hyvin puoliksi, ehkä mä vähän enemmän,mutta on päiviä et en saa mitään aikaseks, joten kun mies tulee kotiin töistä, se saattaa ottaa imurin käteen ja sen jälkeen alkaa laittaa ruokaa ja siivota keittiön...

Riippuu täysin päivästä. Teen sen minkä ehdin ja viitsin, loput jää. Joskus teen ne itse myöhemmin, joskus mies. Meillä ei ole ikinä tarvinut riidellä kotitöistä, ja ymmärrystä on riittänyt molemmin puolin myös siihen, että aina ei ehdi tai jaksa.

Kotimme on kuitenkin perussiisti ja viihtyisä, eli ilmeisesti aina jompikumpi ehtii ja jaksaa sen verran kuin tarviikin. :)

Meillä on ollut jo ennen vauvaa tietyt omat kotityöt. Mies siivoaa keittiön ja pesuhuoneen, tekee ruuat, käy kaupassa. Minä pyyhin pölyt, imuroin, pesen pyykit, vaihdan petivaatteet. Meillä on jaettu vanhempainvapaa, joten silloin kun toinen on vauvan kanssa kotona, tekee sen minkä pystyy, jaksaa tai viitsii. Yleensä viikonloppuna siivotaan yhdessä. Mutta se kumpi on kotona viikolla, pitää kodin perussiistinä.

Yhteistyössä