Kotitreenihaaste! Kaipaako kroppasi kiinteytystä?

"Sari"
Aamulla huomasin ilokseni, että pikkuherkutteluistani huolimatta vatsa on nyt litteämpi ja varsinkin kaikki ylävatsalihakset näkyvät jo selvästi. Alhaalla on vielä pieni röllykkä pilaamassa kokonaisuuden. Kyllä treeni alkaa tosiaan vaikuttaa. Jippii!!!

Saan tänään lainaksi 1,5 kg käsipainot (limupulloilla tehnyt tähän asti). Aloitan niillä 2-tason. Iltaan asti joutuu taas odottamaan ennen kuin pääsee treenaamaan.
 
Onnea hienosta saavutuksesta Sari :)
Eilisen Jutan ja puolen vuoden superdietit-jakson jälkeen tuli pieni masis. Se nainen oli yhtä pitkä kuin minä, eli 166 cm. Ja tavoitepaino oli jotakuinkin 52 kiloa.
Tottakai vertailu on mahdotonta,mutta oma 66 kiloa tuntuu todella isolta nyt...Eikä tipu millään..

No level 2 aloitettu tänään,ja hiki valui! :) mahtava tunne siis! Harvoin saan hikeä tippumaan :D
 
"Sari"
Onnea hienosta saavutuksesta Sari :)
Eilisen Jutan ja puolen vuoden superdietit-jakson jälkeen tuli pieni masis. Se nainen oli yhtä pitkä kuin minä, eli 166 cm. Ja tavoitepaino oli jotakuinkin 52 kiloa.
Tottakai vertailu on mahdotonta,mutta oma 66 kiloa tuntuu todella isolta nyt...Eikä tipu millään..

No level 2 aloitettu tänään,ja hiki valui! :) mahtava tunne siis! Harvoin saan hikeä tippumaan :D
Minä olen myös 166 cm ja tuo 52 kg olisi minulle aivan liian vähän. Aktiivikilpaurheiluaikoinani painoin välillä 56 kg ja jo silloin kaikki luut törröttivät. Ihanteellisin paino oli minulle 57 kg. Siihen pääsinkin viime kesänä hetkiseksi. Aloitin painon pudottamisen 64,5 kilosta. Kuntoilin hulluna ja vedin ruoat minimiin.
 
"Sari"
Tottakai me päästään kesäkuntoon.

1. päivä kakkostasosta tehty. Olin vähän pettynyt, kun vatsalihasliikkeitä oli niin vähän. Vai oliko niiden lankkuliikkeiden tarkoitus olla niitä. Ei ainakaan tuntunut missään. Hiki tuli huomattavasti enemmän kuin 1-tasossa ja syke oli varmasti korkeampi.
 
Siis voi Jumala tuota kakkostasoa :D Mulla meni koko treeni ihan plörinäksi.. Ensinnäkin oletin liikkeiden olevan yhtä simppeleitä kuin ykköstasolla, joten rupesin ilman ennakkovilkaisua suoraan vaan treenaamaan. Musta tuntui että liike ehti jo loppua ennen kuin älysin oikeasti mitä piti tehdä ja luultavasti toteutus oli vielä puolitiessään. Toisekseen mun täytyy raivata treenille lisätilaa! Siinähän heiluttiin vaikka mihinkä suuntaan ja huidoin tai potkin koko ajan jotain huonekalua. No hiki tuli kyllä ja käsipainot oli pakko heittää maahan ennen loppua.

Mulla on ollut toisesta jalasta kantapää ja toisesta "penikka" kipeänä pari päivää ja olen sinnillä tehnyt tuota ykköstasoa oletuksena, että kun liikkeet muuttuu, niin kivut häviää.. Nyt olen menossa ojasta allikkoon kun tuossa kakkostasossa on paljon enemmän pomppimista. Täytyy varmaan kaivaa lenkkarit esille ja kokeilla niiden kanssa tuota kakkosta, jos kärsisi vielä tehdä. Toisena vaihtoehtona ajattelin heti treenin jälkeen pitäväni parin päivän tauon ja käyväni kunnon hikilenkillä pyörällä, mutta nyt kun treenistä on muutama tunti ja jalat jo asettuneet, niin tekisi mieli jatkaa kuitenkin huomenna koska motivaatio on huipussaan.
 
Lisään vielä, että mun mitat on about 167cm ja 64 kg, tarkoituksena olisi jossain vaiheessa päästä raskautta edeltäneeseen lukemaan 57 kg. Mutta imetän vielä kaksosia (10kk ikäiset) ja olen ajatellut keskittyä syömispuoleen vasta imetyksen loputtua.. Jos sitä ennen saisin nyt motivoitua itseni liikkumaan säännöllisesti ja kohotettua kuntoa, niin veikkaan ruokavalion olevan sitten helpompi korjata. Eli yksi asia kerrallaan lähden kohti tavoitetta.
 
Sello harmaana
Level2 Day3. Kuolema korjaa.

Oli niin takkuinen treeni, syke nousi ihan pilviin, hartioita pakotti ja treenin jälkeen tärisin ja vapisin jonkun aikaa. Syömiset oli vähän huonolla tolalla kyllä ennen treeniä, että saattoi johtua siitäkin, mutta mietin jo, että pitäisin huomenna vapaapäivän tästä jumpasta ja kävisin vaikka kävelyllä tai jotain, jos ehdin illalla. Ei tunnu kivalta, jos kroppa menee ihan jumiin :(

Level ykkösessäkin mulla oli yksi välipäivä ja sen jälkeen sujui hienosti loppuun saakka.
On tämä kakkostaso kyllä rankka. En uskalla edes ajatella kolmosta :D
 
"Sari"
Punnitsin itseni iltalenkin jälkeen ja paino oli tippunut juuri ja juuri alle 60 kilon. Tosin veikkaan tuloksen johtuvan nestevajeesta, koska en ehtinyt päivän aikana juoda kovinkaan paljoa. Aamuisin en ole ehtinyt punnita itseäni, mutta pitää tehdä se viikonloppuna, kun ei ole kiire töihin, jotta olisi vertailukelpoinen aloituspainoni kanssa. Aloituspaino oli mulla 60,8 kg aamulla ilman vaatteita mitattuna, mutta iltaisin paino on ollut välillä jopa 62,4 kg.

Minullakin nuhantynkää alkamassa. Toivottavasti ei pahene tästä, jotta pystyy jatkamaan treeniä normaalisti.
 
Minä pidin eilen välipäivän. Aamulla särki päähän ja iltapäivä meni siivotessa, ruokaa laittaessa ja leipoessa.. illasta tuli sitten kylään kaksi pariskuntaa lapsineen ja meillä oli sitten talossa kuusi touhukasta 1-3 -vuotiasta (omia oli kaksi) :D Oli kyllä tosi ihanaa, mutta olin kyllä niin sippi sen härdellin jälkeen seitsemän maissa illalla, että sohvalta ylös nousukin oli liian vaikeaa saatikka ajatus treenin suorittamisesta. Toisaalta ihan hyvä, sillä vasempaan jalkaa ei vihlo nyt ollenkaan. Uskaltaa nyt siis tehdä liikkeet isosti.

No, nyt on tehty JM II 1/10 ja lankuista&kyykyistä day 11. Unohdin varoittaa etukäteen, että pari ekaa päivää kannattaa ihan perehtyä noiden liikkeiden oikeaan tekniikkaan ennen kuin antaa mennä täysillä. Silloin ei ainakaan riko itseään liikkeissä. Siihen kuitenkin jää vielä 8 päivää tehdä liikkeet täysillä. Parempi, että opettelee pari kolme päivää ja sitten tekee täysillä kahdeksan kuin että tekee kymmenen päivää pieleen ja epävarmasti.

Nenän päästä tippui hikitippa lopussa, mutta jotekin minä tykkään tämän kakkostason liikkeistä enemmän kuin ykkösestä. Kolmostason treeniä en ole nähnyt enkä halua vielä sitä ajatellakaan :D Mielenkiintoinen havainto tähän vielä, mutta minulla on tipahtanut paino 67,2 kg kun se maanantaina oli 68,2 kg. Edellisen treenin tein keskiviikkona aamulla, joten tulihan tähän väliä 48 tuntia. Eilenkin söin illalla pannaria ja herkkuja ja ruokaa yllin kyllin (sen takia kävin vaa'alla aamusta kun pelkäsin, että paino on noussut maanantaista). Oli iso yllätys nähdä oma paino. Olisiko nesteitä lähtenyt lihaksista liikkeelle tämän tauon aikana??

Mutta nyt pakkaamaan ja kohta anoppilaa kohden viikonlopun viettoon. Anoppilassa järkevä syöminen voi olla vähän hankalaa kun viljattomia vaihtoehtoja taitaa olla siellä vain kananmunat, porkkanat ja tomaatit :D :D Siellä leivotaan koko ajan jotain hyvää ja ruokavalio ei ole mitenkään terveellinen (saatikka jääkaapin sisältö). Sen kyllä näkee anopista ja appiukosta. Lapset ovat sokerihuurussa pari päivää, mutta ei käydä siellä kauhean usein kun matkaa on paljon. :D Ovat aivan ihania isovanhempia ja rakastavat lapsenlapsiaan valtavasti, joten en jaksa puuttua ruokailuun siellä niin kauheasti kun meillä kotona kuitenkin syödään järkevästi.

Rouva V: Voi harmi! Minuakin harmitti todella paljon joulukuussa kun jouduin jättämään haasteen kesken flunssan takia. Mutta turvallisempi on jättää kesken, sillä jos vaan jatkat niin paraneminen pitkittyy ja aina flunssissakin on jälkitaudin mahdollisuus. Oma veljeni oli kuukauden tehohoidossa kun ei malttanut levätä influenssan aikana (ja tästä syystä kehittyi jälkitauti).. alussa lääkärit ennustivat, että 80% todennäköisyydellä kuolee. Onneksi selvisi hengissä, vaikka pientä vaivaa kyseisestä elämänjaksosta jäi muistuttamaan tapahtumasta koko loppuelämäksi.

Parin viikon päästä aloitetaan sitten huhtikuun merkeissä uutta treeniä tällä porukalla, joten voithan tulla sitten siihen mukaan, jos ei kiinnosta aloittaa JM:n treeniä alusta. :)
 
Viimeksi muokattu:
"Sari"
Treeni vedetty. Toinen päivä taso kakkosta. Laittoi kunnolla puuskuttamaan lopussa ja hikeä pukkaa. Kyykyt ja lankut vielä tekemättä. Lapsen treenien aikana ajattelin käydä vielä lenkillä.
 
Täällä myös edelleen menossa mukana :wave:

Toinen päivä kakkostreeniä takana. En tykkää niistä lattialla tehtävistä haarahyppelyistä, kun mulla koko ajan kengät luistaa, mut muuten ihan kiva treeni. (Mulla alkoikin jo kyllästyttää se ykkönen :xmas:)
Tein tänään 110 kyykkyäkin, koska mulla jäi tossa yks päivä treeni kokonaan välistä... mut just huomasin, että enhän mää nyt sitte tänään muistanut tehdä sitä lankkua ollenkaan :whistle: Voisin tehdä huomenna tuplana...
 
Pari kiireistä välipäivää takana, ja 9.päivässä vasta menossa level 1:stä...kropassa aavistuksen jo muutosta peilistä katsoessa, tai sit mä vaan kuvittelen...:) Maha ei päivän aikana pullahtaa niin isoksi.
 
"Sari"
Punnitsin tänään aamupainoni. Pudotusta alkupainoon on tullut 1,5 kg. Olen tosi tyytyväinen, koska olen kyennyt valin kolmena päivänä 12:sta totaalikieltäytymään herkuista.. Tämä tyyli taitaa sopia minulle, jos ajattelen pitkällä tähtäimellä.

En kykene, enkä halua luopua kokonaan herkuista. Enää ei ole kuitenkaan tarvetta mässäillä hirveitä määriä kerralla, riittää että syö yhden pienen vaikka viitenä päivänä viikossa. Terveellisempi ruokavalio on näköjään helppo ottaa pysyvästi elämään. Olen lisännyt reilusti kasviksia, kuten parsakaalia, tomaattia, kurkkua, paprikaa ja porkkanaa. Niitä kun mättää lautasen puolilleen, niin ei paljon muuta enää jaksakaan. Raejuustoa olen myös syönyt joka päivä.
 
Päivän 13 liikuntahaaste done!

Tein nyt isommilla painoilla (2x 4,2 kg, äsken punnitsin) treenin. Laitoin lisää painoja, koska tähän mennessä mulla ei oo paikat oikeestaan ollenkaan kipeytyneet noista jutuista, vaikka hiki kyllä virtaa joka kerralla.

Lisäksi kyykyt 130kpl + vähän pitoja päälle ja eilisen unohtunut lankku 1,5 min ja rangaistukseksi vielä lankku 1 min :D LIsäksi loppuun vielä vatsoja. Tästä on hyvä jatkaa lauantaipäivää =)
 
  • Tykkää
Reactions: rockyroad
"Sari"
Mullakaan ei ole kädet kipeytyneet, mutta en silti kykenisi tekemään liikkeitä 4,2 kg painoilla. 1,5 kg painoillakin alkaa loppuvaiheessa tuntumaan tuskalta. Oletko Aamuntorkku käynyt salilla vai miten sulla on noin hyvät käsilihakset?

Tein juuri 13. päivän haasteen ja rankalta tuntui, varsinkin kun nyt alan panostamaan enemmän liikkeiden laatuun, enkä tee vain sinne päin. Harmittaa, kun on satanut lunta ainakin 15 cm, eikä voi lähteä lenkille. Ehkä onkin hyvä pitää välipäivä.

Kävin kurkkaamassa jo level-3:sta ja hurjalta näytti. Siellä näytti olevan rutkasti peräänkuuluttamiani vatsalihasliikkeitä. Kyllä luulisi tämän treenijakson jälkeen olevan jo melkoisen timmissä kunnossa, kunhan vian malttaa pitää ruokavalionkin mallillaan.
 
"Meikku83"
Päivä 13. Yhtään välipäiviä ei ole tarvinnut pitää, aamulla tarkkaan miettinyt päivän puuhat valmiiksi ettei jää yhtään välistä.
Vähän turhankin pakonomaisesti tähän suhtaudun :D Mutta rankka on level 2, mulla on 1,5 kilon painot ja nekin ovat liikaa.

Punnituspäivä, ja kilo on poissa! Viime mittauksista viikko ja sentti kadonnut vyötäröltä.
 
"Vaapula"
Te ootte muut hiukan pidemmällä mut tulin vaan kertomaan et nyt on level1 purkissa niin sanotusti. Paino on vain 300g pienempi kuin alussa mut en anna sen häiritä vaan jatkan kohti kesäkuntoa päättäväisesti. :) kroppa tuntuu muuten kyllä kaventuneen keskikohdasta. Luovuin tuosta mittaamisesta kun mulla ei ole kunnollista mittaa ja sentit heittelee sinne tänne. Otin paremmaksi mitaksi tuollaisen kireän korkeavyötäröisen hameen, joka meni päälle ennen raskautta. Saan sen nyt päälle mut vetskari kyllä jää auki. :D varmasti parempi mittari kuin mittanauha.
 
"Meikku83"
[QUOTE="Vaapula";29671825]Te ootte muut hiukan pidemmällä mut tulin vaan kertomaan et nyt on level1 purkissa niin sanotusti. Paino on vain 300g pienempi kuin alussa mut en anna sen häiritä vaan jatkan kohti kesäkuntoa päättäväisesti. :) kroppa tuntuu muuten kyllä kaventuneen keskikohdasta. Luovuin tuosta mittaamisesta kun mulla ei ole kunnollista mittaa ja sentit heittelee sinne tänne. Otin paremmaksi mitaksi tuollaisen kireän korkeavyötäröisen hameen, joka meni päälle ennen raskautta. Saan sen nyt päälle mut vetskari kyllä jää auki. :D varmasti parempi mittari kuin mittanauha.[/QUOTE]

Jos en aivan väärin muista niin mulla oli level 1:sen jälkeen lähtenyt jo 2 cm.
Mutta paino oli samassa. Kyykkyjä teen siis paljon vähemmän,lähinnä teen tuota JM:ää vaan ja kävelen parina päivänä viikossa.
Hommaapa piruuttasi hyvä mittanauha,kannustaa aivan sairaasti! Voi olla että olisin itse jo kesken jättänyt, kun tuo paino ei laskenut..Ennen treeniä laski hienosti.
 
m1m
2 levelin 2 käsiliikettä teen puolen litran vesipulloilla ja muut 2kg käsipainoilla. Tälleen jaksan tehdä kaikki. Ehkä vähitellen pystyy siirtymään sitten taas kokonaan 2 kilosiin (ja sitten vaihtuu leveli ja taas on tuskaa :D ). Hiki tuossa tulee kyllä!
 
black milk harmaana
DAY 12 &JM II 2/10 tehty... anopilta löytyi vain kilon painot, joten oli vähän liian helppo treeni käsille.

Minä olen noita käsipainojen kanssa tuskaillut kun joissain käsiliikkeissä varmasti kunnon vastuksen tekisivät vasta 4 kg:n painot ja toisissa liikkeissä nykyiset 2,7 kg painot laittavat jo ärjymään puolessa välissä ja lopusta jää liikkeet vajaaksi kun ei vain enää voimat riitä. Tavoitteena noissa liikkeissä kun varmasti on se, että aina sarjan viimeiset liikkeet menevät juuri ja juuri pelkällä tahdonvoimalla. Nyt jotkin käsiliikkeet eivät kerkeä edes tuntumaan missään.

Pitää keksiä tähän ongelmaan joku fiksu ratkaisu kunhan päästään kotiin.
 

Yhteistyössä